Nyt kaipailisin asiallisia neuvoja. Tytär koukussa ulkomaalaiseen mieheen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Alkuperäinen kirjoittaja hanne:
Onko teillä ketään tytön ikäistä tai vanhempaa joka olisi käynyt myös Turkissa? Turkkilaiset miehethän liehittelee kaikkia naisia, se kuuluu siihen turistipaikkojen juttuun. Näillä miehillä on usein mesessä satoja naisia ja hehkuttavat rakkauttaan kaikille, vaikka se näyttäisi ja kuulostaisi todella vakavalta se on sitä ERITTÄIN harvoin.

Terveisin Turkissa usein käynyt ja Turkin menoa tarpeeksi nähnyt.

Mä asuin useamman vuoden Turkissa ja sanoisin että tsäänssit on 50/50.

Joillain on useampi kala samaan aikaan koukussa, mutta nyt on turistikausi jo vauhdissa, halukkaita naisia kaupunki täynnä - miksi siis tuhlata aikaa johonkin meseilyyn jos ja kun on mahdollisuus päästä tositoimiinkin?

Mä olen nähnyt niitäkin turkkilaisia kundeja, jotka itkee tajuttuaan että tyttö vaan pelleili ja makasi monen muunkin kanssa. Niitä, jotka ei huomaakaan muita naisia ja käyvät 10 kertaa hotellin respassa kysymässä (minulta) että onko se Sarah soittanut, onko siltä tullut faksi, onko kirjettä...jne. Osa on tosissaan.

Varmasti on niitä poikkeuksiakin, mutta eiköhän suurin osa etsi vain huvia itselleen, ihan niinkuin kuka tahansa sinkku lomamatkalla joskus voi etsiä. Pointtini oli vain se, että vaikka juttu vaikuttaisi kuinka vakavalta tahansa, niin se ei välttämättä sitä ole, tuolla nyt vain se meno on sellaista että rakkaus-sanaakin käytetään melko heppoisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Mä en nyt lukenut koko ketjua läpi, enkä tiedä, mitä neuvoja on annettu, mutta mulla itselleni tuli sellainen ajatus mieleen, että mitäpä, jos kutsuisitte sen miehen luoksenne Suomeen? Ihan pariksi päiväksi vain. Näin pääsisitte itse näkemään, millaisesta tyypistä on kyse ja juttelemaan hänen kanssaan teitä askarruttavista asioista.

Tosi hyvä idea ja tytön kannalta paljon turvallisempi. Annatte ilmaisen majoituksen jne. Matkalipunhan voi tyttö maksaa, jos miehellä ei rahaa ole :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mutta tytöllä vaan alkaa mennäns jo liian kovaa.

Ja kyllä haaveita saa olla. Ja voihan olla, että suhteesta saattaakin tulla jotain. Mutta kun ei minkäänlaista kokemusta ole suomalaisistakaan niin se huolettaa. Vai pitääkö vaan antaa tytön lyödä päätä seinään ja vaikeimman kautta oppia?

Se, että ihastuu ensimmäiseen ulkomaalaiseen joka liehittelee, kertoo tosiaan kokemattomuudesta ja siitä, että ei ole sattunut näkemään paljon mitään vielä :/

Koita tutustua mieheen, ja luota omaan vaistoosi. Toisaalta tossa tilanteessa mitkään pakkokeinot tuskin tepsii, vaikka mies olisikin epäluotettava sika. Syntyy vaan sellanen Romeo ja Julia -efekti, kun tyttö on ekaa kertaa rakastunut. ...ehkä voisit myös jutella tytön kanssa ihan vaan rakkaudesta, siitä mitä on tasapainoinen ja toista kunnioittava, avoin ihmis-suhde. Samalla varmaan kartoittuisi myös tyttösi ja miehen suhteen syvyys.

Alkuperäinen kirjoittaja Orion-:
Siinä voi käydä huonosti tai hyvin. Tuttu nainen rakastui kans Turkissa...ja tuli raskaaksi. Oli sillon vissiin n. 23-24v, suht hyväuskoinen nainen. Äijä osas esittää niin hyvää ja kohteliasta miestä, mutta todellisuudessa oli ihan muuta (hullu äijä ). Menivät naimisiin, tuli Suomeen. Nyt lapsi on eskarissa, vanhemmat eronneet lopullisesti n. vuosi sitte.

Ja suomalaisetko eivät koskaan esitä jotain muuta kuin mitä ovat? Tai eroa ennen kuin lapsi aloittaa eskarissa :laugh:

Ymmärrän ap.tä erittäin hyvin! Keväisellä Turkin matkallamme 16-vuotias tytär sai kyllä niin yliampuvaa huomiota osakseen (kukkia pöytään + drinkkejä baarissa alati) paikallisilta miehiltä, että ihan oikeasti inhotti. Tytär kyllä suhtautui ihan huumorilla , päätään pyöritellen naureskeli vaan. Kyllä me aikuiset katsottiin ettei todellakaan ota tosissaan kaikkea, samat luritukset saa osakseen jokainen nuori nainen joka viitsii pysähtyä kuuntelemaan.

