M
MingMing
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys-Rosalee:Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:Minä en vaan ymmärrä miksi niistä miehen hankinnoista kuuluisi sinulle puolet? Jokainen elää elämäänsä yksilönä. toisen varaan ei voi elämäänsä laittaa.
Kerta on yhteisestä sopimuksesta noin toimittu... Meillä ainakin on yhteiset tulot ja menot ja yhdessä hankittu omaisuus, kaikki mitä yhdessä olo aikana ollaan saatu, ostettu, kulutettu.
Omillaan pitäisi pystyä tulemaan toimeen, mutta juuri tuollaisissa tilanteissa joissa yhteisestä päätöksestä on noin toimittu, ei minusta miehellä ole oikeutta "viedä" kaikkea omiin nimiinsä.
Jos mun mies ois työttämänä tai hoitovapaalla, ja kun minä olen äitiyslomalle, tai kun me molemmat ollaan töissä, tai olipa tilanne mikä tahansa, suhteen aikana hankittu omaisuus on yhteistä!
niin, mutta jos osallistuu 100% yhteisiin kuluihin ja sen jälkeen ylijäävällä palkallaan hankkii osakkeita, rahastoja tai vaikka asunnon, niin minusta se on silloin ok. Kyllä ihmisellä täytyy olla oikeus hankkia myös jotain omaa, vaikka perheenä/avioliitossa/avoliitossa eletään.
Ap kirjoitti, että hänen tulonsa menevät perheen hyväksi kokonaan kun taas miehen ei, miehellä jää aina rahaa säästöön. Eli perheen äidin tulot menee kokonaan perheen hyväksi kun taas miehen ei. Kun myös puoliso maksaa kuluja, niin eihän mies silloin maksa 100% perheen menoista, sillä silloinhan vaimon rahat jäisi kokonaan vaimolle itselleen. Nyt mies osallistuu kustannuksiin osaltaan, mutta niin osallistuu vaimokin, pienemmällä liksalla. Maksaa perheen yhteisiä juttuja pienellä palkalla niin, ettei hälle jää mitään käteen eikä hän voi ostaa mitään omaa. Tietty mies tekee enempi töitä, mutta äiti hoitaa lapset (ei päivähoiti tms kustannuksia) ja kodin. Eli tekee kyllä työtä siinä sinällään. Musta olis reilua, että molemmat kustantavat perheen juttuja, mutta mies enempi, koska hänellä on paremmat taloudelliset mahdollisuudet siihe.n Äiti taas hoitaa perheen asioita toisesta näkövinkkelistä, lasten ja kodinhoidon näkövinkelistä, sillä hänellä on enemmän aikaa ja mahdollisuuksia siihen kun on osa-aikatyössä.