Nyt kaipailisin asiallisia neuvoja. Tytär koukussa ulkomaalaiseen mieheen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Todellakin sinisilmäistä ja typerää lähteä jonkun äijän perään Turkkiin 18-vuotiaana!!

Ihan sama mitä lähiömammulit täällä hehkuttelee. (Tai no, pakkohan se on hehkuttaa, jos on jo karvakäden kanssa naimisiinkin joutunut ;)

Toivottavasti ap saat muksus ruotuun, ennenkuin tulee täysi-ikäiseksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Bonaire:
Alkuperäinen kirjoittaja Orion-:
Siinä voi käydä huonosti tai hyvin. Tuttu nainen rakastui kans Turkissa...ja tuli raskaaksi. Oli sillon vissiin n. 23-24v. Äijä osas esittää niin hyvää ja kohteliasta miestä, mutta todellisuudessa oli ihan muuta (hullu äijä ). Menivät naimisiin, tuli Suomeen. Nyt lapsi on eskarissa, vanhemmat eronneet lopullisesti n. vuosi sitte.

nin,tämähän ei voi tapahtua suomalaisten kesken ei sitten mitenkään?

Palstalla ei ole suomalaisista miehistä eronneita. :xmas:

Mulle on ihan yks hailee minkä maalaisen ihmisen kanssa tyttäreni pariutuvat. Tietysti toivon, että ko. tyyppi kohtelee lastani hyvin, mutta eipä sitä aikuista ihmistä voi enää kieltääkään. Moni tuttu turkkilaisen kanssa naimisissa, eikä heillä mene sen huonommin tai paremmin kuin muillakaan pariskunnilla.

Siinä voi käydä huonosti tai hyvin. Tuttu nainen rakastui kans Turkissa...ja tuli raskaaksi. Oli sillon vissiin n. 23-24v. Äijä osas esittää niin hyvää ja kohteliasta miestä, mutta todellisuudessa oli ihan muuta (hullu äijä ). Menivät naimisiin, tuli Suomeen. Nyt lapsi on eskarissa, vanhemmat eronneet lopullisesti n. vuosi sitte.

Tämä tapaus oli näitä että turkin mies tahtoo tulla Suomeen ja käyttää suomalaista naista siihe tarkoitukseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Niin:
No mun ratkasu ois niin että ennemmin se mies (minkä ikäinen) viikoksi tänne Suomeen kuin tyttö viikoksi Turkkiin. Ihan siksi että nähdessään tämän miehen omassa kotiympäristössään näkis tämän eri valossa kun ihanan eksoottisella aurinkolomalla missä kaikki on kiehtovaa ja ihanaa ja romanttista.

Jos mies on ihana vielä Suomen harmaassa loskasateessakin joululomalla niin ehkä se sitten on rakkautta. Ja jos mies ei suostu tulemaan Suomeen tyttöä katsomaan niin ehkä se sitten ei ole rakkautta.

Tuossa on järkeä, ja pitäisin tuota ainoana vaihtoehtona. Ei noin nuori tyttö voi luottaa muutaman päivän tuttavaan niin paljon, että voisi lähteä tämän armoille vielä. Kulttuurit oikeasti ovat niin erilaiset, että vaatii pitkän ajan saada selville miehen todellisesta luonteesta.

Tapauksia on niin monenlaisia, että ei ole ollenkaan rasismia olla epäluuloinen. Nimim. muslimien murhaamaksi joutuneen tytön tuttava.

Alkuperäinen kirjoittaja hanne:
Onko teillä ketään tytön ikäistä tai vanhempaa joka olisi käynyt myös Turkissa? Turkkilaiset miehethän liehittelee kaikkia naisia, se kuuluu siihen turistipaikkojen juttuun. Näillä miehillä on usein mesessä satoja naisia ja hehkuttavat rakkauttaan kaikille, vaikka se näyttäisi ja kuulostaisi todella vakavalta se on sitä ERITTÄIN harvoin.

Terveisin Turkissa usein käynyt ja Turkin menoa tarpeeksi nähnyt.

Mä asuin useamman vuoden Turkissa ja sanoisin että tsäänssit on 50/50.

