Nyt kaikki arvailemaan, mitähän seuraavaks!!! (hCG:n eritys alkuraskaudessa!)

Taustaa:

Haamuja koko tammikuun alun... Epäily raskaudesta herää. (oireitakin!)

HCG- arvo verestä 5 ti 12.1.

Terveyskeskuksen pissitesti negatiivinen ke 13.1.

Raskaustesti Clear Blue Digitaalinen näytti raskaana 1-2 su 17.1.

Terveyskeskuksen pissatesti positiivinen ma 18.1.

Ultrassa kohdun limakalvot 1,5cm, 21.1. (vastaa n. viikkoa 4)
(Sekä 4cm kysta, hematooma, suurentunut keltarauhanen tai joku muu, tarkkailua, mutta ei vaarallinen(??))

Kipua ja niukkaa veristä vuotoa, ultra epäonnistuu.... (?)
Kotona Celar Blue Digital raskaana 3+ 2.2.

Tänään ultrattiin ja löydettiin 1cm joku pussukka vastaa n. rv 5.
Ja 6,5cm kysta, hematooma, suurentunut keltarauhanen tai joku muu... (??)

Kipuja ollut koko tämän ajan, selässä ja mahassa...
Raskauden kestosta ei siis mitään hajua!!!

MUTTA hCG- seula näyttää, että tänään arvo 28000!

Lääkäri soitti vastauksen ja sanoi arvon olevan oikein positiivinen... Sitten mumisi jotain, että onpas muuten korkea, onkohan kohdun ulkopuolinen tai ehkä ei sittenkään: Tavataan sitten maanantaina. (onneks ei vähän kuulostanu oudolta...)

Munasarjoista löytynyt mikälie kysta (??) vaatii tarkkailua, kun on niin iso.
Toivon todella, että se ei vaikuta raskauteen, jos siellä kasvava alkio olisi...

Nyt siis kaikki lottoamaan ja arvuuttelemaan, mistä ihmeestä tässä on nyt kyse... Kontrolli on maanantaina. :LOL:

En enää tiedä itkeäkkö vai nauraa.
 
muutoin voisi olla tuulimuna, mutta tuo hcg on kasvanut niin paljon että kuulostaa normi raskaudelta ja alussa vko. 5 tai 6.

oma eka raskauteni tuulimuna. vko 7 näkyi 1.6cm ruskuaispussi ja vko 10 tuli itsestään pihalle. toinen raskaus meni hyvin ja tulos nukkuu vaunuissa. vko 7 ultrassa näkyi sydänäänet ja plussasin jo 8 päivää ovulaatiosta.

saattaa olla että ekan testinoot tehnyt jo niin ajoissa että viikkoja vasta 3, siksi ei terkkarilla tehty heti olut positiiinen. voiskohan tuo suuri hcg arvo tarkoittaa kaksosia ;) toivotaan parasta, ehkä siellä on kaikki ihan normaalisti :heart:
 
Oho. No en tiedä lohduttaako sua yhtään, mutta mulla ei näkynyt kohdussa yhtään mitään kun rv:n piti olla 6 ja jotain. Yksityisellä käytiin varhaisultrassa ja täti sano, että kun ei nää siellä mitään, niin täytyy lähettää verikokeisiin ja JOS arvi on YLI 1000 niin on kohdun ulkopuolinen ja saan lääkkeet tyhjennykseen. No minä menin tuohon verikokeeseen yleiselle puolelle ja seuraavana päivänä tuli soitto että hcg arvo oli jotain 1770. Että sillai, mutta onnes eivät olleet niin varmoja siellä yleisellä puolella, vaan seurailivat asiaa ja tuolla tuo meindän 11 kuinen kohdun ulkopuolinen nyt köllöttelee :)

Että odottele rauhassa (tai niin rauhassa kun se vaan on mahdollista ) sinne maanantaille ja toivottavasti pääset sitten kunnon ultraan ja kunnon lääkärille!

Noista kystista vielä, että ystävällä oli lapsen napanuorassa iso kysta, mutta ei onneks aiheuttanut muuta kun tarkkaa seurantaa sen suhteen...

Höh, varmasti on kauhea tilanne sulla siellä, kun oot vielä yksin noiden asioiden kanssa :( Onneksi on kuitenkin palsta, mihin voi tulla purkamaan kun siltä tuntuu :hug:
 
Omaa kokemusta ei miulla ole mutta löysin tälläisen artikkelin tuosta kohdunulkoisesta raskaudesta.

http://www.terveyskirjasto.fi/xmedia/extra/hoi/hoi26001.pdf

Miusta tuossa oli hyvin selitetty noita juttuja. Tuolla kyllä sanottiin että jos tuo hcg-arvo on yli 1000 ja silti ei näy sikiötä niin on melko suuri mahdollisuus että on kohdun ulkopuolinen.

