Nyt olis hyvät neuvot kalliit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kookosta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kookosta

Aktiivinen jäsen
02.02.2007
18 491
0
36
Nimittäin miten helvetissä ton vajaa 3 v;n oikeen saisi nukahtamaan ilman kauheeta juoksemista ja vääntöä :/

Meillä siis tilanne se että poika siirtyi takasin meidän makkariin sänkyineen. Aikasemmin tuli lähes joka yö samaan sänkyyn mun, miehen ja vauvan kanssa ja mä sain nukuttua aivan mielettömän huonosti kun esikoinen pyöri ja hyöri ja haki unta itselleen. Sen seurauksena olin persiiseen ammuttu karhu, lyhyt pinnanen ja vittuuntunut päivät pitkät. Siirrettiin siis esikoisen sänky meidän makkariin jotta voisi nukkua omassa sängyssään ja silti lähellä meitä muita. Se auttokin, koittaa tulla enää joka 3 tai 4 yö väliin ja sillon kannetaan takasin sänkyynsä ja peitellään, nukkuu sitten siellä aamuun asti. Ainoastaan illalla nukahtaminen on yhtä helvettiä, poika riekkuu ja pulisee sängyssään niin että vauva heräilee jos on jo nukkumassa :headwall: Ja meillä meinaa memmä hermo siihen ravaamiseen. En haluais takas omaan huoneeseensakaan siirtää jos menee taas siihen että tulee joka yö meidän väliin enkä saa nukuttua.
Joten todellakin hyvät neuvot olisi kultaakin arvokkaampia kuinka pojan saisi nukahtamaan niin ettei oo pää kireenä ja vauvakin saisi nukkua.

Lupaa esim. että hän saa tarran joka aamu tarravihkoon, kun on alkanut nätisti nukkumaan illalla. Kun on tietty määrä tarroja, saa jotain isompaa, kuten jonkun lelun, dvd:n tai mitä nyt sitten keksittekään.

Tarra hommaa voiskin koittaa :flower:
Pitää puhua miehen kaa ja käydä huomenna tarrakaupassa ja poika voi valita kivoja tarroja =)

Isompi sänky on mahdottomuus, nykyinen on 160cm leveä ja isompaa ei oo varaa lähteä ostamaan.

Meillä jutustellaan samalla kun iltatoimia tehdään ja sovitaan että kun on valmis (hampaat suittu ja pyjamat puettu) tehdään esim yksi tai pirteystasosta riippuen kaksi pientä palapeliä yhdessä ja sitten sänkyyn, alkoi toimia meillä hyvin.

Onko siis aina kun on ollut omassa huoneessa, vaeltanu takasin teidän väliin? Mä varmaan koittasin nukuttaa omaan huoneeseen ja kantaisin - tai mies kantas - yöllä sen sata kertaa sitten takaisin. Esikoinen ei tullu väliin, mutta ravas illalla aina takasin olkkariin tms. millon mitäkin. Kannettiin sitten vaan takasin, peiteltiin ja sanottiin hyvää yötä. Hän sai myös sänkyyn kirjan, jota voi selata viel iltasadun jälkeen.

Nukkui jo hienosti omassa huoneessa omassa sängyssä ja tosi harvoin tuli meidän väliin. Vauvan syntymän jälkeen alko vaeltamaan melkeen joka yö joten siksi siirrettiin takasin meidän makkariin (nukku omassa huoneessaan jo vuoden verran).

Ja on väsynyt, tuntuu että mitä väsyneempi sen kauheenpi hulabaloo ellei sitten oo jo niin väsynyt että meinaa kuupahtaa puurolautasen äärelle.

Mutta koitetaan tarrjoa, jospa ne toimis =)

Tarra homma vois toimi. Meillä se on toiminut molemmille tohon omassa sänkyyn pysymiseen; miksei tohonkin.
Mun neuvot ei saa varm,aankaan kannatusta koska me ollaan lepsuiltu tossa nukahtamisasiassa kummallakin.
Eli esikoisen ollessa 3,5v hän sai nukahtaa meidän sänkyyn koska muutoin herätti myös vauvan pyörimisellään ja pöpinällään. ¨
Sit kannettiin omaan sänkyyn nukkumaan.

Nyt kuopuksen ollessa 3v hän nukahtaa sohvalle, koska esikoinen hermostuu siihen ettei saa ton touhuamiselta ja pulinalta nukuttua. Sit kannetaan sänkyyn.

Nää kuviot ei oo meitä haitanneet, koska molemmat nukkuu ihan hyvin sit omassa sängyssä vaik ovatkin nukahtaneet muualle.

Jos kerran on tosiaan jo onnistunu tuo nukkuminen omassa huoneessa, niin koittaisin kyl sitä, vaikka se sitten meinaa vähäunisempia öitä hetkellisesti. Tarranhan vois saada siitäkin, että nukkuu omassa sängyssä. Ainakin jos omia lapsia aattelen, niin ton ikäselle se omassa sängyssä nukkuminen ja siitä palkkion saaminen, on konkreettisempi asia kun että saa tarran kun "menee kiltisti nukkumaan".
Onks teillä muuten iltasysteemit muuttuneet vauvan myötä?

Iltasysteemit on samat kun ennen vauva syntymää, iltapala, mahdollisesti jotain leikkiä vielä (tai kylpy/suihku), iltasatu ja hyvät yöt.
Mä mielelläni odottaisin että alkaisi nukkumaan kunnolla omassa sängyssään ennen kun siirretään takasin omaan huoneseen, mulla vähäuniset yöt tekee tiukkaa ja vihaan sitä millanen niiden jälkeen oon :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja voisko:
tuo tarrajuttu toimia niin paremmin, että joka aamu kun herää omasta sängystä tarra odottaa jo tyynyn vieressä? tai joku muu yllätys, ei välttämättä tarra.

Tää vois olla kans hyvä =)
Pitää nyt sumplia kuinka koitetaan rauhottaa iltoja.

4kk tarroja ja tulee enää maks kerran viikossa meidän sänkyyn. Poika tosin isompi 5v. Meillä on tarravihko ja PALJON erilaisia tarroja ja hän saa aamupalalla aina valita tarran joka sitten liimataan vihkoon. Tarroilla ansaitaan sitten jäätelöitä, tai muuta pientä kaupasta :)
Kannattaa kokeilla! Tarjoustalosta ostin sellaisen tarra-boxin jossa 500 kivaa pientä hauskaa tarraa, eläimiä, kukkia, kaloja, dinoja jne. Tsemppiä!

Yhteistyössä