Nyt löyty kyllä ehdoton hintakunkku tähän iänikuiseen talvipukukeskusteluun!!!!!

eri mieltä
Siellä on sitä aitoa laatua. Semmosta jolla ihminen voi oikeesti erottua Ticket-massasta. Tietty suurin osa ei ees huomaa eroa, mutta itse kyllä huomaan semmoset ihmiset joilla on kaikki laatua: kuteet, autot, elämä. Yleensä se, että yhdessä asiassa on laatua kertoo siitä että ihmisellä on kaikessa laatua... Laatuihmisiä siis.
Laatu ihmisessä on kyllä jotain muuta kuin ryysyt päällä. Ihmisen pitää olla hyvä, kaunis, ja älykäs ja kouluttautunut ollakseen laatua. se että läski ja ruma ja tyhmä perijätär laittaa jotain tuollaista canada goosea (kanadanhanhea) päälleen ei tee tyhmästä ja läskistä ja rumasta yhtään sen parempaa.
 
[QUOTE="sasa";24862472]Helmiä sioille, kun palstalaisista puhutaan. Jos oikeasti on kylmä, eli ei siis lokakuun +10 asteinen syyspäivä, ulkoiluvaatteen tärkein ominaisuus on ollä lämmin. Kaikki muu on toissijaista.

Sinänsä kyllä sinulla on oikea logiikka, koskapa palstalaisilla onkin tärkintä, miltä _talvihaalari__näyttää_ hiekkalaatikolla tai shoppailemassa _+10 asteen_ syyskelissä. Myöskään Canada Goosen brändäys ei ole mennyt läpi Reimatecin tai Ticketin muurin, vaan autuaan tietämättömänä hämmästellään oikean laadun hintaa.[/QUOTE]

:D Olet täysin oikeassa. Täällä pohjoisessa on viikkojenkin pakkasjaksoja (viime talvena puolitoista kuukautta) että pakkasta on 30-40 putkeen. Toistaiseksi ollaan pärjätty ihan niillä hyvännäköisillä ja kohtuuhintaisilla haalareilla, vaikka joka päivä ulkona käytiinkin edes se puoli tuntia. En usko, että sen kylmempiä säitä on tulevana talvenakaan, joten ei tarvitse alkaa säästämään kahteen canada gooseen. Olen todellakin se sika, joka ostaa haalarin pääosin sen perusteella, miltä se näyttää. Toki katson ominaisuudetkin, mutta vedenkesto ja lämmönpito ovat nykyään yhtä hyvät lähes joka merkillä.
 
"vieras"
No palstamamma tuskin ostaa juuri muutakaan partioaitasta, kun käsitys extremestä on touhuaminen hiekkalaatikolla 15 asteen pakkasessa taloyhtiön sisäpihalla. Onko se niin vaikea ymmärtää, että on ihan oikeasti ihmisiä jotka ulkoilevat pitkiä aikoja kovissa pakkasissa pakonsanelemina vauvankin kanssa.
 
  • Tykkää
Reactions: NipaNeutroni
[QUOTE="vieras";24864969]No palstamamma tuskin ostaa juuri muutakaan partioaitasta, kun käsitys extremestä on touhuaminen hiekkalaatikolla 15 asteen pakkasessa taloyhtiön sisäpihalla. Onko se niin vaikea ymmärtää, että on ihan oikeasti ihmisiä jotka ulkoilevat pitkiä aikoja kovissa pakkasissa pakonsanelemina vauvankin kanssa.[/QUOTE]

No mitä ne extremeolosuhteet täällä suomessa voi olla? Mulla ei vielä sellaista tilannetta ole eteen tullut, että lapset pitäisi kääriä vedenpitävään untuvaan. 40 asteen pakkaset on kestetty tavallisissa haalareissa fleecepuku alla. Toki sinnekään pakkaseen ei meidän ole pakko ollut mennä, tai monta tuntia siellä olla.
 
