Nyt oikeesti..

• Viestiketjun aloittaja Mitä pelleilyä..
  • Ensimmäinen viesti
käydä koska paikkakuntalaiset on syöny jo kaikki muut suomalaiset.
siispä appeeksi jää mitä paikalliset tarjoo tai kuolla nälkään :)
:D

Onneks lähestulkoon joka puolelta saa jotakin lihaa.:D Mieskin voi sitten syödä.

Ollaan kyllä niin vastakohtia tossa asiassa; mä syön vaikka pässin kiveksiä ja silmiä - mies söis vaan lihasta ja perunaa.

Mun mielestä on kiva kokeilla kaikkia uusia syötäviä.:p

gswe
:D

Onneks lähestulkoon joka puolelta saa jotakin lihaa.:D Mieskin voi sitten syödä.

Ollaan kyllä niin vastakohtia tossa asiassa; mä syön vaikka pässin kiveksiä ja silmiä - mies söis vaan lihasta ja perunaa.

Mun mielestä on kiva kokeilla kaikkia uusia syötäviä.:p
ruuan saralla monipuolisuus tuo uusia elämyksiä meitsigin diggaa :) toki sanon sillain gordon ramsay maisesti mielipiteeni hahha

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Mulla on aikalailla samat nirsoilunkohteet kuin miehelläsi joten sympatiani menevät nyt kyllä hänelle (pari kohtaa vaihtaisin) :) ihan varmasti sinua ärsyttää, meillä on se etu että minä olen se joka laittaa ruuuan. Ja silloin kun joku muu sen laittaa niin syön jos pystyn, olen syömättä jos en pysty tai teen itselleni jotain muuta. Ikinä en valita jos minulle ei ole sopivaa syötävää vaan tiedostan että tämä rajoittuneisuuteni ruuan kanssa on yksin minun ongelmani eikä kenenkään muun. Tuo valittaminen on mieheltäsi väärin.

Ja mitä kotikasvatukseen tulee niin oman kokemukseni mukaan toiset vaan on nirsompia kuin toiset, meillä tarjottiin monipuolisesti vaikka ja mitä kotona ja äitini on erinomainen ruuanlaittaja, kyllä minuakin on yritetty opettaa syömään kaikkea.. :) siskoni esimerkiksi taas on hyvinkin kaikkiruokainen.

"vieras."
Eikun mies sitten vain ihan itse kokkailemaan. Mun mies syö minun tekemiä ruokia vaikkei niin tykkäisikään, se syö koska ei halua itse laittaa ruokaa joten ei ole paljon vaihtoehtoja.

"cvbnm"
Mä ja lapset syötäis lohta, katkarapuja, pihvejä Ym.mut mies syö vaan jauhelihaa,kalapuikkoja, nakkeja ja seitiä. Ei syö sieniä, pekonikin siinä ja siinä..argh..tekis mieli välillä vaan antaa olla.syö mitä syöt ihan sama. Me lasten kanssa syötäisiin myös kesäkurpitsaa, munakoisoa mut mies ei..

Spencer Hastings
Joo, vaikea tapaus :D

En jaksaisi tuollaista junttia. Mä rakastan ruoanlaittoa ja varsinkin kasvisruokia. Kyllä mun mies syö mukisematta ne vähemmän onnistuneet luomuksetkin. Rakas anoppi onkin sitten eri asia. Ei voi syödä mitään kypsentämättömiä kasviksia, lihasta ainoastaan porsaanlihaa (jota itse inhoan), viinin pitää olla jotain makeaa jälkiruokaviiniä tai sylkee lasiin, mausteista ei tykkää yhtään (hyvä jos suolaa saa olla), kalan pitää olla kotimaista, mitään palkokasveja ei voi kuulemma syödä ettei vatsa mene sekaisin, tähän mennessä mm. avokado, sienet ja munakoiso ovat kiellettyjen raaka-aineiden listalla "epämiellyttävän suutuntuman" takia.
Asiasta toiseen, tietääkö kukaan mikä ruoka peittäisi hyvin arsenikin maun?
:LOL: :LOL:

Juu, en jaksais katsella tollasia nirsoja. Tai no nirsouden kanssa ehkä diilaisin, mutta vinkunan en.

Kysymys
Alkuperäinen kirjoittaja Mitä pelleilyä..;29922856:
...mutta tarvi sentään motkottaa kovaan ääneen, että HYI MITEN PAHAA RUOKAA, ONNEKS TYÖPAIKALLA EDES OLI HYVÄÄ...
Jos kysyt mieheltäsi, millaisia ruokia hän töissä saa syödäkseen, niin mitä hän vastaa sinulle?

