Noh, mä en ajattele mitään koska meillä on niin nirso 4vee kotona. Päiväkodissa ollessaan ei syönyt oikeasta mitään, ei myöskään niitä jälkkäreitä.
Kotona on sääntö et 4lusikallista ruokaa pitää maistaa eli sen verran syö joka ruokaa, mutta silloin väistelee kasvikset pois. Parhaiten syö jauhelihaa, kalaa, kanaa + riisiä! makaronia, perunaa sellaisenaan! ei mitään kastikkeita tai keitinliemi
.
Sellasella varmaan on kotona sitä tarjolla mistä lapsi tykkää ja ruokalista sen mukaan. Töissä tarjoan sitä mitä on ja leivällä+maidolla ei mahaa täytetä. Omanikin syö miten syö kotona ja hoidossa, silti tehään monipuolisesti laatikoita, keittoja, wokkia...emme sen mukaan mitä tuo mieluiten söisi.
Meillä ei syö juurikaan päiväkodissa eikä kotona. Paastoaa niin kauan, kunnes tulee huonovointiseks ja oksentaa, jos ei saa tiettyjä ruokiaan, joita syö. Kotiruokaa kotona tarjotaan. Tosin nyt on tullutkin viitteitä siitä, että suun alueella oisi aistiyliherkkyyttä, jolloin syöminen on oikeesti vaikeaa eikä vain ns. nirsoilua.
Meillä´lapsi on kausittain syömättä päiväkodissa. Ei silloin syö oikein kotonakaan, kuin puuroa tai sellaista. Sit on jotain kasvuspurtteja varmaan, kun syö isoja lautasellisia.
Kotona on perus ruokaa, keittoja, laatikoita, niitä kalapuikkojakin joskus.
Siis onko oikeesti ainoastaan mun kakarat olleet sellaisia, että kotona valmistetun, monipuolisen, välillä mausteisenkin ruuan jälkeen ne päiväkodin pottua-ja-kastiketta-ruuat ei vaan oo uponneet? Sen verran mitä oon ite noita maistellut, niin eihän ne maistu miltään. Ei suolaa, ei mausteita, ei rasvaa, ei makua. Plussana tosin se, että ruuan kanssa on aina jotain tuoretta.
Jonkun aikaa sitä seurattiin päiväkodissa, ja sitten lapsi joutui/pääsi lasten psykiatriselle osastolle seurantaan, sielläkään ruokaa ei mennyt lainkaan. Tai no leipää ja maitoa, mitä päiväkodissakin. Kotioloissa lapsi oli täysin normaali, samoin tutuissa kyläilypaikoissa, mutta muuten mitään ei mennyt suusta alas.
Nyt lapsi on jo koululainen, mitään ei edelleenkään syö, ja jonkunlainen psyykkinen häiriö siis hänellä todettu.