Nyt meni hermot

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
koululaisen kaveri kiukkuilee, kun 10kk menee telkkarin eteen ja vauva heiluu kaveruksien välillä. Taputtelee rajuotteisestikin, kuten ikään kuuluu. Oma lapseni, se isompi meni kaverinsa kiukkuiluun mukaan. Huudettiin vaan, että nyt "vauva" vetää telkkarin alas pöudältä. Meni hermot, isot vierestä olisivat vain katsoneet tilannetta kuinkä käy. Oma iso lapseni ei ole tuollaista ennen harrastanut, vaan aina on jaksanut olla ihana "vauvallemme" ja nostanut vaaran lähettyviltä pois, MUTTA NYT,ARGH!!
JA MÄ HUUSIN, HUUSIN TODELLA ISOILLE...
...säikähdin niin hirveesti. Vanha telkkari ei ole mikään kevyt kymmenkiloisen päälle tippuneena, että voih!

Terveisiä vaan isomman lapseni kaverin vanhemmille, ei sitten yhtään olla lapselle opetettu pienempien huomioimista!?

Vaikea se on osata ottaa pienempää huomioon, jos ei omia pikkusisaruksia ole, eikä mitään kokemusta suuremmuudesta. Olisin itse ehkä mielummin selittänyt ja perustellut miksi täytyy pieni ottaa huomioon ja miten pientä täytyy suojella. Mutta tottakai ymmärrän säikähdyksen, jos oikeasti vaaratilanne on ollut.

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Vanhempien vastuulla seurata vauvojen tekemistä. Ei toisten lasten.

Ei mutta toki 10 vuotiaan pitää vanhemmille sanoa, jos näkee pienempänsä satuttavan itseään tai muita. Mutta niinhän ap:n lapsi huusikin äidille, joten mulla taisi mennä jotain vähän ohi... :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja kj:
Miten 10kk pystyy vetämään telkkarin päälleen?

kiskomalla liinasta. Lähti liina.

Ei tosiaan knnata vauvaperheessä telkkarin tai muiden painavien tavaroiden alla liinaa pitää, tulee pahaa jälkeä kun putoaa päälle. Meillä porataan kaapitkin seiniin kiinni, vaikkei ole edes omia lapsia, sellasen kun saa päälleen kaatumaan niin voi jestas sitä mitä lapsesta jää jäljelle.

Taas näitä. Millä oletat kaverin vanhempien opettavan pienempien huomioimista, jos ei omassa perheessä ole pinempiä. Nukellako pitäisi harjoitella ? Valvoppa vain itse vauvasi turvallisuutta, äläkä laita sitä koululaisten vastuulle. Hyvä , että edes huusivat sinulle, vaika todennäköisesti aiheetta.

Alkuperäinen kirjoittaja piina:

Ei mutta toki 10 vuotiaan pitää vanhemmille sanoa, jos näkee pienempänsä satuttavan itseään tai muita. Mutta niinhän ap:n lapsi huusikin äidille, joten mulla taisi mennä jotain vähän ohi... :ashamed:

siis kelpaisiko sulle, että iso lapsesi vain huutaa ja siinä ajassa, et olisi ehtinyt edes persettäs pyyhkiä tai edes juosta suoraan pöntöltäkään apuun. Kyllä ison pitää osata ottaa pieni pois. Osaahan joku 4 vuotias ilta-lehden mukaan käydä ilmoittamassa tulipalostakin. Niin eikö sitten koululaisten hieman enemmän??

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kuka urpo laittaa LIINAN telkkarin alle???

Vahdi itse lapsesi. ei ole toisten lasten homma se.

Kuules, se toisen lapsen typerä kiukuttelu ja naukuminen tarttui mun lapseeni ja he sitten yhdessä sitä harrastivat. Ei perse noussut, vaikka oli tosi hilkulla vahinko. Ja tosi urpo olen ollutkin, että liina oli alla, eli syy on ihan mun, voi p..ska! Ja eikö saa suuttua? saako teillä vieraat koululaiset naukua ja kiukutella kuin pahainen neljävuotias ikään?? Käyttäytymistä opettaisin ja omille olen kovan koulun pitänyt, kuten itsekin olen opin kotoani saanut. Muistan sen kyllä tosi hyvin.

siis kelpaisiko sulle, että iso lapsesi vain huutaa ja siinä ajassa, et olisi ehtinyt edes persettäs pyyhkiä tai edes juosta suoraan pöntöltäkään apuun. Kyllä ison pitää osata ottaa pieni pois. Osaahan joku 4 vuotias ilta-lehden mukaan käydä ilmoittamassa tulipalostakin. Niin eikö sitten koululaisten hieman enemmän??

Lakkaa nyt selittämästä. Opeta oma lapsesi pelastushenkilökunnaksi ja lakkaa syyttämästä kaveria. Aina se on muualla vika.

Lakkaa nyt selittämästä. Opeta oma lapsesi pelastushenkilökunnaksi ja lakkaa syyttämästä kaveria. Aina se on muualla vika.

siihen pyrin, mutta tästä lähin ensimmäisestä naukumisesta lähtee naapurin penska kotiin. Mä en suvaitse meillä enää tuollaista. Meille saa tulla, jos käyttäydytään ikänsä mukaisesti.

