Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Alkuperäinen kirjoittaja äippä:
Alkuperäinen kirjoittaja ....:
Alkuperäinen kirjoittaja ap :
Alkuperäinen kirjoittaja ....:
Alkuperäinen kirjoittaja moi:
Juuri tuon takia meidän 1v nukkuu vieressä. Saadaan kaikki nukuttua paremmin.
Meidän 1v ei nuku vieressä, mutta hänen sänkynsä on meidän sänkymme vieressä, eikä ole mitään kiirettä häntä laittaa omaan huoneeseen yöksi. Yot menevät paremmin näin kun lapsi nukkuu yhdessä paikassa, ja herättyään heti näkee missä me nukumme.hän ei edes herätä tämän vuoksi enää, kun tietää että olemme siinä paikalla. Tuo kertoo jo paljon, että ap.n lapsi rauhoittuu kun vanhemmat menevät yöllä paikalle ja istuvat sängynalidalla, se on se mitä pieni lapsi kaipaa. Ei tarvitse yhtään ihmetellä edes lapsen käytöstä.
Joo, mutta kun ei hän rauhoitu aina sillä, että olemme paikalla! Välillä huutaa vaikka olisi kuinka vieressä ja silittelisi.. :/
Niin no kun lapsi voi joskus nähdä painajaisia eikä herättyään ymmärrä mistä on kyse ja on vielä peloissaan. Edelleen, asettukaa joskus lapsen asemaan ja muistelkaa omaa lapsuutta.
Minä kyllä edelleen ihmettelen lapseni katkonaisia unia vaikka sun ei ilmeisesti tarvi ihmetellä. Tuuppa tänne kattoon meidän yömenoa joskus niin huomaat itsekkin että meillä ei auta vaikka laps ois liinalla kytketty mun kainaloon kiinni, vaikka olis vieressä niin silti mooooonet kerrat herää yössä ja tutilla YLEENSÄ rauhoittuu mutta ei aina silläkään.
Niin koska hän ei ole vieressäsi aina vaan hänet raahataan edes takaisin joskus viereen ja usein nukutetaan omaan huoneeseen. Se että on jonkin hetken yöstä joskus vieressä on eriasia kun rutiinilla nukuttaa lapsi toistuvasti lähellenne. Katkonaisiin uniin toisinaan liittyy myös sairaudet, jolloin nukkumapaikalla ei liene merkitystä.
Häntä ei raahata aina välillä yhtään mihinkään, noita kertoja kun otan hänet vieraan on ehkä max 1kt/kk, ja ihan siksi ettei rauhoitu millään, enkä halua pienennän huutamisen herättävän isompaa. Periaate on, että kaikki nukkuu omissa sängyissään ja siitä ei poiketa, joten kyllä rutiinit samalla tavalla aina toistuu, kyse ei siis voi olla etteikö lapsi tietäisi, missä milloinkin nukkuu ja miten.
Se on sitten sinun periaatteesi se. Harvoin noin pienen lapsen kanssa kannattaa kovin suuria periaatteita neuroottisesti noudattaa tai sitten saat niellä lapsesi yöhuudot. Lapset on lapsia, 1v hyvin pieni lapsi. Hän ei tarpeineen ja pelkoineen sinun periaatteillesi myöskään voi taipua. Monesti sen ikäisen kanssa eletään vielä jonkunverran joustaen lapsen mukaan, mutta toki jokainen valitsee itse kuinka toimitaan. Minä en pahalla sanonut, ihan vaan neuvo se on tämäkin mitä noihin yövalvomisiin keksin avuksi. Et voi noin pientä lasta periaatteilla kouluttaa hiljaiseksi, kyllä se on "nöyrryttävä" vauvan-pikkulapsen tarpeiden mukaan monessa asiassa, niin useimmiten hyvä tulee.
Siis et tunnu tajuavan asian ydintä. Ensin ei ole hyväksi että lasta muka riepotellaan sängystä toiseen ja sitten sitä pitäisikin tehdä!? Kyllä, periaate meillä on, että jokainen nukkuu sängyssään, myös ihan sen takia, ettei olisi ihmettelemmistä pienellä missä milloinkin nukkuu. Rutiinit ja samoin toistuvat asiat kun ovat noin pienelle tärkeitä. Ja tottakai meillä joustetaan laspen tarpeiden mukaan, ne tarpeet vain eivät täyty sillä, että hän välillä nukkuu omassa sängyssään ja välillä vieressäni. Ongelma ei nyt mielestäni ole se raahtaanko lasta ja miten ja mihin, vaan se, että kaipaisin kokemuksia muilta, joilla vastaavaa ollut/on. Koska yleensä voi saada kullan arvoisia ajatuksia, joita ei ehkä ole itse tajunnut edes kokeilla!
Antaa olla, sinä et itse ymmärrä mitä minä tarkoitan. Lue ketju uuestaan ja ajattele. joko olen ilmaissut aisani epäselvästi tai sinä et ymmärrä pointtia, mutta tuo se ei ole mitä nyt tässä väität.
Tarkoitin sitä, että rutiini voi olla myös se että siirretään lapsen sänky teidän makuukammariinne tästäk lähtien ja nukutetaan lapsi sinne. Ajan kanssa se voi auttaa kun huomaa että te vanhemmat nukutte lähellä, ei mitään hätää. Lapsi ei välttämättä enää herätä, koska hän luottaa ja vaistoaa että olette lähellä samassa huoneessa ja jos herää, hän vilkaisemalla teitä saattaa painaa pään tyynyyn kun on varmistanut että te olette siinä. Hänen ei tarvitse enää huutaa toisesta huoneesta teitä ylös ja herättää varmistamaan oletteko te paikalla.
Mitä tuohon riepottel aiheeseen tulee. En tarkoittanut sitä niin ollenkaan miten sinä sen käsitit. yritän vielä kerran selittää mistä puhuin, jos et ymmärrä niin poistun tästä lopullisesti toisiin aiheisiin. Aloitetaan siitä, että kerroit ettei lapsenne ei nuku vieressäkään sen paremmin kuin omassa huoneessa. Käsitin että lapsi nukkuu omassa huoneessa mutta joskus vieressä. Tässä sinä et puhu samasta asiasta mistä minä puhun. Eli lapsen totuttamisesta nukkumaan lähellenne samaan huoneeseen joka yö. Jos viereen ottaminen on satunnaista niin eihän ne läheisyyden vaikutukset siinä näykkään yön aikana . Joten sinä et voi tietää kuinka hyvin lapsesi nukkuisi jos tottuu jatkossa nukkumaan samassa huoneessa vielä, hän on kuitenkin aika pikkuinen ja ehtii nukkumaan omassa huoneessa joskus vuoden päästäkin.
Tämä oli minun vinkkini sinulle, ihan hyvällä. Muuta apua en osaa antaa koska omieni kohdalla tämä on ollut ainoa joka toimii ja yöt olen saanut nukkua oikeastaan todella hyvin lukuunottamatta poikkeuksia joskus.