"vieras"
No mitä ne extremeolosuhteet täällä suomessa voi olla? Mulla ei vielä sellaista tilannetta ole eteen tullut, että lapset pitäisi kääriä vedenpitävään untuvaan. 40 asteen pakkaset on kestetty tavallisissa haalareissa fleecepuku alla. Toki sinnekään pakkaseen ei meidän ole pakko ollut mennä, tai monta tuntia siellä olla.
Toiset meistä esim. asuu saaressa, jolloin päivittäin on talvellakin liikuttava avoveneessä.
 
hmmmm
[QUOTE="vieras";24864996]Toiset meistä esim. asuu saaressa, jolloin päivittäin on talvellakin liikuttava avoveneessä.[/QUOTE]

mä olen luullut, että talvella ei oikein voi veneillä.. katselin juuri ohjelmaa jostain perheestä, jotka asui saaressa, ei ne talvisin millään veneellä liikkuneet, vaan autolla, kun jäät oli sen verta paksuja, ennen sitä vetivät ahkiolla lapset ja tavarat perässään..

kerroppa mulle missä veneilet 40asteen pakkasella?
 
"niin"
Mä en ostaisi kasvavalle lapselle tuon hintaista, enkä ees sitä yli 100€:n pukua, koska se nyt vain on tyhmää.

Mäkin ennen hehkutin jonkun v*tun reimatecin perään, että meille ei muita osteta. Noh, ostin sitten 10€lla cifarin toppapuvun tytölle alesta, puku oli lapsella käytössä 2 talvea ja tarkeni hienosti + kunto tuon kahden vuoden jälkeen oli parempi kuin reimateceissä yhden vuoden jälkeen!

Sitten kun ostetaan vaatteita, joiden odotetaan kestävän 10+ vuotta, eli kun lapset eivät enää kasva (ja omat ulkoiluvaatteet) niin tuo 400€ on ihan normihinta.

Nyt muuten ostin alesta ticketin haalarin, on ollut vajaa 2kk käytössä ja suurimman osan siitä ajasta lapsi on istunut rattaissa se päällä ja se on niistä harvoista kerroista jolloin on joutunut kohtaamaan oikeaa kulutustusta kulunut aivan hirveään kuntoon, hihansuut ovat rispaantuneet ja polvet kuluneet todella paljon, ei siis todellakaan ole hintansa väärti. Parempaa laatua saan kun käyn ostamassa tarjoustalosta parinkympin välikausipuvun.
 
[QUOTE="Noo";24862005]Ei löytynyt otsikon Lasten talvivaatteet alta mutta Canada Goosen haalari löytyi hintaan 420e googlaamalla.[/QUOTE]

Canada Goose on mun lemppari. Niitä saa aivan ihanissa väreissä.

Jos asuisin Lapissa, niin harkitsisin oikeasti tuota... Tai siis takkia lapselle.

Itselle tekisi mieli ostaa CG:n toppahousut. Untuvaparka on aivan mahtava ja sen täydentäisi noi toppikset. NE tosiaan maksaa jotain 400-500e joten pari talvea olen jo miettinyt.

Mutta joo, viime jouluna kovassa pakkasessa miehellä (joutsenen untuvaa päällä) ja pojalla (tickettiä ja ruskovillaa) oli kiire takaisin autoon. Jouduin luovuttamaan lapselle CG:n untuvatopparukkaset etteivät sormet paleltuneet. Mä olisin voinut ihailla maisemia tunteja :) Kovasti palelevana mun talvet ovat pelastuneet tuon merkin ja sorelin -40 asteen bootsien jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:
"Minä"
No takuulla lapsi pysyy täysin lämpinä ja kuivana satasenkin puvulla. Huh huh, jo on hintaa haalarilla. Kyllä mä ymmärrän sen, että laadusta maksetaan, mutta toi nyt menee jo ihan överiksi. Mikähän on kate tuolla tuotteella..
 
Voisin ostaa, jos olisi ylimääräistä rahaa. Itsekin pidän talvisin aina untuvatakkeja ja ne pitää lämpöä vuodesta toiseen toisin kun toppatakin pikkuhiljaa muuttuvat syys-kevättakeiksi.
Jos vielä ulkokankaan laatu on samaa kuin -90 luvun enstexeissä, niin todellakin on hintansa väärtejä, jos vertaa tiketteihin ja reimoihin.
 