Toivottavasti masussa olisi kaikki hyvin, ainakin tuo hcg-arvo on hyvä, yleensä noissa ku-raskauksissa on paljon alempi.


:hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja maitsu83:
aikas jännä juttu :) kaksosistahan voi toki olla kyse,mut en tiedä sit ;)
Tämä on minunkin päässä pyörinyt!
Korkea hCG kaksoisraskaudessa voisi selittää sen miksi ei näy kunnolla, olisi niin alussa vasta. Ultrassa näkyi sikiöpussi tai raskauspussi (mikä se on?), mutta ei vielä mitään sisällä.

Luin jostain englanninkieliseltä sivulta, että rv5 kaksoisraskauksissa olisi hCG keskimäärin 19000 ja maksimissaa 30000.
Sieltä myös löysin kuvan, jossa samassa pussukassa köllöttelivät identtiset kaksoset rv5+2.
 
Koska yritän luistaa siivouksesta niin tässä tämä aika menee rattoisasti asiaa pohtiessa. :D Elikkä laskeskelin vielä noita hcg-arvoja tuosta 12.1. 5 eteenpäin niin kyllä nuo ihan normaalin raskauden mukaan on kohonneet.

12.tammi 5
14.tammi 8
16.tammi 19
18.tammi 47
20.tammi 118
22.tammi 295
24.tammi 738
26.tammi 1845
28.tammi 4613
30.tammi 11533
1.helmi 28832
3.helmi 72080

Tuossa olisi tuota laskelmaa, eli laskin niin että joka 48 tunti 1,5 kertaistuu tuo hormoonin määrä, niinkuin normaalissa raskaudessa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Angel Eyes:
Koska yritän luistaa siivouksesta niin tässä tämä aika menee rattoisasti asiaa pohtiessa. :D Elikkä laskeskelin vielä noita hcg-arvoja tuosta 12.1. 5 eteenpäin niin kyllä nuo ihan normaalin raskauden mukaan on kohonneet.

12.tammi 5
14.tammi 8
16.tammi 19
18.tammi 47
20.tammi 118
22.tammi 295
24.tammi 738
26.tammi 1845
28.tammi 4613
30.tammi 11533
1.helmi 28832
3.helmi 72080

Tuossa olisi tuota laskelmaa, eli laskin niin että joka 48 tunti 1,5 kertaistuu tuo hormoonin määrä, niinkuin normaalissa raskaudessa.
Oon kuullu, että joka 36 tunnin välein tuplaantuu? :D
 
Ei kai se ainakaan voi kohdunulkoinen olla, jos se pussukka näkyy kohdussa?
Olenkohan mä nyt ymmärtänyt ihan oikein, että noiden viikkojen mukaan oot tehnyt plussatestejä jo ennen hedelmöittymistä?


Kyllähän tuo jo vähän ihmeelliseltä vaikuttaa tai sitten oot vaan kova tyttö ennustamaan, siinä tapauksessa suosittelen lottoamista! :LOL: Toivotaan kuitenkin, että siellä joku kasvaa kovaa vauhtia. :heart:

Niin ja siis itse kävin edellisessä raskaudessa yksityisellä ultrassa rv 5+0, jolloin näkyi vain sikiöpussi. Seuraavalla kerralla ultrassa rv 7+1 siellä pussissa köllötteli identtiset kaksoset. ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lara--:
Alkuperäinen kirjoittaja Angel Eyes:
Alkuperäinen kirjoittaja Lara--:
Oon kuullu, että joka 36 tunnin välein tuplaantuu? :D
Kyllä se virallisten tahojen mukaan on että 1,5 kertaistuu 48 tunnin välein.
Okei :D Ei mene silti viitearvoihin toi mun hCG:n suuruus jos oletetaan viikkojen olevan noi 5. Kiitos vaivannäöstäsi!!! :)
Eipä mitään. Toivottavasti kyseessä olisi siis normaali raskaus, ainakin nuo arvot näyttää kyllä ihan hyviltä ja siis ihan normaalisti on kehittynyt tuo hcg.

 
Epeti: :LOL: Kiitos hauskasta viestistäs!
Olen saanut ekan plussan jo aaaikoja sitten kyllä, mutta ainakin tuolla vauvakuumeen puolella monikin on saanut turhia plussia Predictor merkkisellä testillä.

Nyt jos olisin rv 5 niin hedelmöitys olisi ollut n. 11.1. ( tämä on ihan mahdollista, pupuiltiin kaksi kertaa edellisenä päivänä ennen miehen armeijaan astumista ;) )

Ja odotan kaksosia tai olen joku hormoonihirviö :D Siis lääkäri mutisi siitä kohdunulkosesta jotain, mutta eihän se tosiaan voi pitää paikkansa jos "Jotain" näkyi kohdussa...