Ja muistuta lastasi, että kun hän on mennyt miehen luokse Turkkiin, niin jos haluais jossain vaiheessa, alussa tai myöhemmin matkan aikana, kieltäytyä seksistä, niin sepä ei välttämättä olekaan enää niin helppoa... Menemällä sinne tyttö antaa tavallaan avoimen valtakirjan miehelle tehdä itselleen mitä huvittaa.

Niin ja itselleni suurin syy palata Suomeen oli opinnot, ilman niitä olisin varmaan jäänyt Englantiin. Eli koita saada tyttösi ankkuroitua jollakin tavalla tänne, opiskelupaikka on aika hyvä houkutin. Onpahan sitten tarvittaessa hyvä syy tulla takaisin Suomeen.

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Olin 17-vuotiaana yksin Turkissa. Mulla oli hotellimajoitus varattuna, mutta menin paikallisen perheen luo asumaan. En syönyt kebabia kertaakaan. Kaupoissa minua luultiin perheen nuorimmaksi lapseksi, olen aina ollut hieman ulkomaalaisen näköinen.

Kiitos kun jaoit tämän kanssamme =)

Alkuperäinen kirjoittaja viveka:
Mä en nyt lukenut koko ketjua läpi, enkä tiedä, mitä neuvoja on annettu, mutta mulla itselleni tuli sellainen ajatus mieleen, että mitäpä, jos kutsuisitte sen miehen luoksenne Suomeen? Ihan pariksi päiväksi vain. Näin pääsisitte itse näkemään, millaisesta tyypistä on kyse ja juttelemaan hänen kanssaan teitä askarruttavista asioista.

Tosi hyvä idea ja tytön kannalta paljon turvallisempi. Annatte ilmaisen majoituksen jne. Matkalipunhan voi tyttö maksaa, jos miehellä ei rahaa ole :)

Maksaiskohan sossu turkkilaisen matkan Suomeen?

Alkuperäinen kirjoittaja Kohta kolmen äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Orion-:
Siinä voi käydä huonosti tai hyvin. Tuttu nainen rakastui kans Turkissa...ja tuli raskaaksi. Oli sillon vissiin n. 23-24v, suht hyväuskoinen nainen. Äijä osas esittää niin hyvää ja kohteliasta miestä, mutta todellisuudessa oli ihan muuta (hullu äijä ). Menivät naimisiin, tuli Suomeen. Nyt lapsi on eskarissa, vanhemmat eronneet lopullisesti n. vuosi sitte.

Ja suomalaisetko eivät koskaan esitä jotain muuta kuin mitä ovat? Tai eroa ennen kuin lapsi aloittaa eskarissa :laugh:

Jos tietäisit koko tarinan, et naurais. :|
(Ja edelleenkään en väitä että kaikki turkkilaiset olis sellaisia.)

Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
Alkuperäinen kirjoittaja Bonaire:
Alkuperäinen kirjoittaja Niin:
No mun ratkasu ois niin että ennemmin se mies (minkä ikäinen) viikoksi tänne Suomeen kuin tyttö viikoksi Turkkiin. Ihan siksi että nähdessään tämän miehen omassa kotiympäristössään näkis tämän eri valossa kun ihanan eksoottisella aurinkolomalla missä kaikki on kiehtovaa ja ihanaa ja romanttista.

Jos mies on ihana vielä Suomen harmaassa loskasateessakin joululomalla niin ehkä se sitten on rakkautta. Ja jos mies ei suostu tulemaan Suomeen tyttöä katsomaan niin ehkä se sitten ei ole rakkautta.

et taida oikein olla perillä,että ei tänne noin vain tulla..viisumia edes turisti-sellaista ei noin vain saada..

No en taida olla oikein perillä, miksi olisin perillä turkkilaisten Suomi-reissuista? Tarviiko se viisumi saada "noin vain" jos kyse on tosirakkaudesta?

No, sitä suuremmalla syyllä, jos mies ei voi tulla Suomeen, niin onko tyttö valmis jättämään Suomen ja kaverinsa ja perheensä ja lähtemään Turkkiin?

Mä olin..tosin,ammatti oli luettuna ja ei missään vaiheessa tullut mieleenkään,että voisihan sitä viisumia yrittää miehelle ( joka oli mua 2 vuotta vanhempi )..otin ja lähdin,tosin sairauden vuoksi mut sitten lähetettiin takaisin kotiin :/ mutta päivääkään en kadu tekemisiäni..