Mä en tiennyt, että olit pyytänyt isompaa katsomaan ja että olit vessassa. Mä ajattelin, että olis siinä jossain lähellä. Ja kyllä mäkin olisi vihainen, jos meillä noi isommat vain vierestä katselisivat, kun pienempi tiputtaisi telkkarin.

Alkuperäinen kirjoittaja Vide:
Niin lukeehan ne sun isomman lapses kaverin vanhemmat nyt varmasti täältä tän sun sanomasi heille??

no ei lue, sen tiedän :(. Ja ihan oikeasti mulla piti vaan olla paikka, jonne purkaa tää tapahtuma. Liina otettu heti pois. Asia puhuttukin jo. Mutta sisällä kiehui nioin, että savu korvista vielä nousi, kun tulin tänne.
Surullista vaan, että kaikki kääntyy nyt mua itseäni vastaan. Siis minähän olen se "mätä" tapaus, kun vaadin lapsiltani liikaako?? Ja minua on haukuttu liian tarkaksikin hoitajaksi lapsilleni, että tiedä sitten mikä olen. Kiitos vaan kaikille..., mutta saako teillä muiden lapset tulla kiukuttelemaan ja venyä koko illan teillä? Tätä se on meillä. Taidan olla tarkempi lasten kavereista, yhä enempi taas :(

siihen pyrin, mutta tästä lähin ensimmäisestä naukumisesta lähtee naapurin penska kotiin. Mä en suvaitse meillä enää tuollaista. Meille saa tulla, jos käyttäydytään ikänsä mukaisesti.

Kiva, että lapsellasi ei ole kavereita. Oma lapsesihan ei tainnut olla mukana jutussa, vaan syy kaikkeen oli naapurin lapsessa. Laita omakin lapsesi pihalle, vaikka naapuriin naukumaan.

Kuka urpo laittaa LIINAN telkkarin alle???

Vahdi itse lapsesi. ei ole toisten lasten homma se.

Kuules, se toisen lapsen typerä kiukuttelu ja naukuminen tarttui mun lapseeni ja he sitten yhdessä sitä harrastivat. Ei perse noussut, vaikka oli tosi hilkulla vahinko. Ja tosi urpo olen ollutkin, että liina oli alla, eli syy on ihan mun, voi p..ska! Ja eikö saa suuttua? saako teillä vieraat koululaiset naukua ja kiukutella kuin pahainen neljävuotias ikään?? Käyttäytymistä opettaisin ja omille olen kovan koulun pitänyt, kuten itsekin olen opin kotoani saanut. Muistan sen kyllä tosi hyvin.

No niin, tämä on taas näitä muiden kakarat meidän kullannuput. Menehän hiukan itseesi. Eipä ole omallesikaan näemmä oppi perille mennyt jos noin helposti opit ja ohjeet unohtuu ;)

Niin lukeehan ne sun isomman lapses kaverin vanhemmat nyt varmasti täältä tän sun sanomasi heille??

no ei lue, sen tiedän :(. Ja ihan oikeasti mulla piti vaan olla paikka, jonne purkaa tää tapahtuma. Liina otettu heti pois. Asia puhuttukin jo. Mutta sisällä kiehui nioin, että savu korvista vielä nousi, kun tulin tänne.
Surullista vaan, että kaikki kääntyy nyt mua itseäni vastaan. Siis minähän olen se "mätä" tapaus, kun vaadin lapsiltani liikaako?? Ja minua on haukuttu liian tarkaksikin hoitajaksi lapsilleni, että tiedä sitten mikä olen. Kiitos vaan kaikille..., mutta saako teillä muiden lapset tulla kiukuttelemaan ja venyä koko illan teillä? Tätä se on meillä. Taidan olla tarkempi lasten kavereista, yhä enempi taas :(

täällä saa takuuvarmasti pskaa niskaan. :hug: Ilmeisesti se on palstan henki, että ei kompata vaan käännetään juttu kuin juttu mollaamiseksi. Vielä sen verran, että mun mielestä on hyvä, jos sanot naapurin lapselle jo ovella, että meillä ei sitten kiukutella, muutoin lähtee kotiin. Tai jotenkin muuten ystävällisesti, mutta napakasti, että pitää olla reippaasti.

Alkuperäinen kirjoittaja MUTTA:

täällä saa takuuvarmasti pskaa niskaan. :hug: Ilmeisesti se on palstan henki, että ei kompata vaan käännetään juttu kuin juttu mollaamiseksi. Vielä sen verran, että mun mielestä on hyvä, jos sanot naapurin lapselle jo ovella, että meillä ei sitten kiukutella, muutoin lähtee kotiin. Tai jotenkin muuten ystävällisesti, mutta napakasti, että pitää olla reippaasti.

Taisi olla eka asiallinen kommentti. Kiitos siitä, täytyy yrittää muistaa sun ohje.

minulla 3- ja 6-vuotiaat lapset. Sukulaistyttö tuli meille kyläilemään, ikää 11-v. Kyllä mä sain olla komentamassa enempi sitä isointa. Hän yllytti pieniä "tuhmuuksiin", vingutti turhaa.. Hän on perheen "vauva", joten ihan selvästi näki, ettei osaa huomioida sitä, että 3-vuotias haluaisi tietyn lelun tms. Kyllä sen lapsesta näkee onko ollut pienempien seurassa tai sitten on näitä yksin kasvaneita "pikkuvanhoja" jotka haluavat koko ajan seurustella vain aikuisten kanssa.

Yhteistyössä