Nyt kaikki puuhamaavinkit kehiin???

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja piina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

piina

Aktiivinen jäsen
13.08.2008
14 952
1
36
Olen siis lasten kanssa puuhamaahan (Tervakoskelle) menossa bussiretkelle ja yhtään en nyt jaksaisi, mutta jostain pitäisi positiivinen asenne löytyä :/

Mitä ihmettä mun pitää ottaa lasten lisäksi sinne mukaan? Uikkarit, pyyhkeet, varavaatteet, evästä... Mutta mitä ihmeen evästä?? Joskus meikka ja kirves kun viimeeksi puuhamaassa käytiin, niin aika huono ruokatarjonta sielä oli, miten on nyt tilanne? Vai pystyisikö elämään eväillä koko päivän. Onko sielä jotain tallelokeroita, joihin voisi vaikka kylmälaukun laittaa?

Muita vinkkejä, minne kannattaa ehdottomasti mennä ja mitä jättää väliin. Miten selvitä hengissä ja räyhäämättä ohitteleville aikuisille jne?
 
Ota mukaan jotain ajankulua itsellesi. Virkkuutyö, kirja, sudoku tai mitä tahansa, sillä tietynikäisiä kun ei tarvitse vahtimalla vahtia ja kun he innostuvat, niin heitähän ei saa sieltä ulos millään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Piika-äiti:
Ota mukaan jotain ajankulua itsellesi. Virkkuutyö, kirja, sudoku tai mitä tahansa, sillä tietynikäisiä kun ei tarvitse vahtimalla vahtia ja kun he innostuvat, niin heitähän ei saa sieltä ulos millään.


Nuorin on 1v1kk, joten todellakaan ei ole aikaa virkkailla... olisikin ihaa vain istuskella ja katsella ympärillä hääriviä ihmisiä.... ja tulla palstalle arvostelemaan heidän pukeutumista ja käytöstä.

 
Ihan ehdottomasti otatte ne eväät. Me käytiin siellä 2v sitten ja oli ihan hirveetä ruokaa. Tänä vuonna käytiin siellä eväiden kera :)

Meillä oli termarissa kasvissosekeittoa lounaaksi ja sitten puuhamaassa grillattiin makkaraa ja syötiin sitä salaatin kera päivälliseksi. Naposteluun meillä oli broilerpullia ja vihannestikkuja. Lisäksi mukana oli leipää ja joghurttia, pienempi otti joghurtin tilalle pilttiä. Jälkkäriksi oli keksejä.

Isompi joi pillimehua, pienempi maitojuomaa ja mä limua ja vettä. Ainoa mikä piti laittaa kylmään oli makkarapaketti ja broilerpyörykkäpussi, jotta ei tarvittu kuin semmoinen minikylmälaukku.
 
Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiina:
Pääseekö sinne bussilla? Perille saakka?


Tää on sellainen retki eli tilausbussilla mennään. Kait se sinne perille vie.

Ok. Ei tullut toi tilausbussi-vaihtoehtomieleen :) Varmasti sitten vie perille saakka! Asun vaan paikkakunnalla ja mietin, että oisko mahdollista normibussilla, kun muutenkin on tosi huonot yhteydet.
 
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
---- Lisäksi mukana oli leipää ja joghurttia ---- Ainoa mikä piti laittaa kylmään oli makkarapaketti ja broilerpyörykkäpussi ----

Mitä jugurttia sulla oli mukana? En nyt kettuile, ihan mielenkiinnosta kysyn, onko jotain sellaista, joka ei kaipaa kylmäsäilytystä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Ihan ehdottomasti otatte ne eväät. Me käytiin siellä 2v sitten ja oli ihan hirveetä ruokaa. Tänä vuonna käytiin siellä eväiden kera :)

Meillä oli termarissa kasvissosekeittoa lounaaksi ja sitten puuhamaassa grillattiin makkaraa ja syötiin sitä salaatin kera päivälliseksi. Naposteluun meillä oli broilerpullia ja vihannestikkuja. Lisäksi mukana oli leipää ja joghurttia, pienempi otti joghurtin tilalle pilttiä. Jälkkäriksi oli keksejä.

Isompi joi pillimehua, pienempi maitojuomaa ja mä limua ja vettä. Ainoa mikä piti laittaa kylmään oli makkarapaketti ja broilerpyörykkäpussi, jotta ei tarvittu kuin semmoinen minikylmälaukku.



