Nyt olis hyvät neuvot KALLIIT

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tällä kertaa harmaannuin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tällä kertaa harmaannuin

Vieras
Tilanne on tämä : Minä olen ollut 5 vuotta lasten kanssa kotona yhteisestä sopimuksesta avomiehen kanssa. Sen jälkeen olen tehnyt 5 vuotta työtä puolipäiväisesti että olisin kotona laittamassa lapset kouluun ja myös iltapäivällä kotona kun tulevat koulusta. Tämäkin yhteisestä sopimuksesta. Koko tämän ajan mies on tietysti rakentanut uraansa.
Nyt mua on alkanut mietityttää se että mies on alkanut tehdä arvokkaita hankintoja nimiinsä, tietty sillä on varaa kun on koko ajan ollut töissä täydellä palkalla. Mulla taas henk koht ei olisi varaa juuri mihinkään. Miehen omaisuus siis karttuu koko ajan ja minä elän kädestä suuhun. Kun mies ei halua naimisiin niin se on täysin hänen omaisuuttaan.
Nyt pohdin vaan että olenko tehnyt yhteisen hyvän nimissä mun kannalta vääriä valintoja koska jos erotaan niin mulla on tosi köyhä vanhuus...

Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Jaa-a.

En mä kyllä lapsien kanssa vietettyä aikaa vaihtaisi edes kaikkeen maailman rahaan tai materiaan.

Mutta tossa yksi syy, miksen todellakaan tehnyt lapsia ennen avioliittoa.

En mäkään vaihtaisi näitä vuosia pois mutta joskus vaan mietityttää käykö mulle jossain vaiheessa huonosti. Tulin raskaaksi ennen kuin edes asuttiin yhdessä, olis pitänyt heti mennä naimisiin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Nyt vaan huomenna reippaasti kosimaan! -Saat ainakin hamekankaan, jos et muuta...

Eipä tuo mun kosintoihin suostu, olen puhunut aiheesti aika pitkään jo...
Mutta kihlasormus mulla kyllä on.

Johan kihlaustahan edeltää kosinta. Vaikka ei olisi sormuksiakaan niin jos on sovittu että mennäännaimisiin, ollaan kihloissa. Tai jos mennään kihloihin, se on lupaus avioliitosta...

Alkuperäinen kirjoittaja Weatherwax:
Nyt vaan huomenna reippaasti kosimaan! -Saat ainakin hamekankaan, jos et muuta...

Johan kihlaustahan edeltää kosinta. Vaikka ei olisi sormuksiakaan niin jos on sovittu että mennäännaimisiin, ollaan kihloissa. Tai jos mennään kihloihin, se on lupaus avioliitosta...

Kyllä juuri näin mutta kihlauksen jälkeen (vuonna 1999) hän ei ole asiasta puhunut ... asia jäi puolitiehen. Mä olen asiasta puhunut mutta hänellä ei ole kuulemma kiire...

Mitä hemmettiä mun nyt pitäis tehdä ?

Siis miksi sää et puhu miehelles asiasta? Että olet miettinyt tätä asiaa ja se jotenkin huolettaa ja pyörii mielessä. Sillä pääsee pitkälle, ku heti selvittää asiat pois kuleksimasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:

Siis miksi sää et puhu miehelles asiasta? Että olet miettinyt tätä asiaa ja se jotenkin huolettaa ja pyörii mielessä. Sillä pääsee pitkälle, ku heti selvittää asiat pois kuleksimasta.

Näinpä. Jos miehellä on tarkoitus kuitenkin elää elämänsä kanssasi ja on reilu ja fiksu niins aatte kyllä asiat järjestykseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:

Oon maininnut tästä ja hän sanoi että onhan asunnosta puolet mun.

Mutta kihlaus ei nykyään ole juridinen toimenpide joten mitään oikeuksia tai velvollisuuksia se ei anna. Joten ap on aika heikoilla jäillä :|

Mutta kihlaus ei nykyään ole juridinen toimenpide joten mitään oikeuksia tai velvollisuuksia se ei anna. Joten ap on aika heikoilla jäillä :|

Niin oon. Tuo kihlasormus ei merkitse juridisesti mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
ja miksi ollaan "kevytavioliitossa" eli kihlasormuksilla, jos ei ikinä aijotakkaan mennä naimisiin? minusta outoa. mikset mene töihin?

Olen töissä mutta teen niin lyhyttä päivää että sillä hankkii vaan ruoat, säästöön ei jää mitään. Nuorin lapseni on ekalla.
Minä en myös ymmärrä tuota ikuisesti kihloissa oloa, tekisi mieli heittää koko sormus helvettiin sitten.

En sanoisi vääriksi valinnoiksi noita sinun tekemiä.
Nykyään koululaisilta vaaditaan paljon osaamista jo eka luokalla.Vaatii kotoa paneutumista lapsen asioihin esim. läksyihin ja yhteydenpitoa koulun kanssa. Kyllä se arvokasta hommaa vaikka se ei nyt välittömästi rahapussissa näykään.

ja miksi ollaan "kevytavioliitossa" eli kihlasormuksilla, jos ei ikinä aijotakkaan mennä naimisiin? minusta outoa. mikset mene töihin?

Olen töissä mutta teen niin lyhyttä päivää että sillä hankkii vaan ruoat, säästöön ei jää mitään. Nuorin lapseni on ekalla.
Minä en myös ymmärrä tuota ikuisesti kihloissa oloa, tekisi mieli heittää koko sormus helvettiin sitten.

nuorin jo ekalla. alahan nainen tekemään koko päivää ja sano miehelle, että sormus veke, jos ei aijo kosia.

nuorin jo ekalla. alahan nainen tekemään koko päivää ja sano miehelle, että sormus veke, jos ei aijo kosia.

Mä ajattelen että vasta ekalla...
Hän on jo kosinut kun mulla on jo toi sormus.

Pistä omasta palkasti kylmästi osa säästöön ja vaadi miestä osallistumaan enemmän arjen pyörittämiseen. Laita vaikka aluksi salaa osa palkasta toiselle tilille ja pistä mies kauppaan kun sulla on tili tyhjä.

Yhteistyössä