Sen ymmärtäisin jos miehellä ois vaikka jotain allergioita. Tai jos mä olisin paska kokki. Mutta oma äiti on ravintolakokki ja ite oon kakarasta asti ollu keittiössä hääräämässä, ja voin sanoa että onnistuu hyvinkin haastavat ruokalajit. Paljon oon saanut kehuja kokkauksistani mutta tuo mies, huoh...
No kyllähän sille maistuu ne peruspöperöt mitä teen.
Mutta auta armias jos oon päättäny että tänään kokataankin vaikka jotain itämaalaista niin mies ryntää kauppaan ostamaan jonkun rasvapizzan tai pirkkakebabin.
Kaikesta ei tarvi tykätä mutta vois nyt ees maistaa. Ja jos ei tykkää jostain, ei siitä tarvi tehdä mitään numeroa ja draamakuningattarena voihkia, "HYI OKSENNUS, kauheeta, en kyllä tollasta syö!" vaan voi yksinkertaisesti todeta että ei ole minun makuuni. Kunhan on ensin maistanut. Se, että vilkaisee uuniin ja näkee että siellä padassa porisee jotain kasvisten näköistä, ei riitä syyksi kieltäytyä safkasta.
Vähän kummeksuttaa kun appivanhemmilla kuitenkin on terveellistä ruokaa kotona ja ovat kertoneet että aina on syöneet sellasta. Mieskin oli lapsena lappanut salaattia lautaselle kukkuroittain.
Tosin muutti jo teininä eri paikkakunnalle koulun takia, joten vissiin silloin tullut joku mieltymys helppoihin ja epäterveellisiin pöperöihin.. Osaa tuo mies kokata ihan hyvin ettei oo ihan avuton.
Ja juu, ei muka pidä muusista, mutta sit pitää olla muusia lihapullien kanssa. Niin ja muusissa ei sitten saa olla sipulia. Tietenkään.
Ravintolaan on aika turha tuon miehen kanssa mennä, kun mitkään eksoottiset maut ei iske. Joskus kyllä käydään mutta mies sitten yleensä aina toteaa että "kyllä kotiruoka on paljon parempaa" vaikka itse olisin suuresti nauttinut ravintolan antimista, kun saa jotain erikoisempaa muonaa pöytään toisen tekemänä.
Ja sitten mies voivottelee burgeriaterioidensa jälkeen miten on niin turvonnut olo ja pierettää kamalasti. Mahakumpukin on kasvanut jo aika mukavasti hänen aterioillaan ja samalla mies kuitenkin jupisee miten pitäisi syödä terveellisemmin.
No, mä kokkaan aina mitä itse haluan. Syököön mies tai ei. Ois vaan kiva jos sekin söis useammin ja arvostais sitä, että kotona nainen tekee koko perheelle alusta asti itse puhtaista ja luomupainotteisista aineksista terveellistä ja maittavaa ruokaa, mutta se kaupan toisesta maasta rahdattu lisäainepizza tuntuu vievän voiton..