Kiitti vinkistä eli yritän jotain evästä haalia. Missä säilytitte noita eväitä?

 
Alkuperäinen kirjoittaja Tikru:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
---- Lisäksi mukana oli leipää ja joghurttia ---- Ainoa mikä piti laittaa kylmään oli makkarapaketti ja broilerpyörykkäpussi ----

Mitä jugurttia sulla oli mukana? En nyt kettuile, ihan mielenkiinnosta kysyn, onko jotain sellaista, joka ei kaipaa kylmäsäilytystä.

Ihan tavis litkua...me syötiin ne heti kun päästiin puuhamaahan eli ehti olla kassissa noin 2,5h. Ja luotin ettei siinä ajassa mee huonoiksi, eikä menneet kun ei oireita tullut :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tikru:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
---- Lisäksi mukana oli leipää ja joghurttia ---- Ainoa mikä piti laittaa kylmään oli makkarapaketti ja broilerpyörykkäpussi ----

Mitä jugurttia sulla oli mukana? En nyt kettuile, ihan mielenkiinnosta kysyn, onko jotain sellaista, joka ei kaipaa kylmäsäilytystä.

Ainakin ennen noilla lastenruokavalmistajilla on ollut jugurtteja niissä pilttipurkeissa ja vastaavissa, eivätkä vaadi kylmäsäilytystä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Ihan ehdottomasti otatte ne eväät. Me käytiin siellä 2v sitten ja oli ihan hirveetä ruokaa. Tänä vuonna käytiin siellä eväiden kera :)

Meillä oli termarissa kasvissosekeittoa lounaaksi ja sitten puuhamaassa grillattiin makkaraa ja syötiin sitä salaatin kera päivälliseksi. Naposteluun meillä oli broilerpullia ja vihannestikkuja. Lisäksi mukana oli leipää ja joghurttia, pienempi otti joghurtin tilalle pilttiä. Jälkkäriksi oli keksejä.

Isompi joi pillimehua, pienempi maitojuomaa ja mä limua ja vettä. Ainoa mikä piti laittaa kylmään oli makkarapaketti ja broilerpyörykkäpussi, jotta ei tarvittu kuin semmoinen minikylmälaukku.



Kiitti vinkistä eli yritän jotain evästä haalia. Missä säilytitte noita eväitä?

Meillä oli rattaat 1v5kk ikäisellä, jotta ihan vaan siellä rattaiden alla kassissa ja hoitolaukussa. Kylmälaukku oli tarranauhalla kiinni rattaiden rungossa. Hoitolaukku oli meillä bussissa mukana, koska syötiin bussissa istuessa se keittolounas :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja piina:

Meillä oli rattaat 1v5kk ikäisellä, jotta ihan vaan siellä rattaiden alla kassissa ja hoitolaukussa. Kylmälaukku oli tarranauhalla kiinni rattaiden rungossa. Hoitolaukku oli meillä bussissa mukana, koska syötiin bussissa istuessa se keittolounas :)



Rattaat meilläkin tulee mukaan, mutta niissä ei ole kuin pieni tavaratila eli yritän saada sellaiset eväät järkättyä, että mahtuvat sinne ja reppuun. Uskaltaako sielä jättää rattaat reppuineen syrjään, jos menee lasten perässä "laitteisiin"?
 
Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Alkuperäinen kirjoittaja piina:

Meillä oli rattaat 1v5kk ikäisellä, jotta ihan vaan siellä rattaiden alla kassissa ja hoitolaukussa. Kylmälaukku oli tarranauhalla kiinni rattaiden rungossa. Hoitolaukku oli meillä bussissa mukana, koska syötiin bussissa istuessa se keittolounas :)



Rattaat meilläkin tulee mukaan, mutta niissä ei ole kuin pieni tavaratila eli yritän saada sellaiset eväät järkättyä, että mahtuvat sinne ja reppuun. Uskaltaako sielä jättää rattaat reppuineen syrjään, jos menee lasten perässä "laitteisiin"?

No me jätettiin, kun mentiin soutelemaan. Ja tuolloin ollaan siis jopa siellä täysin näkökentän ulottumattomissa. Eikä lähteneet pitkäkyntisten matkaan :)
 
Vielä jos jollain olisi vinkkejä?? Varsinkin niistä säilytyskaapeista. Tajusin just, että kun ottaa 5 varavaatteet ja 5 pyyhkeet uikkareineen, niin ei niitä viitsisi sielä kokoaikaa kannella.
 

Yhteistyössä