Nyt meni pikkasen yli vanhempainillassa

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
mein esikko aloitti eskarin ja siellä taas painotettiin että vaatteiden ei kannata olla kalliita viimeisintä huutoa olevia sillä rikkoontuvat ja likastuvat kuulema varmasti heidän touhuissaan siellä.ja sadetakki pitää olla jos sateella haluaa välitunnilla ulos.

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja ope:
Vaatteisiin panostaminen voi olla vaikkapa heijastinnauhojen ompelemista hihaan, eikä maksa paljon.
Juuri näin :flower: Panostaminen ei tarkoita aina rahallista panostamista vaan sitä, että VIITSII sen verran välittää lastensa pukeutumisesta, että lapset eivät heilu ilman heijastinta tai sääolosuhteisiin sopimittomissa vermeissä. Mutta ilmeisesti monet käsittää sanan "panostaa" synonyyminä käsitteelle "sijoittaa paljon rahaa". Joskus se panostaminen on ihan vaan vanhempien vaatehankintoihin käyttämää aikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Juuri näin :flower: Panostaminen ei tarkoita aina rahallista panostamista vaan sitä, että VIITSII sen verran välittää lastensa pukeutumisesta, että lapset eivät heilu ilman heijastinta tai sääolosuhteisiin sopimittomissa vermeissä. Mutta ilmeisesti monet käsittää sanan "panostaa" synonyyminä käsitteelle "sijoittaa paljon rahaa". Joskus se panostaminen on ihan vaan vanhempien vaatehankintoihin käyttämää aikaa.
Samaa mieltä.Tosin minä en koskaan kehtaa alkaa kustomoida vaatteita, monet materiaalitkin on sellaisia, ettei niille ole hyväksi ompelemalla tehdä kankaaseen reikiä, irtoheijastimia toki on helppo ripustella lapseen

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja JuiceFani:
Vanhempainillat on ihan turhia. :headwall:
Tietyssä mielessä samaa mieltä. Peesin myös sulel vastannutta harmaata. Mutta harvoinpa on vanhempainilloista saanut oikeastaan mitään sellaista tietoa, mitä ei olisi saanut ilman osallistumistaan vanhempainiltaankin. Mulla on molemmat lapset käyneet saman ala-asteen ja saman yläasteen, eli yhteensä olisin sitä samaa jaaritusta kuunnellut 14 vuoden ajan. Jos siis olisin kaikkiin vanhempainiltoihin osallistunut. Nyt junnu aloitti uudessa koulussa...koulussa, jossa likkakaan ei ole koskaan opiskellut... joten vanhempainiltaan menen.

Täällä meilläpäin ainakin vanhempainilloissa puhutaan koulun leisistä asioista sekä alueen asioista. Ja kun lapsillani siis reilu 5 vuotta ikäeroa, olin samat asiat kuullut jo viiteen kertaan kuopuksen aloittaessa peruskoulun. Paljon tärkeämpinä pidin niitä opettajan kanssa kahden kesken pidettyjä palavereja...niissä kuuli jotain siitä omasta lapsestaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Täällä meilläpäin ainakin vanhempainilloissa puhutaan koulun leisistä asioista sekä alueen asioista. Ja kun lapsillani siis reilu 5 vuotta ikäeroa, olin samat asiat kuullut jo viiteen kertaan kuopuksen aloittaessa peruskoulun. Paljon tärkeämpinä pidin niitä opettajan kanssa kahden kesken pidettyjä palavereja...niissä kuuli jotain siitä omasta lapsestaan.
Etenkin alakoulun aikaan olen pitänyt siinä mielessä vanhempainiltoja hyvinä, että niissä on nähnyt lasten luokkakavereitten vanhempia, ettei olla ihan niin outoja ja vieraita. Mutta varsinainen tieto on tullut yleensä muita reittejä =)

Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
Etenkin alakoulun aikaan olen pitänyt siinä mielessä vanhempainiltoja hyvinä, että niissä on nähnyt lasten luokkakavereitten vanhempia, ettei olla ihan niin outoja ja vieraita. Mutta varsinainen tieto on tullut yleensä muita reittejä =)
No tuo on ollut mullakin oikeastaan syy siihen, miksi olen vanhempainilloissa käynyt. Mä kun parhaimmillaan kävin kaksi kertaa vuodessa saman koulun vanhempainillassa. Ja kummassakin TÄSMÄLLEEN samat jorinat.

