Nyt kaksi vaihtoehtoa, kumman valitsisitte?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gluteus maximus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
G

Gluteus maximus

Vieras
Olen menossa äitini luokse 500km päähän kahden lapsen kanssa yksin. Vaihtoehto yksi olisi ajaa matka autolla eli matkaan menisi n. 6-7h, kaksi pysähdystä, paljon hermoja. Lapset 1,5v ja vajaa 3v. Istuvat takapenkillä ja nukkuvatn. 2h matkasta. Ajaminen ei ole minulle yksin mikään ongelma.

vaihtoehto kaksi olisi juna. Aikaa menisi n. 4,5h, mutta olisi ensimmäinen junamatka kummallekin lapselle. itse olen kokenut junankäyttäjä, mutta lasten viihtymisestä en sitten tiedä ollenkaan.

Nyt en osaa päättää. Yhtä kallista kumpikin matkustustapa. Turvallisuus olisi tietysti Junassa parempi jne.

Menisin ehdottomasti junalla.
Varsinkin jos on mahdollista mennä IC:llä, siellä on leikkinurkkaus.
Ja muutenkin junassa on tekemistä ja katseltavaa eikä tarvi kököttää paikallaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Menisin junalla, ihan jo lasten viihtymisen takia.

Mutta viihtyykö tuon ikäiset junassa? Itsellä vaan muistikuvia huutavista lapsista junassa, jolloin kenelläkään ei ole mukava matkustaa. Autossa olisin minä vaan kuuntelemassa mutinaa. :whistle:

Junalla. Ottakaa se lastenvaunu tai-hytti/ huone mikä ihme onkaan viralliselta nimeltään. Meidän kuopus on aina inhonnut autoilua ja yleensä ulvonut koko matkan. Toissakesänä sitten mentiin täältä peräpohjolasta junalla helsinkiin ja kyllä vähän pisti jännittämään josko saa hepulit sielläkin, mutta ei =) Tykkäs kovasti matkasta, kun saatiin siinä omassa hytissä olla rauhassa ja liikuskellakin...

Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:
Jos tarvisin autoa perillä, menisin autolla, jos en tarvis, niin junalla. Junassa on paljo helpompi viihdyttää lapsia, ku autossa.

ei tarvita autoa, koska äidillä farmari ja saisi vuokrattua paikkakunnalta istuimetkin autoon.

Minä olen ajanut tuon 500 km matkan yksin lasten kanssa muutaman kerran. Toki lapset oli silloin pienempiä eli toinen oli vielä vauva. Ovat kokeneita autossa matkaajia ja yleensä se huuto alkaa vasta viimeisen 30km aikana.

Juna hiukan jännittää, kun kummallakin jonkin sortin uhmailua ja saanko pidettyä "ruodussa" kun ovat vilkkaita ja nyt keksineet juosta eri suuntiin :headwall: Tai siis pienempi on keksinyt ja isompi menee pienemmän hölmöilyihin mukaan

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Menisin junalla, ihan jo lasten viihtymisen takia.

Mutta viihtyykö tuon ikäiset junassa? Itsellä vaan muistikuvia huutavista lapsista junassa, jolloin kenelläkään ei ole mukava matkustaa. Autossa olisin minä vaan kuuntelemassa mutinaa. :whistle:

Viihtyy kun olet viihdyttämässä. Ja valitse semmonen juna, missä on leikkivaunu

Juna olisi mun valintani, turvallisuus on niin tärkeä juttu, että sen sijoitan prioriteeteissä ensimmäiseksi. Helpompi sun on siellä viihdyttää lapsia kuin autossa. Junassa pääsette myös liikkumaan vähän :)

Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:
Niin ja jos pienempi nukkuu rattaissa, voi IC junaan ottaa rattaat pyörätuoli/lastenvaunupaikalle ja nukkua niissä siinä.

Lähtisin joko niin aikaisin aamulla, että ollaan perillä jo päikkäri aikaan tai sitten lähden päiväunien jälkeen. Siis jos mennään junalla. En ota rattaita, koska äidin luona on vararattaat.

Junalla menisin ja nukuttaisin ne lapset siellä junan penkeillä matkan aikana. Evästä mukaan ja muutama mukava lelu ajan vietteeksi lastenpuuhavaunun lisäksi. Jos matkalla on junanvaihto, niin sitten kallistuisin auton puoleen.