Joillain on useampi kala samaan aikaan koukussa, mutta nyt on turistikausi jo vauhdissa, halukkaita naisia kaupunki täynnä - miksi siis tuhlata aikaa johonkin meseilyyn jos ja kun on mahdollisuus päästä tositoimiinkin?

Mä olen nähnyt niitäkin turkkilaisia kundeja, jotka itkee tajuttuaan että tyttö vaan pelleili ja makasi monen muunkin kanssa. Niitä, jotka ei huomaakaan muita naisia ja käyvät 10 kertaa hotellin respassa kysymässä (minulta) että onko se Sarah soittanut, onko siltä tullut faksi, onko kirjettä...jne. Osa on tosissaan.

Siinä voi käydä huonosti tai hyvin. Tuttu nainen rakastui kans Turkissa...ja tuli raskaaksi. Oli sillon vissiin n. 23-24v, suht hyväuskoinen nainen. Äijä osas esittää niin hyvää ja kohteliasta miestä, mutta todellisuudessa oli ihan muuta (hullu äijä ). Menivät naimisiin, tuli Suomeen. Nyt lapsi on eskarissa, vanhemmat eronneet lopullisesti n. vuosi sitte.

tälläinen stoori taitaa olla puolella palstan yyhoilla, ja ihan suomalaisten kanssa :D

Jokainen elää oman elämänsä. Jospa tyttö ottaisi jonkun mukaan sille tulevalle reissulle? Ettei ihan yksin lähtisi. Nettiyhteyden katkaiseminen ei auta mitään, roikkuu sitten jossain baarissa nettailemassa. Mitä enemmän estelette, sitä enemmän vaikeuksia tulee. Antakaa hänen elää elämäänsä ja olkaa tavoitettavissa turvallisina aikuisina. Yksin en ehkä päästäisi Turkkiin, oli 18 tai ei. Mies voi olla ihan hyvä mies. Tai sitten ei. Niin voi olla joku suomalainenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja noh:
Katkasisin tytöltä netin ja kehottaisin hankkimaan järkevämpiä harrasteita kuin koneella notkumisen.

Eiköhän jokainen muista omasta nuoruudesta, jos vanhemmat johonkin asiaan puuttui erittäin jyrkästi tai täysin kieltäen, mikä se reaktio oli? Moni varmasti tehnyt aivan vanhempien toiveiden vastaisesti, vaikka vain kapinoidakseen jos ei muuta.

Ap.lla on selvästi hyvät välit tyttäreensä ja he pystyvät puhumaan asioista. Pidä ap huoli, että tämä säilyy, oli kyse sitten mistä asioista tahansa! Moni nuori, joka on päätynyt tekemään pahoja virheitä, ovat olleet aivan liian yksin, vanhemmat eivät ole välittäneet. Ja ennen kaikkea, asioista pitää puhua realistisesti, eikä "nyt se menee sinne eikä ikinä pääse takaisin!!" Tässä tapauksessa, jos tytär lähtee Turkkiin talvella, äiti voi osaltaan pitää huolen, että kaikki menevät hyvin. Jos ulkomailla tulee hätä yksin ollessa, tytär tietää mitä tehdä jne.

Tämä tapaus oli näitä että turkin mies tahtoo tulla Suomeen ja käyttää suomalaista naista siihe tarkoitukseen.

eli yksittäistapaus,joten tottahan toki kaikki muutkin ovat ihan samanlaisia..

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Jaa mitkä varjopuolet?

T: turkkilaisen vaimona vuodesta 2002

Siinä jää helposti opiskelut opiskelematta ja ammatti hankkimatta, kun lähtee Turkkiin asumaan "suuren rakkauden perään".

Lisäksi naisen asema ei vaikuta kovin kummoiselta ko. maissa.

No en tiedä sitten olenko rasisti, jos on aidosti huolissaan lapsesta? Tiedän vaan valitettavasti tapauksia, jossa ei olekkaan käynyt niin hyvin kuin se turkkilainen mies on hehkuttanut.

Kyllä, kyllä tiedän suomalaisissakin on näitä tyyppejä, jotka kietoo sormensa ympärille. Sekin on koettu ja nähty. Ei se kansalaisuus takaa millainen ihminen on. Mutta tytöllä vaan alkaa mennäns jo liian kovaa.