[QUOTE="niin";24866044]Mä en ostaisi kasvavalle lapselle tuon hintaista, enkä ees sitä yli 100€:n pukua, koska se nyt vain on tyhmää.

[/QUOTE]


Mä en osta noita 100€ pukuja, koska ne eivät kestä leikki-ikäisen käytössä edes lapseta toiselle ja jos kestävätkin, niin jo toisella tai saati kolmannella on pakkasen kestävyys jo heikentynyt. Mutta jos haalari kestää ja pysyy lämpimänä voisin ostaa sen ensimmäiselle ja sitä voisi käyttää kaikki 4 seuraavaa vielä.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";24866148]Itämerellä.

[/QUOTE]

Nää on siis kahdenkymmenen vuoden takaisia tilastoja. -89 näyttäis olleen jäätöntä sellaisilla saatistoalueilla, joissa on pysyvää asutusta. Kylläpä vain kannattaa ostaa lapselle 400 euron talvihaalari siltä varalta, että joutuu avoveneilemään saaristossa á la Myrskyluodon Maija.
 
vier
Ensi vuonna on takuulla joka mamman lapsella C.G haalari sano mun sanoneen. Mä muistan vielä sellaisen ajan kun palstalla yleisesti ihmeteltiin kuinka joku viittii maksaa Ticketistä sitä summaa... tyhmiä sellaiset pinnalliset akat. Nyt kun se on päässyt lyömään itsensä läpi, joka mamman ON SAATAVA Ticketti eihän kukaan halua olla tyhmä lapsen parasta ajattelematon WT mamma. Laadusta pitää maksaa.
 
[QUOTE="Minä";24866246]No takuulla lapsi pysyy täysin lämpinä ja kuivana satasenkin puvulla. Huh huh, jo on hintaa haalarilla. Kyllä mä ymmärrän sen, että laadusta maksetaan, mutta toi nyt menee jo ihan överiksi. Mikähän on kate tuolla tuotteella..[/QUOTE]

Untuva on hinnaltaan ihan missä tahansa tuotteessa kalliimpaa kuin polyesterivanu. Ja lämpöarvoltaan ihan eri juttu. Ja sitten kommenttina edullisiin untuvatuotteisiin (vaikkapa vähän päälle satasen aikuisten "untuvatakit") että ei niissä ole untuvaa vaan pääosin höyhentä... Sitten päälle tulee vielä kestävyyys (myös kulutus) ja istuvuus.

Toki ihan kaikki eivät tarvitse CG:n toppavaatteita. En minäkään ole siihen heti investoimassa lapsen osalta. Mutta ajattelepas tilannetta jossa sinulla on oikeasti helposti paleleva lapsi (eikä mikään hikikalle). Ulkona ei voi olla oikein mitenkään 10-15 pakkasasteen jälkeen, kun villoista ja toppauksista huolimatta palelee hetkessä. Erityisesti rannikollahan tuuli ja kosteus vielä tekevän pakkasesta entistäkin ikävemmän. Kyllä silloin voisi olla ihana nauttia talvesta...

Mulla loppui sormien palelu, kun ostin kunnon untuvarukkaset. ennen oli kaikkia ihmevirityksiä karvojen ja angoravälitumppujen kanssa ja aina oli sormet hetkessä jäässä. Kaikki meistä emme ole samanlaisia eikä tarvitsekaan.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";24866529]Nää on siis kahdenkymmenen vuoden takaisia tilastoja. -89 näyttäis olleen jäätöntä sellaisilla saatistoalueilla, joissa on pysyvää asutusta. Kylläpä vain kannattaa ostaa lapselle 400 euron talvihaalari siltä varalta, että joutuu avoveneilemään saaristossa á la Myrskyluodon Maija.[/QUOTE]
Meinaat, että sen jälkeen ei ole ollut talvia, jolloin saaristossa voi/joutuu veneellä kulkemaan? Meinaat, että kun kerran saaressa asuu, niin siellä sitten myös pitää kököttää koko talvi välillä poistumatta?

Jokainen saa kai ostaa niin kalliin haalarin kuin haluaa, se tuskin on sulta pois. Itseasiassa se on sulle lisää veroeurojen myötä.
 

Yhteistyössä