Nyt olisi hyvät neuvot kalliit! (tuttipullon vierotus ja yöheräämiset)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "nuunuu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"nuunuu"

Vieras
Haluisin päästä noista yöheräämisistä, tyttö on nyt 1v 2kk ja herää edelleen 1-4 kertaa juomaan pullosta maitoa. Ollaan nyt otettu päiväpullo pois kokonaan ja ihan hyvin on sujunut, päikkäreille pitää nukuttaa ja vähän aikaa itkeskelee mutta ei kauaa kun olen koko ajan vieressä silittelemässä ja laulamassa. Miten päästään noista yö syönneistä? Ollaan välillä kokeiltu pullon pois ottamista yöllä mutta aina siihen ollaan päädytty takaisin. Ja tiedän että tämä on tehnyt vaan hallaa sille kun joskus on oikeesti edessä se syömisen lopettaminen. Muuten minua ei haittaisi että lapsi heräilee yöllä, mutta meille on tulossa loppuvuodesta toinen lapsi niin en haluaisi kahden kanssa heräillä ja nyt olisi jo korkea aika tehdä jotain.

[QUOTE="nuunuu";24137753]Haluisin päästä noista yöheräämisistä, tyttö on nyt 1v 2kk ja herää edelleen 1-4 kertaa juomaan pullosta maitoa. Ollaan nyt otettu päiväpullo pois kokonaan ja ihan hyvin on sujunut, päikkäreille pitää nukuttaa ja vähän aikaa itkeskelee mutta ei kauaa kun olen koko ajan vieressä silittelemässä ja laulamassa. Miten päästään noista yö syönneistä? Ollaan välillä kokeiltu pullon pois ottamista yöllä mutta aina siihen ollaan päädytty takaisin. Ja tiedän että tämä on tehnyt vaan hallaa sille kun joskus on oikeesti edessä se syömisen lopettaminen. Muuten minua ei haittaisi että lapsi heräilee yöllä, mutta meille on tulossa loppuvuodesta toinen lapsi niin en haluaisi kahden kanssa heräillä ja nyt olisi jo korkea aika tehdä jotain.[/QUOTE]

Sähän sen sanoit jo. Pullo pois. Te aikuiset päätätte ja toteutatte. Tai vaihtakaa pulloon vettä, ei varmaan viitsi herää veden takia. Ei siihen ole muuta tietä kun se että maitohana on kiinni öisin ja pysyy.

Ehkä sen yösyönnin lopettamisen aika ei vielä ole. Meilläki yritettiin tuota pullon pois ottoa aikavälillä 1 - 1,5 v ja aina siihen palattiin takaisin. Ei auttanut parin tunnin pään silittelyt yöllä tahi muut kuten vesipullot tms.

Sitten yhtä-äkkiä 1,5 v iässä lapsi lopetti sen itse kokonaan ja hieman myöhemmin itse luopui iltapullosta sängyssä. Joten turhaa kiusata itseä tai lasta, jos sen aika ei vielä ole.

Mä vaihdoin maidon veteen ja pidin sen pullon vieressä koko yön. Jos lapsi heräsi, siitä vaan vesipullo suuhun. Jossain vaiheessa se sitten lopetti sen vedenkin litkimisen.

Täytyy kokeilla tota vesipulloa. En raaskis huudattaa kauheesti yöllä vaikka joskus se sitäkin vaatii että vähän itketään kun asiat muuttuu. Mutta tää asia pitäis hoitaa ennen vauvan tuloa jos sitten alan muuttamaan jotain niin tulee varmaan liian paljon muutoksia kun vauvan tulokin voi olla pienelle järkytys.

Yhteistyössä