Ja kyllä haaveita saa olla. Ja voihan olla, että suhteesta saattaakin tulla jotain. Mutta kun ei minkäänlaista kokemusta ole suomalaisistakaan niin se huolettaa. Vai pitääkö vaan antaa tytön lyödä päätä seinään ja vaikeimman kautta oppia?

Minä äitinä tekisin niin, että lähtisimme reissuun yhdessä. Tutustuisin mieheen, tavattaisiin ehkä hänen sukunsakin.

Se, että miettii nettiyhteyden ja tietokoneen viemistä & paasaa tyttärelleen siitä mitä kaikkia kamaluuksia tulee tapahtumaan, on aika varma keino saada tyttö avioitumaan 18-vuotiaana turkkilaisen kanssa ja jäämään sinne. En minäkään olisi takaisin Suomeen tullut jos vanhempani olisivat olleet tuollaisia...

Älä nyt missään tapauksessa katkaise nettiä tai ota konetta pois. Päädyt tosiaan vielä pahempaan tilanteeseen.
Kun on nuori ja rakastunut niin sitä mennään ihan täysillä ja läpi harmaan kiven (tai tässä tapauksessa äidin). Tyttäresi tuskin tosiaan kykenee "järkipuhetta" kuuntelemaan ja suuttuu vain vielä enemmän eli omasta mielestäni kannattaisi aiheesta pitää hyvin matalaa ja neutraalia profiilia.

Jos hän Turkkiin haluaa lähteä niin älä tosiaan päästä yksin. Lähde vaikka itse mukaan tai yritä saada joku muu hänelle kaveriksi. Hotelli pitää myös sitten olla varattuna eli ei rupea asustelemaan sen miehen mukana.
Aina tietysti parempi jos saisitte tämän miehen tulemaan täällä käymään.

Aika todennäköisesti tekee tehtävänsä ja ainahan on myös se mahdollisuus että suhde onnistuu. Toki tyttösi on vielä erittäin nuori.

Omaa kokemusta on vähän vastaavasta eli vaihto-oppilasaikana rakastuin englantilaiseen poikaan ja olin ihan varma että muutan englantiin. Kotiin palattuani vierailimme muutaman keran toistemme luona ja netissä olimme yhteydessä. Lopulta kuitenkin selvisi että halusimme hyvin eri asioita ja siihen se suhde lopulta kaatui.

mä ihastuin 25-vuotiaana brittiin ja muutin hänen luokseen. Alta kahden vuoden tulin takaisin.
Aika paljolti kulttuurierojen takia. Ja vois niinku luulla ettei pohjoiseurooppaalainen ja pohjoiseurooppalainen kulttuuri nyt niin paljon eroa. Mutta väärä luulo oli se.
Ja se, että et pysty ikinä vieraalla kielellä ilmaisemaan itseäsi täydellisesti.

On näissä suomalaisissakin tekeminen ollu...

Minä ainakin olisin huolissani. Ihan jo sen vuoksi, että nuo turistikohteiden turkkilaiset miehet ei nyt niitä kaikkein luotettavimpia ole. Turkissa olen käynyt (Istanbulissa eli en edes noissa pahimmissa turistirysissä) ja huomiota sain todella runsaasti miehiltä, jos minulla olisi kiinnostusta ollut niin ties kuinka monen matkaan olisin päässyt. Monissa turistikohteissa Välimerellä äijillä on oikein kisa kuinka monta naista saa. :(

Moni Turkin turistikohteissa työskentelevä tulee vieläpä Turkin kurdialueilta eli niiltä alueilta, jotka ovat paljon turkkilaista kulttuuria vanhoillisimpia.

Olisin varovainen.

Olin 17-vuotiaana yksin Turkissa. Mulla oli hotellimajoitus varattuna, mutta menin paikallisen perheen luo asumaan. En syönyt kebabia kertaakaan. Kaupoissa minua luultiin perheen nuorimmaksi lapseksi, olen aina ollut hieman ulkomaalaisen näköinen.