Minä myös tutustuin 17-vuotiaana ulkomaalaiseen mieheen netissä ja kun olin 18 me tavattiin. Tuli ensin suomeen mua tapaamaan ja myöhemmin vierailin hänen kotimaassaan myös... seurusteltiin 3 vuotta. Ei mua olis vanhemmat tai kukaan pystynyt silloin estämään, eikä mikää järkipuhe tehonnut... jos vanhemmat olis katkaisseet nettiyhteyden niin kuin uhkailivat olisin varmaan karannut kotoa. Nyt 10 vuotta myöhemmin tiedän ettei sillä suhteella ollut mitään tulevaisuutta, mutta en myöskään kadu mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Maksaiskohan sossu turkkilaisen matkan Suomeen?

:) Niin, koska tyttö olisi jo 18, ei se menisi läpi kyllä lastensuojelun tukitoimenakaan... Ehkä harkinnanvaraisesta? (anteeksi ap näistä kommenteista, oli vain hyvä lohkaisu)

Suomalaisten avioliitot turkkilaisten kanssa päättyvät eroon monen monta kertaa useammin kuin suomalaisten avioliitot suomalaisten kanssa. Ja tämä on ihan tilastofaktaa.

Alkuperäinen kirjoittaja kjjirj:
Ehdottomasti paras ajatus tuo, että tulkoon mies Suomeen!

Tulee kyllä jos on tosissaan.

Mutku se ei pääse tänne, vaikka olisi miten tosissaan! :D

Onhan sinunkin karvaranne Suomessa rikastuttamassa kulttuuriamme.

Joo, tekemässä töitä ja maksamassa veroja jotta mm. palstan sossupummit saisivat elää rauhassa ja välttyä töiltä ;)

Ei tänne tulla noin vaan lomalle Turkista.
Me asuttiin Turkissa ensin avoliitossa, sitten avioliitossa, ja sitten muutettiin Suomeen - tottakai mieheni sai oleskeluluvan silloin, mutta mikään rantalomalla tavattu mesepoikaystävä ei kyllä lomaviisumia saa.

Alkuperäinen kirjoittaja Kojootti:
Älä ota konetta tai nettiyhteyttä pois, lopputulos on sitä hullumpi.
Tytär suuttuu ja muuttaa kotoota pois ensitilassa.
Ettekö te voisi ajatella, että lähtisitte silloin talvella mukaan Turkkiin?
Ette puuttuisi tytön menoihin, mutta tutustuisitte itsekin tähän mieheen
ja olisitte varmistamassa, että tyttö tosiaan tulee kotiin kun sen aika on.
Kaikkia asioita ei vaan voi opettaa, eikä miehen kulttuuritausta tee hänestä
automaattisesti kelvotonta. Et voi elää tyttösi elämää. Tämä rakastuminen
voi olla virhe, tai sitten siitä voi oikeasti seurata jotain kaunista. Nyt on aika
päästää lieka irti ja olla tukena ja turvan silloin, kun tyttösi sitä tarvii.

Tämä on hyvä neuvo.

Siis eikö turkkilainen mies saa tulla lomamatkalle Suomeen? Mietin vaan, kun tuolla sanottiin, ettei viisumia tuosta noin vain saa... Kai nyt lomalla saa käydä.

No ei saa, yrittäkää jo ymmärtää! Tietyistä maista aviopuolison saaminen Suomeen kestää jopa yli vuoden ja kauheat taistelut viranomaisten kanssa!

Siis eikö turkkilainen mies saa tulla lomamatkalle Suomeen? Mietin vaan, kun tuolla sanottiin, ettei viisumia tuosta noin vain saa... Kai nyt lomalla saa käydä.

No ei saa.

On jopa suomalais-turkkilaisia aviopareja, jotka eivät voi tulla lomalle Suomeen yhdessä, kun mies ei saa viisumia.

Joo, tekemässä töitä ja maksamassa veroja jotta mm. palstan sossupummit saisivat elää rauhassa ja välttyä töiltä ;)

Me asuttiin Turkissa ensin avoliitossa, sitten avioliitossa, ja sitten muutettiin Suomeen - tottakai mieheni sai oleskeluluvan silloin, mutta mikään rantalomalla tavattu mesepoikaystävä ei kyllä lomaviisumia saa.

Vai ei Suomi myönnä viisumeita turkkilaisille :D

Hassua et ravintola- ja raksa-ala ovat tunnettuja pimeistä palkoista...

Onneksi olkoon, olet sitten naimissa sen yhden turkkilaisen kanssa sadasta, joka tosiaan maksaa veroja tänne. ;)

Pitserioistakin suurin osa pyörii pimeästi, ainakin osittain. Noh, saavatpa suomalaiset ostaa sitä karvarannepitsaa viidellä eurolla...

Yhteistyössä