Nyt kun se ilokaasu on kielletty...

  • Viestiketjun aloittaja Mami
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Sivusta:
Alkuperäinen kirjoittaja Mielikki:
Alkuperäinen kirjoittaja Sivusta:
Alkuperäinen kirjoittaja Mielikki:
Toinen asia mitä en käsitä on tää helvetin vouhkaaminen luomusynnyttäjistä...ok,he ovat urheita ja hienoja ihmisiä...mutta jos lapsi saa esim.synnäriltä sairaalabakteerin ollessaan viikon ikänen,niin sitten saa käyttää läkkeitä!!??Eiks niille pitäs sitte jotain valkosipulikääreitä antaa antibiootin sijaan?Ja mitä 20vuoden aikana olen nähnyt niin yleensä nää nk.luomuäidit on aivan paniikissa lastenpolilla ja vaativat juuri sille omalle piltille lääkkeitä kärkkäämmin! :headwall:
Eli miks se luomu-juttu koskee vain synnytystä?Luuleko joku luomu-äiti oikeesti että se kipu ja kärsimys synnytyksessä on hyvästä???Vauvallekkin?? :headwall:
Öö nyt sä oot ymmärtänyt jotain väärin... Tai sit mä en oo luomuäiti. En nimittäin tunnista itseäni yhtään mitenkään tuosta höpötyksestäsi.

Minä en ole hieno tai urhea ihminen, vaikka kolme olenkin luomusti synnyttänyt. Syy luomusynnytyksille on ollut selkeä, en ole kokenut TARVITSEVANI mitään lääkettä. Ei mulla siinä ainakaan mitää suurempaa ideologiaa/aatetta oo takana ollut.
ÖÖÖÖ?No miks täällä nyt luomu-äidit haukkuu kipulääkkeitä saaneet laiskoiksi paskoiksi jotka ei kestä kipua???

:whistle: :whistle:
Ok... Mä en sitä oo tehnyt, vai olenko?
Se että joku yks luomuäiti kirjoittaa mitä sattuu niin ei me kaikki olla samanlaisia.
Itse olen kirjoittanut lähinnä siitä että se asenne jolla mennään synnyttää ärsyttää. Julistetaan kovaan ääneen kaikki lääkkeet tänne ja heti, ei kipuja. Ei luomu synnyttäjä ole sen parempi tai huonompi. Äiti hänkin. Ei synnytys tapa ketään paranna.

Jaa-a mää en voi tietää mitä olet sanonut ja missä,kun siellä harmaana huutelet!!!
:saint:
 
KÄTILÖ
Kipukynnys on tietenkin yksilöllinen, kukaan muu ei voi tietää toisen kivusta mitään. Synnytyskipuun vaikuttavat monet asiat. Synnytyskipu on myös ainoa kipu, millä on jokin merkitys, positiivinen merkitys. Oikeasti hyvin harvat naiset synnyttävät ilman kipua. Kipukynnys on erilainen, ja samoin asenne kipuun. Ainoastaan toista näistä voi etukäteen miettiä. Hyvä asenne on, jos ajattelee, että mahdollisimman pitkälle mennään ilman lääkkeellisiä kivunlievityksiä, koska kaikki lääkkeet läpäisevät istukan ja sitä kautta vauvakin saa osansa niistä. Lääkkeet myös vähentävät äidin kivun tuntemusta ja sitä kautta äidin endorfiinien tuotantoa, mikä taas vaikuttaa myös vauvaan. Suomen Kätilöliitto on tosiaan ihan aiheesta ollut huolissaan synnytysten medikalisoitumisesta. Aikaisessa vaiheessa laitetut puudutukset johtavat herkemmin imukuppi/pihti- ja sektiosynnytyksiin, pitkittyneeseen synnytykseen, vääriin tarjontoihin, sikiön hapenpuutteeseen synnytyksessä. Lääkkeiden vaikutukset vauvaan voivat kestää jopa päiviä, jolloin vauva ei välttämättä osaa imeä rintaa kunnolla, on itkuinen ja levoton.

Ei-lääkkeellisiä kivunlievityksiä on suotavaa käyttää, eli lämmin suihku, lämmin kaura/geelipussi, liikkuminen, hieronta, akupunktio, vyöhyketerapia, aquarakkulat, jumppapallo, kylpy...

Kaikki rohkein mielin synnyttämään, tarvittaessa voit luottaa siihen, että kipuun saat lievitystä, eikä se ole mikään hyvä synnyttäjä-mittari, että oletko saanut mitä kivunlievitystä.
 
luomuäiti
Alkuperäinen kirjoittaja Mielikki:
Toinen asia mitä en käsitä on tää helvetin vouhkaaminen luomusynnyttäjistä...ok,he ovat urheita ja hienoja ihmisiä...mutta jos lapsi saa esim.synnäriltä sairaalabakteerin ollessaan viikon ikänen,niin sitten saa käyttää läkkeitä!!??Eiks niille pitäs sitte jotain valkosipulikääreitä antaa antibiootin sijaan?Ja mitä 20vuoden aikana olen nähnyt niin yleensä nää nk.luomuäidit on aivan paniikissa lastenpolilla ja vaativat juuri sille omalle piltille lääkkeitä kärkkäämmin! :headwall:
Eli miks se luomu-juttu koskee vain synnytystä?Luuleko joku luomu-äiti oikeesti että se kipu ja kärsimys synnytyksessä on hyvästä???Vauvallekkin?? :headwall:
Ensinnäkin....