Onko kellään tieota, miten tuulimunaraskaudessa menee toi hormonin eritys?
Käsittääkseni (ja ton taulukon tossa ylempänä..) tuulimunassa hCG kehittyy hitaammin ja alkaa laskea sitten..?

Voi tää on niin jännää salapoliisityötä :LOL:

Mitenkähän maltan maanataihin asti. Kyllä teidän kaikkien tuella jaksan, ja muuttui itku hymyöksi kommentteja lukiessa. :)
 
Angel Eyes: Hmm mielenkiintoisia lukuja saamme myös, jos jaetaan 28713 joka toinen päivä 1,5:llä! Eli 28713 jaetaan yksi pilkku viidellä yhdentoista kerran, saadaan 1 ;)
Eli vaikuttais "normaalilta" sitä en vaan ymmärrä miksi se on niin korkea :O

Ja sitten tuo kysta tai mikälie... Kokoajan juilii masussa sen takia.
 
Sä olit siis 2 viikkoa sitten ultrassa joka vastasi n. rv 4 ja nyt KAKSI VIIKKOA myöhemmin vastaa vaan n. rv 5? Eihän toi ole millään muotoa normaalia :/ En halua siis alkaa inhottavaksi mutta kyllä ultrassa olisi pitänyt jotain näkyä SELVEMMIN koska 2 viikkoa on kuitenkin ollut välissä. Mä epäilisin kohdunulkoista kun se kysta oli kerta kasvanut, niin sehän voisi olla se alkio joka siellä kasvaa? On kyllä tosi jännä tarina sulla :) Pidähän meidän ajantasalla ja me pidetään sulle peukkuja että kaikki onkin ihan hyvin. Vauva vaan haluaa pitää sua, ja meitä, jännityksessä :D
 
Kun kerran sai luvan kanssa tulla arvailemaan, niin pitäähän sitä tulla.

Olen seurannut Lara-n matkaa näiden testien kanssa tässä jo pitkään ja ihmetellyt. Aluksi ihmettelin sitä, että en ikimaailmassa olisi itse hiiskahtanutkaan raskausepäilyistäni tuolla taustalla. Siis testaamisesta siihen ultraan, jossa näkyi vaan se kohdun limakalvo. Olisin silloin ollut itse hyvin epäileväinen raskaana olosta kyllä. Kummaa, että se lääkäri silloin sanoi, että "raskaana olet kunnes toisin todistetaan" tai jotain...

Nyt ihmettelen sitä vaan, että mistä tuo hcg:n korkea arvo kertoo. Muuten olin aiemmin päivällä ajatellut, että odotettuja kuulumisiahan nuo sulla ultrassa olivat kun eihän missään vaiheessa oikein mikään antanut mielestäni toivoa normaalin raskauden etenemiseen....

Voi kuulostaa tylyltä, mutta kyllä sen huomaa kun olet tosi nuori vielä ja ensimmäinen yrityskierto menossa vasta teillä. Sitä niiiiin kovasti toivoo jotakin...

Toivon, ettet kuitenkaan pahoita mieltäsi. Olet vaan niin paljon täällä kirjoitellut, että tarinaasi on ollut pakko seurata ihan joka päivä.

Tietysti minäkin toivon, että vauva siellä kuitenkin olisi sinulla kasvamassa, mutta eihän tuo eteneminen kovin toiveita herättävää ole. Anteeksi kirjoitustyylini, tuntuu vaan, ettet oikein osaa ottaa negatiivisia asioita vastaan, etkä suostu sitäkään ajattelemaan, ettet olisikaan raskaana. Tsemppiä maanantaille, toivottavasti silloin on hyvin!
 
Alkuperäinen kirjoittaja MintCandy:
Sä olit siis 2 viikkoa sitten ultrassa joka vastasi n. rv 4 ja nyt KAKSI VIIKKOA myöhemmin vastaa vaan n. rv 5? Eihän toi ole millään muotoa normaalia :/ En halua siis alkaa inhottavaksi mutta kyllä ultrassa olisi pitänyt jotain näkyä SELVEMMIN koska 2 viikkoa on kuitenkin ollut välissä.
Näin minäkin ajattelin
 
Alkuperäinen kirjoittaja LiinaHarja:
Kun kerran sai luvan kanssa tulla arvailemaan, niin pitäähän sitä tulla.

Olen seurannut Lara-n matkaa näiden testien kanssa tässä jo pitkään ja ihmetellyt. Aluksi ihmettelin sitä, että en ikimaailmassa olisi itse hiiskahtanutkaan raskausepäilyistäni tuolla taustalla. Siis testaamisesta siihen ultraan, jossa näkyi vaan se kohdun limakalvo. Olisin silloin ollut itse hyvin epäileväinen raskaana olosta kyllä. Kummaa, että se lääkäri silloin sanoi, että "raskaana olet kunnes toisin todistetaan" tai jotain...