Ja arvostan kovasti sitä, että tyttö uskaltaa kertoa avoimesti asiasta ja näyttää tunteensa. Ja kukapa ei haluaisi lapselle hyvää tulevaisuutta on se sitten suomalaisen tai turkkilaisen kanssa?

No, kaverilla ja kirjastossa on kuitenkin paljon hankalampaa nettailla kuin kotona, ja eipä moni kirjasto edes salli mesetystä, joten jos olisin ap tosiaankin katkaisisin netin!

Mä en nyt lukenut koko ketjua läpi, enkä tiedä, mitä neuvoja on annettu, mutta mulla itselleni tuli sellainen ajatus mieleen, että mitäpä, jos kutsuisitte sen miehen luoksenne Suomeen? Ihan pariksi päiväksi vain. Näin pääsisitte itse näkemään, millaisesta tyypistä on kyse ja juttelemaan hänen kanssaan teitä askarruttavista asioista.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja viveka:
Yksin en ehkä päästäisi Turkkiin, oli 18 tai ei.

Ja kuinkahan sen estää? Jos siis on 18.

En tiedä, millainen suhde teillä on noin ylipäätään, mutta juttelemalla, keskustelemalla yrittäisin estää. Ehdottaisin, että joku kaveri voisi lähteä mukaan tms. Tai joku sukulaisista. Haluaako hän ehdottomasti yksin sinne mennä? Onko hän uhmakas vai onko mahdollista keskustella asiasta asiallisesti? Itse olen ollut Turkissa yo-kirjoitusten jälkeen, vaalea (silloin ihan hyvännäköinen nainen). Nyt kun jälkeenpäin muistelen reissua, niin kiitän luojaani, etten tullut raiskatuksi. Mahdollisuuksia oli monia. Yrittäisin siis kaikkeni, että joku lähtisi tytölle kaveriksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Niin:
No mun ratkasu ois niin että ennemmin se mies (minkä ikäinen) viikoksi tänne Suomeen kuin tyttö viikoksi Turkkiin. Ihan siksi että nähdessään tämän miehen omassa kotiympäristössään näkis tämän eri valossa kun ihanan eksoottisella aurinkolomalla missä kaikki on kiehtovaa ja ihanaa ja romanttista.

Jos mies on ihana vielä Suomen harmaassa loskasateessakin joululomalla niin ehkä se sitten on rakkautta. Ja jos mies ei suostu tulemaan Suomeen tyttöä katsomaan niin ehkä se sitten ei ole rakkautta.

et taida oikein olla perillä,että ei tänne noin vain tulla..viisumia edes turisti-sellaista ei noin vain saada..

No en taida olla oikein perillä, miksi olisin perillä turkkilaisten Suomi-reissuista? Tarviiko se viisumi saada "noin vain" jos kyse on tosirakkaudesta?

No, sitä suuremmalla syyllä, jos mies ei voi tulla Suomeen, niin onko tyttö valmis jättämään Suomen ja kaverinsa ja perheensä ja lähtemään Turkkiin?

eli yksittäistapaus,joten tottahan toki kaikki muutkin ovat ihan samanlaisia..

Ei kaikki. Siksi kirjoitinkin että voi käydä hyvin tai huonosti. Ei toki kaikki tuollaiset pummitkaan niin hulluja ole, mutta valitettavasti näitä tapauksia on että naista hyväksikäytetään tuolla tavalla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siinä jää helposti opiskelut opiskelematta ja ammatti hankkimatta, kun lähtee Turkkiin asumaan "suuren rakkauden perään".

Lisäksi naisen asema ei vaikuta kovin kummoiselta ko. maissa.
Voi olla.
Tai sitten tekee kuten muutama heti lukion jälkeen turkkilaisen perään lähtenyt tuttuni, ja opiskelee yliopistossa ensin Turkissa ja myöhemmin Suomessa.

Naisen asema siellä on ihan jees, jos ei satu asumaan pikkukylässä kurdiseudulla. Mun elämä ei eroa mitenkään siitä, mitä se oli Turkissa, siis vapauteni ja asemani kannalta. Tuuripeliä, siinä missä miesten kanssa yleensäkin.

Yhteistyössä