Nyt mä olen tarpeeksi vahva ja eroan tosta miehestä!

• Viestiketjun aloittaja harmaanainen
  • Ensimmäinen viesti
harmaanainen
Mies on alkoholisti ja tekee todella usein niin että lähtee vaan ryyppäämään moneksi päiväksi eikä välitä minun sanoistani. On ollut minua kohtaa väkivaltainen lasten nähden muutaman kerran ja aina humalassa suuttuessaan käyttäytyy uhkaavasti minua kohtaan. Taas teki sen että lähti juopottelemaan heti aamusta ja lupasi tulla vähän ajan päästä kotiin, no kappas ei ole vieläkään kotona. Ilmoitin hänelle että nyt riitti mä ansaitsen jotain paljon parempaa ja ennen kaikkea lapset ansaitsee kodin jossa ei riidellä ja huudeta koko ajan.

Nyt mietinkin että miten tämä lapsiin vaikuttaa? Meillä on kaksi alle 2v lasta. Ja tiedän että kun meille ero tulee niin miehen selvät päivät ovat siinä. Epäilen suuresti että pystyisi elämään niin että voisi lapsia luokseen ottaa. Jota ihan kamalasti toivon, koska isänä hän on mahtava kun on selvinpäin. Rakastaa, hoitaa, leikkii ja huolehtii. Parisuhteessa vain ei osaa elää.

Meillä melkeinpä samanlaista. Olin aivan saakelin tyhmä ja uskoin vuosikaudet sen vakuutteluja, että kerta oli viimeinen. Nyt olen vain täynnä voitonriemua, koska olen jo "henkisellä tasolla" eron tehnyt. Valitettavasti asuntoa en ole vielä saanut, eli tässä edelleen kitkutan. Mut tästä lähden ensi syksynä opiskelemaan, ja mies varmaan juo itsensä hengiltä.

"aloittaja"
Siksi tehtiin lapsia koska mä häntä rakastin ja elin kai siinä toivossa että kyllä se siitä muuttuu ja tää on varmasti viimenen kerta. No nyt tiedän ettei sitä viimestä kertaa tule ennen kuin ukko makaa haudassa. Eniten mua vaan harmittaa lasten puolesta ja heidän takiaan olen tässä kituttanut, ja nyt tajuan että se on väärin koska lapsillakin on varmasti parempi olla kun tästä rumbasta pois pääsevät. Ja kaikista "hauskinta" tässä on kun mies ei edes koskaan lupaa että muuttuu, mä vaan itse toivoin että hän muuttuisi. Nyt on jo ihan sama muuttuuko vai ei, aikuinen ihminen kun on en minä sitä muutosta voi tehdä vaikka vuosi kaudet olet sitä yrittänyt.

"topias"
Onhan se ero tässä tapauksessa hyväksi lapsillekin. Elämänne tasoittuu eikä tarvi sietää känniääliöitä. Isästä on sitten kiinni millaisen suhteen lapsiin haluaa säilyttää. Viinalla voi kyllä pilata kaikki ihmissuhteet.

• Tykkää
Reactions: Isämies
[QUOTE="topias";27236866]Onhan se ero tässä tapauksessa hyväksi lapsillekin. Elämänne tasoittuu eikä tarvi sietää känniääliöitä. Isästä on sitten kiinni millaisen suhteen lapsiin haluaa säilyttää. Viinalla voi kyllä pilata kaikki ihmissuhteet.[/QUOTE]

Peesi tälle. Jo pelkästään oman kotitaustanikin vuoksi toivotan kaikille tuollaisissa suhteissa vielä roikkuville rohkeutta lähteä. Jos suhteesta ei saa mitään, vaan kumppani on pelkkä rasite, niin parempi se vaan on lähteä.

• Tykkää
Reactions: Jellybeany
Pahemmat traumat lapsille tulee jos jäät tollaisen miehen kanssa elämään, oli miten ihana ja mahtava selvinpäin hyvänsä. Ei ole sun asiasi ja murheesi miettiä mitä mies tekee eron jälkeen. Aikuinen mies kantaa vastuun omasta elämästään ja suhteestaan lapsiin. Lapsesi ovat niin pieniä vielä, että eivät tule muistamaan millaista oli kun isä oli kotona ja se on niille ehdottomasti parempi kun muistaa millaista helvettiä alkoholi toi niiden kotiin.

"Vieras"
Hyvä päätös, ja nyt vaan pysyt sanojesi takana.
Lapset vielä niin pieniä,että tuskin suurempia ongelmia tulee eivät osaa vielä sillä tavalla kaivata. Jos jäät, lapset kasvaa ja mies ei kuitenkaan miksikään muutu, lapsille jää huonoja muistoja ja erokin on heille silloin vaikeampaa. Tee palvelus itsellesi ja ennenkaikkea lapsille ja eroa nyt, säästät heidät paljolta ja tosiaan, vielä pääset suht helpolla.