Nyt ihmettelen sitä vaan, että mistä tuo hcg:n korkea arvo kertoo. Muuten olin aiemmin päivällä ajatellut, että odotettuja kuulumisiahan nuo sulla ultrassa olivat kun eihän missään vaiheessa oikein mikään antanut mielestäni toivoa normaalin raskauden etenemiseen....

Voi kuulostaa tylyltä, mutta kyllä sen huomaa kun olet tosi nuori vielä ja ensimmäinen yrityskierto menossa vasta teillä. Sitä niiiiin kovasti toivoo jotakin...

Toivon, ettet kuitenkaan pahoita mieltäsi. Olet vaan niin paljon täällä kirjoitellut, että tarinaasi on ollut pakko seurata ihan joka päivä.

Tietysti minäkin toivon, että vauva siellä kuitenkin olisi sinulla kasvamassa, mutta eihän tuo eteneminen kovin toiveita herättävää ole. Anteeksi kirjoitustyylini, tuntuu vaan, ettet oikein osaa ottaa negatiivisia asioita vastaan, etkä suostu sitäkään ajattelemaan, ettet olisikaan raskaana. Tsemppiä maanantaille, toivottavasti silloin on hyvin!

Kiitos viestistäsi Liinaharja! Tämä viesti on ihan totta ja varmasti tarinani näyttää ulkopuolelta juuri tuolta!

Olen kyllä tosi huono ottamaan vastaan negatiivista, ja minulle on liiakin iso tempperamentti. Tulee siis usein reagoitua ihan liian vahvasti heti, enkä mieti loppuun mitä sanon/ teen.
Impulssiivisuus on just se, mikä on pitäny mut "hengissä", kun on ollut vaikeita aikoja...

Ei tämä järin hyvältä näytä ja lääkäri sanoi (oli muuten eri lääkäri ultraamassa ;) ) että ei maalata piruja seinälle, mutta huonolta näyttää.

En itse usko tämän raskauden (??) päättyvät muuhun, kun kyyneliin ja vähän häpeän sitä, kun innostuin niin valtavasti.
Olen todella halunnut lapsia aina ja nyt eka kerta osoittautuikin sitten aika katastrofaaliseksi!

Täytyy sanoa, että olet kyllä "palautteen" antajista kaikista eniten miettiny miten asias kerrot ja mitä haluat sanoa! :)

Tieto lisää tuskaa ja osan päänvaivoistani ois varmaan voinu välttää, kun oisin antanu asioiden vaan olla...
 
  • Tykkää
Reactions: nuppu73
Alkuperäinen kirjoittaja LiinaHarja:
Alkuperäinen kirjoittaja MintCandy:
Sä olit siis 2 viikkoa sitten ultrassa joka vastasi n. rv 4 ja nyt KAKSI VIIKKOA myöhemmin vastaa vaan n. rv 5? Eihän toi ole millään muotoa normaalia :/ En halua siis alkaa inhottavaksi mutta kyllä ultrassa olisi pitänyt jotain näkyä SELVEMMIN koska 2 viikkoa on kuitenkin ollut välissä.
Näin minäkin ajattelin
Tämä on kyllä tosi outoa, tiedä... :(

Tällä hetkellä kysta on huolistani suurempi, maha on melko kipeä ja joka vessassa käynnin jälkeen alkaa taas särkemään...

Mistä ihmeestä voi johtua noin suuri hormoonimäärä? :eek:
 
Alkuperäinen kirjoittaja MintCandy:
Sä olit siis 2 viikkoa sitten ultrassa joka vastasi n. rv 4 ja nyt KAKSI VIIKKOA myöhemmin vastaa vaan n. rv 5? Eihän toi ole millään muotoa normaalia :/ En halua siis alkaa inhottavaksi mutta kyllä ultrassa olisi pitänyt jotain näkyä SELVEMMIN koska 2 viikkoa on kuitenkin ollut välissä. Mä epäilisin kohdunulkoista kun se kysta oli kerta kasvanut, niin sehän voisi olla se alkio joka siellä kasvaa? On kyllä tosi jännä tarina sulla :) Pidähän meidän ajantasalla ja me pidetään sulle peukkuja että kaikki onkin ihan hyvin. Vauva vaan haluaa pitää sua, ja meitä, jännityksessä :D
Minä en usko kohdun ulkoiseen, kun siellä oli myös setin pitkä sikiöpussi...
Tuulimuna olisi minun mielestä lähempänä, mutta mikä se hervoton kysta (??) sitten on... :kieh:

Onkos lisää arvauksia??
 

Yhteistyössä