Nyt mä en kertakaikkiaan enään tiedä itkeäkö vai nauraa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kesämieli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kesämieli

Vieras
Siis mieheni suvussa suurimmalla osalla on uudet omakotitalot, autovelkaa, fiinit sisustukset yms yms...

Nyt meitä on ruvettu tässä sitten paapomaan, kun meillä asiat niin paljon huonommin?

Oi että mua korventaa! En ole ihmistyyppinä sellainen, että huutelisin mitä saan palkkaa. Hoitoalan ja rakennusalan palkat nyt on yleisesti tiedossa, mutta oman yritykseni asiat ei tiettävästi kuulu kenellekään.
Meillä on vanha talo, remontoitu OMAN MIELEMME mukaisesti, kaksi "vanhaa"
( vm.02) velatonta autoa ja talolainaa olemme lyhänteneet reippaasti n. 10 000e:n vuosivauhtia. Vastikään nostimme taas lyhennysmäärää, jotta talo olisi nopeammin maksettu.

Mä olen jotenkin niin ällikällä lyöty, miksi aina oletetaan, että meillä olisi asiat jotenkin huonommin, kun se autotalli puuttuu ja miljöötontti kaikkine istutuksineen?
Meillä ei asu viherpeukaloa, joka jaksaisi kykkiä tuntitolkulla persus pitkällään kukkapenkissä tai hifi-ihmistä, jolla pitäisi olla kaikki vehkeet viimeistä huutoa ja kalleimpaan hintaan?

Kiitos ja kumarrus. Helpotti.

Siis toki paapominen on ihan jees tiettyyn pisteeseen asti.
Esimerkki:
Sukulainen: Mä voisin ostaa tohon teidän eteiseen uuden maton, kun tuo on niin vaarallinen.
Minä: No et varmasti osta, se on mun mummon kutoma matto.
Sukulainen: Ai se on tarkotuksella siinä...mä vaan aattelin...
Minä: Niin mitä aattelit?
Sukulainen: No et teil ei oo varaa ostaa siihen sellasta kunnon käytävämattoo..

No kiität kauniisti tarjouksesta ja sanot että kiitos mutta ei kiitos matosta. Sen sijaan olen katsellut sellaista tietyn mallista naulakkoa yhdestä liikkeestä, mutta olen ollut niin pihi etten ole raatsinut ostaa. Jos haluat auttaa niin haluatko ystävällinen vauras sukulaiseni osallistua tähän kuluerään?

No kiität kauniisti tarjouksesta ja sanot että kiitos mutta ei kiitos matosta. Sen sijaan olen katsellut sellaista tietyn mallista naulakkoa yhdestä liikkeestä, mutta olen ollut niin pihi etten ole raatsinut ostaa. Jos haluat auttaa niin haluatko ystävällinen vauras sukulaiseni osallistua tähän kuluerään?

Vitsit tää oli hyvä! Käyttöön =D

Ja maton vaarallisuus on siis siinä, kun poika voi kaatua siinä kun on tuollainen räsymatto eikä mikään kumipohjamatto. Tietty voisinhan mä pyytää, että ostaa sinne liukuesteet alle, kun ei mulla ole niihin varaa ;D

Joo suosittelen jotain liukuesteitä kyllä.

En minä antaisi ikinä anteeksi mummille enkä itselleni jos pieni poikani loukkaisi itsensä mummin kutoman maton vuoksi. Ja mummikin olisi varmaan mulle tositosi vihainen...

Mun mielestä liukuesteet maton alla on ihan ehdottomat, ja olen harkinnut että ostan yhdelle kaverille sellaiset kun meinaan aina vetää lipat niiden matoilla ;D

[QUOTE="kymysys";27611943]Joo suosittelen jotain liukuesteitä kyllä.

En minä antaisi ikinä anteeksi mummille enkä itselleni jos pieni poikani loukkaisi itsensä mummin kutoman maton vuoksi. Ja mummikin olisi varmaan mulle tositosi vihainen...[/QUOTE]

??? :laugh: Niin varmaan. Meilläkin on mummin kutoma matto eteisessä. Ei taatusti liu'u paikaltaan mihinkään. Pikkaisen yliholhoamista.

En minäkään varmaan tietäisi ap:na itkiskö vai nauraisko. Ehkä niillä muilla sitten vaan on niiiiin paljon parempi tulotaso? Haluavat varmaan puolisollesi parempaa? Sinä tuut siinä sivussa.

Pointtihan on tietty myös siinä, että mä olen oikeastikin pihi. Mä en vaan näe järkeä ostaa jotain juttua ylihinnoitellulla hinnalla, koska se nyt vaan on pakko saada.
Me muutenkin tykästä vanhasta eikä mistään korkeakiiltoisesta ja modenista. Se tekee meistä tietysti automaattisesti köyhiä.
Tietty jos järjellä ajattelee ja laskee kumpi on oikeasti arvokkaampaa uutuuttaan kiiltävät mageet laminaattilattiat vai vanhan talon ajan henkeen sopiva lautalattia ja saariparketti?
Mutta nämähän on vaan pikkuseikkoja. Me siis niin näytetään köyhiltä, kun ei roudata mitään uusintauutta olevaa taulutv:tä kotiimme, koska vanhakin toimii vielä hyvin.

Yhteistyössä