Lasten kavereiden vanhempiin tutustuminen onkin mun mielestäni vanhempainillan tärkein pointti. Mutta ei niihinkään tarvitse tutustua joka vuosi uudelleen ikäänkuuin ei olisi heihin jo edellisvuotena tutustunut. Mutta täytyy sikäli puolustaa vanhempainiltoja, että ainakin mun lasteni kohdalla olen juuri sitä kautta oppinut tuntemaan lasteni kavereiden vanhempia. Ja kun on yhdessä illalla sieltä koululta kotinurkille kävelty, on tullut myös siinä puhuttua kotiintuloajoista, harrastuksista ja monesta ihan perheen arvomaailmaankin kuuluvasta asiasta. Ei pääse tenavatkaan niin huijaamaan "mutta kun Nicopetterikin saa!!!", kun tietää, että Nicopetteri ei tosiaankaan saa :D

Miks et puuttunu asiaan jo siellä vanhempainillassa?? Totta että lapset on vuosikymmeniä kulkeneet roikkuvissa heijastimissa, mutta tässäkin on kehitys mennyt eteenpäin. Sekin on totta että se heijastin menee helposti taskuun kun joku sanoon "onks sulla tommonen heijastin :eek: ". Ja kun kerran hyviä materiaaleja on olemassa niin miks niitä ei käyttäis? Raha, joo, mut jos on useempi laps jotka voi käyttää niin tienaa hintansa kyllä.

Alkuperäinen kirjoittaja SmileX:
meillä tuli vähän saman suuntaista viestiä kotiin, koskien liikunta tunteja.
Ulkoliikuntaa on 2x viikossa kunnes toisin ilmoitetaan, oli sää mikä tahansa. Lapsille tulee varata säähän sopivat varustukset joilla on mukava liikkua.

:eek:

Olivat juuri 2 tuntia kaatosateessa minkä jälkeen viesti tuli kotiin. Mun pojalla sattui olemaan lenkkarit ja verkkarit ja arvatkaa oliko märkä??!!
Miten saappailla voi liikkua mukavasti ja onko sadeasu oikeanlainen liikunta varutus?
-> mieleen tulee juuri että pitäisolla jotkut erikoispatikointi tms vehkeet... :|
tjaah..mun mielestä saappailla liikutaan oikein mukavasti jos kaatosateessa kaksi tuntia kävellään.
Toki lenkkarit on paremmat liikuntakengiksi mutta hei tilanteen mukaanhan aina mennään, eikös.
Sadeasu on todellakin kaatosateessa ainoa järkevä valinta.

Miksei sateella voi pukeutua sään mukaisesti?
ei mikään ihme että opettaja laittoi viestiä kotiin päin. Kuka tätä ihmettelee???
miten ihmeessä sun mieleen tuli että pitää olla erikoispatikointivehkeet...?
ai että miten hassua että joillakin on niin joko/tai ajatusmaailma =)

Wide
En itsekkään ymmärrä vanhempainiltojen ideaa, puhutaan niitä näitä ja jaaritellaan.
Kehityskeskutelut on järkeviä, niissä on asiaa.
Vaatteet ostan itse aika halvalla kun varaa ei ole kalliisiin ja niillä mennään.
Jos ei kelpaa ,ope voi ostaa itse uudet.

Alkuperäinen kirjoittaja Wide:
En itsekkään ymmärrä vanhempainiltojen ideaa, puhutaan niitä näitä ja jaaritellaan.
Kehityskeskutelut on järkeviä, niissä on asiaa.
Vaatteet ostan itse aika halvalla kun varaa ei ole kalliisiin ja niillä mennään.
Jos ei kelpaa ,ope voi ostaa itse uudet.
Saako myös vanhemmat puhua vanhempainillassa vai kuka siellä jaarittelee niitä näitä?

voi...
...tsiisös teitä.
Ensinnäkin asia on just niin, että asianmukaiset kamppeet pitää olla, oli keli mikä tahansa. Tuskin se ope reimateciä tarkoitti vaan sitä, että jos sataa, niin se ei ole syy olla sisällä. Vaan silloin päälle sadetta pitävät kamppeet. Helevetti, kun ei tunnu olevan ihmisillä itellä aivoja, millä ajatella.

Ja sit noista vanhempainilloista - jos niitä ei olis, niin sit valitettais, että koulu ei tee yhteistyötä yms. Ja kun niitä on, niin silti valitetaan. Ja usein niissä ei käy juuri ne, keiden pitäisi käydä... "Pikkuinen" yleistys, mut näin se vaan on.

Ja miks et ota oman lapses asioita esille siellä? Sitä vartenhan se on! Tai sovi jutteluaikaa open kans?!

Yhteistyössä