• Tykkää
Reactions: Moraalinvartija
"aloittaja"
Tuntuu pahalle lapsien puolesta. Isompi itki isää ja halusi isin viereen nukkumaan. Helvetin paskakasa että tekee näin meille, nyt kaduttaa että edes ollaan aikoinaan tavattu.

"aloittaja"
Tänään mies sitten tuli kotiin, haukkui minut ja meidän elämän, mä vaan kylmästi sanoin että avaimet tänne ja ulos. Yritti vielä että vie kaiken multa mulle ei jää mitään, sanoin että viekööt ihan mitä tahtoo kunhan vaan lähtee pois. No ei sitten ottanut mitään mukaansa ja lähti. On niin helpottunut olo!!

"vieras"
[QUOTE="aloittaja";27240726]Tänään mies sitten tuli kotiin, haukkui minut ja meidän elämän, mä vaan kylmästi sanoin että avaimet tänne ja ulos. Yritti vielä että vie kaiken multa mulle ei jää mitään, sanoin että viekööt ihan mitä tahtoo kunhan vaan lähtee pois. No ei sitten ottanut mitään mukaansa ja lähti. On niin helpottunut olo!![/QUOTE]

Saitko kaikki avaimet pois? Suosittelisin lämpimästi myös vaihtamaan lukot.

Tämä on muuten myös hyvä hetki nyt pakata KAIKKI miehen tavarat ja toimittaa ne vaikka hänen vanhemmilleen. Nyt kun vielä sinulla on voimia. Näin miehellä ei ole enää mitään tekosyytä vaatia sinua avaamaan ovia.

"aloittaja"
[QUOTE="vieras";27240765]Saitko kaikki avaimet pois? Suosittelisin lämpimästi myös vaihtamaan lukot.

Tämä on muuten myös hyvä hetki nyt pakata KAIKKI miehen tavarat ja toimittaa ne vaikka hänen vanhemmilleen. Nyt kun vielä sinulla on voimia. Näin miehellä ei ole enää mitään tekosyytä vaatia sinua avaamaan ovia.[/QUOTE]

Ei ole varmasti tänne avainta. Toi onkin hyvä ajatus, ottaa vaan päähän kun tietokone ja telvisio on miehen, sekä pyykkikone. Mutta mielummin olen vaikka hetken ilman telvisiota kuin päästän hänet enää tänne.

"vieras"
[QUOTE="aloittaja";27240830]Ei ole varmasti tänne avainta. Toi onkin hyvä ajatus, ottaa vaan päähän kun tietokone ja telvisio on miehen, sekä pyykkikone. Mutta mielummin olen vaikka hetken ilman telvisiota kuin päästän hänet enää tänne.[/QUOTE]

Peset nyt pikaohjelmalla loput pyykit, tyhjennät tietokoneen omista tiedostoistasi ja sitten hommaat kaverit kantamaan tavarat pois.

Kyllä se siitä. Haleja sinulle!

"todella upeeta"
OHHOH. Lähti teksti käsistä.
Eli yksi asia kerrallaan etenet ettei näytä niin vaikeelta asiat.

Ei muuta ku tsemppiä.
Ja paljon parempi ratkasu lapsille.
Me erottiin kun isompi just 2v ja pienempi 3kk.
Ja hyvä niin, ei oo lasten homma elää aikuisten ihmisten huonojen parisuhteiden keskellä.

mutta tosiaan tsemii ihan kauheesti nyt sulle!

"vaimo"
Itselläkin täällä tilanne että mies on ihana mies ja isä omana itsenään..alkoholi näyttelee vaan näyttelee liian suurta osaa elämässä. Pienet lapset meilläkin ja miehellä edellisestäkin suhteesta yksi. Vierailevan lapsen aikana käyttää alkoa mutta vain niin että voi kuskata kouluun päivittäin matkan takia. Sit omalla porukalla ottaa paikoitellen enemmän. Nytkin. Lapset pieniä, mä hoitelen yksin kun toinen toteuttaa mielihalujaan. Mitään ei uskalla vastaan sanoa kun uhkailee sit. Ja huomenna taas pyytelee anteeksi. On onneksi selvinkin päin mutta käyttää aivan varmasti enemmän kuin pitäis. Mitään muuta ei meidän suhteessa ole vikaa kuin tämä alkomaholi, mutta tämäkin on liikaa.

Yhteistyössä