Jos vauva on SAIRAS, niin vauvaa hoidetaan. Jos pöpö on sen verran tuju, että henki on vaarassa, niin käytetään lääkkeitä. Minä en mielelläni anna lapselle lääkkeitä eikä hän niitä tähän mennessä ole tarvinnutkaan, mutta annan jos on todellinen tarve. Hampaiden tuloon tai pikkuflunssaan ei tarvitse, viikon vanhan sairaalapöpöön luultavasti tarvitaan.

MUTTA.

Synnytys ei edelleenkään ole mikään sairaus tai sairauskohtaus. Joten miksi lääkitä synnyttävää äitiä (ja vasta syntymässä olevaa vauvaa)?

Eri asia tietenkin jos synnytyksessä menee jokin pieleen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja luomuäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Mielikki:
Toinen asia mitä en käsitä on tää helvetin vouhkaaminen luomusynnyttäjistä...ok,he ovat urheita ja hienoja ihmisiä...mutta jos lapsi saa esim.synnäriltä sairaalabakteerin ollessaan viikon ikänen,niin sitten saa käyttää läkkeitä!!??Eiks niille pitäs sitte jotain valkosipulikääreitä antaa antibiootin sijaan?Ja mitä 20vuoden aikana olen nähnyt niin yleensä nää nk.luomuäidit on aivan paniikissa lastenpolilla ja vaativat juuri sille omalle piltille lääkkeitä kärkkäämmin! :headwall:
Eli miks se luomu-juttu koskee vain synnytystä?Luuleko joku luomu-äiti oikeesti että se kipu ja kärsimys synnytyksessä on hyvästä???Vauvallekkin?? :headwall:
Ensinnäkin....

Jos vauva on SAIRAS, niin vauvaa hoidetaan. Jos pöpö on sen verran tuju, että henki on vaarassa, niin käytetään lääkkeitä. Minä en mielelläni anna lapselle lääkkeitä eikä hän niitä tähän mennessä ole tarvinnutkaan, mutta annan jos on todellinen tarve. Hampaiden tuloon tai pikkuflunssaan ei tarvitse, viikon vanhan sairaalapöpöön luultavasti tarvitaan.

MUTTA.

Synnytys ei edelleenkään ole mikään sairaus tai sairauskohtaus. Joten miksi lääkitä synnyttävää äitiä (ja vasta syntymässä olevaa vauvaa)?

Eri asia tietenkin jos synnytyksessä menee jokin pieleen.

Niinpä..eri asia jos synnytyksessä menee joku pieleen! ;) Sehän se tekeekin äidistä huonon synnyttäjän,olis kantsinu meditoida ja hengitellä oikeesti...äidin vika jossei moiseen pysty!Ihan kuinka vaan! :whistle:
 
luomuäiti
Alkuperäinen kirjoittaja Mielikki:
Niinpä..eri asia jos synnytyksessä menee joku pieleen! ;) Sehän se tekeekin äidistä huonon synnyttäjän,olis kantsinu meditoida ja hengitellä oikeesti...äidin vika jossei moiseen pysty!Ihan kuinka vaan! :whistle:
Riippuu vähän mitä meni pieleen. Kyllä minä ymmärrän, että on olemassa hengenvaarallisia sairauksia ja synnytyksessä voi mennä jokin pieleen äidin tekemisistä huolimatta ja humanisti-minä haluaa auttaa kaikkia. En mä tyhmä ole, päinvastoin.

Tulevaisuudessa tosin alkaa tulla eteen valinnan paikka, ketä auttaa ja ketä ei.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pieni Sinipiika:
Alkuperäinen kirjoittaja thewaxa:
Myöskin seinäjoella ja vaasassa on rajotettu. Seinäjoella saa pistoksen joka vaikuttaa samanlailla. Itse otin,mutta ei kyllä vaikuttanut mitenkään vaikka tavallinen ilokaasu vaikutti.
Kaveri synnytty just vaasassa ja sielä oli painotettu entistä enemmän lämpöseen suihkuun ilokaasun sijasta eikä ollut edes ilokaasua siinä huoneessa tarjolla.
Millon Seinäjoella on otettu rajoitukset käyttöön? Mä oon kahesti synnyttänyt ja molemmissa ilokaasu on auttanut aivan mahtavan paljon. Oikeasti kyllä kauhistuttaa mennä synnyttämään jos tää Seinäjoen kohdalla on totta.
2004 ekan ja ei mitään rajotusta.
2006 kesäkuussa sain toisen ja ei rajotettu mitenkään,mutta henkilökunta ei ollut kokoajan paikalla ettei joudu hengittään sitä ilmaa.
2007 marraskuussa sain kolmannen pojun sielä ja rajotettiin. Kyllä sitä vielä sai mutta sitä pitää itse vaatia.
Ja seinäjoellahan uusittiin synnytysosasto ja huoneet 2007-2008.
Mun käsittääkseni joka huoneessa ei enää saa,mutta vaatimalla...
Kokeilin pistosta ja en suosittele. Ei sitten mitään apua ja tuli vaan araksi pistoskohta.
 

Yhteistyössä