"Vieraana"
Joo, vaikea tapaus :D

En jaksaisi tuollaista junttia. Mä rakastan ruoanlaittoa ja varsinkin kasvisruokia. Kyllä mun mies syö mukisematta ne vähemmän onnistuneet luomuksetkin. Rakas anoppi onkin sitten eri asia. Ei voi syödä mitään kypsentämättömiä kasviksia, lihasta ainoastaan porsaanlihaa (jota itse inhoan), viinin pitää olla jotain makeaa jälkiruokaviiniä tai sylkee lasiin, mausteista ei tykkää yhtään (hyvä jos suolaa saa olla), kalan pitää olla kotimaista, mitään palkokasveja ei voi kuulemma syödä ettei vatsa mene sekaisin, tähän mennessä mm. avokado, sienet ja munakoiso ovat kiellettyjen raaka-aineiden listalla "epämiellyttävän suutuntuman" takia.
Asiasta toiseen, tietääkö kukaan mikä ruoka peittäisi hyvin arsenikin maun?
Olen pitkälti samaa mieltä kuin anoppisi, tosin en juo mitään viinejä. Porsaanliha on ainut hyvä liha minustakin, no, myös riistasta tykkään.

Tohon löytyy helppo ratkaisu.

Kutsut meikäläisen teille syömään joka päivä ny alustavasti vaik juhannukseen asti. Lupaan olla nirsoilematta ja jos vähänkin löytyy kehumista, niin kehun oitis maasta taivaaseen.

Näytän siis nirsolle äijälles mallisuorituksia kotiruoan arvostamisesta. Jos tuo ei kuukaudessa mitään opi, niin jatketaan kuuria jouluun. Voin hyvän asian vuoksi uhrautua.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Mitä pelleilyä..
Sen ymmärtäisin jos miehellä ois vaikka jotain allergioita. Tai jos mä olisin paska kokki. Mutta oma äiti on ravintolakokki ja ite oon kakarasta asti ollu keittiössä hääräämässä, ja voin sanoa että onnistuu hyvinkin haastavat ruokalajit. Paljon oon saanut kehuja kokkauksistani mutta tuo mies, huoh...
No kyllähän sille maistuu ne peruspöperöt mitä teen.
Mutta auta armias jos oon päättäny että tänään kokataankin vaikka jotain itämaalaista niin mies ryntää kauppaan ostamaan jonkun rasvapizzan tai pirkkakebabin.

Kaikesta ei tarvi tykätä mutta vois nyt ees maistaa. Ja jos ei tykkää jostain, ei siitä tarvi tehdä mitään numeroa ja draamakuningattarena voihkia, "HYI OKSENNUS, kauheeta, en kyllä tollasta syö!" vaan voi yksinkertaisesti todeta että ei ole minun makuuni. Kunhan on ensin maistanut. Se, että vilkaisee uuniin ja näkee että siellä padassa porisee jotain kasvisten näköistä, ei riitä syyksi kieltäytyä safkasta.
Vähän kummeksuttaa kun appivanhemmilla kuitenkin on terveellistä ruokaa kotona ja ovat kertoneet että aina on syöneet sellasta. Mieskin oli lapsena lappanut salaattia lautaselle kukkuroittain.
Tosin muutti jo teininä eri paikkakunnalle koulun takia, joten vissiin silloin tullut joku mieltymys helppoihin ja epäterveellisiin pöperöihin.. Osaa tuo mies kokata ihan hyvin ettei oo ihan avuton.

Ja juu, ei muka pidä muusista, mutta sit pitää olla muusia lihapullien kanssa. Niin ja muusissa ei sitten saa olla sipulia. Tietenkään.

Ravintolaan on aika turha tuon miehen kanssa mennä, kun mitkään eksoottiset maut ei iske. Joskus kyllä käydään mutta mies sitten yleensä aina toteaa että "kyllä kotiruoka on paljon parempaa" vaikka itse olisin suuresti nauttinut ravintolan antimista, kun saa jotain erikoisempaa muonaa pöytään toisen tekemänä.

Ja sitten mies voivottelee burgeriaterioidensa jälkeen miten on niin turvonnut olo ja pierettää kamalasti. Mahakumpukin on kasvanut jo aika mukavasti hänen aterioillaan ja samalla mies kuitenkin jupisee miten pitäisi syödä terveellisemmin.

No, mä kokkaan aina mitä itse haluan. Syököön mies tai ei. Ois vaan kiva jos sekin söis useammin ja arvostais sitä, että kotona nainen tekee koko perheelle alusta asti itse puhtaista ja luomupainotteisista aineksista terveellistä ja maittavaa ruokaa, mutta se kaupan toisesta maasta rahdattu lisäainepizza tuntuu vievän voiton..

Yhteistyössä