Nyt kaikki arvailemaan, mitähän seuraavaks!!! (hCG:n eritys alkuraskaudessa!)

Tuosta ei kyllä osaa vielä sanoa yhtään mitään.. mutta sinuna kyllä menisin jo lääkäriin! Siinä vaiheessa, kun se kipu on sietämätöntä, voi olla että pysyvää vahinkoa on jo tapahtunut. Se voi olla, että kivut johtuvat jostain muusta, mutta riski ei ole sen arvoinen. Eli polille heti huomenna! :hug:
 
Komppaan Heathya: Mene ihmeessä huomenna vain lääkärille!!..jookos :) ..et sitten harmittele myöhemmin, jos jotain ikävää sattuisi..

HCG:stä vielä..Miullahan tuo hcg oli rv 6+0 4875 ja siitä 6 päivää etiäpäin noussut vain vajaata 1000 yksikköä 5872..ei siis hyvä oleskaan, niin kuin sitten toteen kävikin..

..mutta lääkäri selvästi sanoi, ettei saa LIIAN kulmat kurtussa katsella noita arvoja!! Netistä myös löysin tietoa, jotta n. rv 6+ lähtien ei pitäisi enää hcg:tä seurailla, vaan ultrata-se kaikkein paras!!!

Arvo on siis suuntaa antava..mutta kovin alhainen tai korkeakin arvo kertoo monasti ongelmista..
 
Soitin päivystykseen, kun en muutakaan keksiny...
Siellä oli päivystämässä se sama lääkäri, joka mut katto aikasemmin ultralla kaks viikkoa sitten. Sillä oli ihan erilainen tarina mun tilanteesta, kun tällä mieslääkärillä!!!

Kystat on hänen mukaansa täysin normaaleja ja ne reagoi hormooneihin.
Sanoi, että sen pitäis hävitä itsestään noin viimeistään kymmenennellä viikolla...!
Se saattaa kipuilla, mutta jos se puhkeaa niin sitä kipua ei edes mieti vaan soittaa ambulanssia jo.

Kysyin hCG:stä ja kertoi sen olevan mielestään ihan ok, ei kovin korkea!
Ihmettelin niitä viikkoja ja miksi oli ensin neljä ja sitten viisi kahden viikon päästä...
Sanoi, että ei ole sanonut mun olleen neljä viikkoa raskaana vaan neljännellä viikolla raskaana eli 3+ jotain! Jos nyt olen sitten 5+ jotain niin ihan täsmää!

Olin vähän että miks se mies lääkäri oli sitten niin negatiivinen ja lupaili huonoja...
Tää naislääkäri sano vaan, että hän on vähän semmonen huolestuja ja jämäkkä puheissaan!
Eli hänen mukaansa asiat on ihan hyvin ja maanataina tiedetään lisää! (???)

Tämän hetkiset kivut oli hänen arvionsa mukaan kohdunkasvukipuja sitten se kysta kanssa tuottaa kipua... Käski ottaa panadolia ja levätä, eikä saa stressata!

Miten voi kahdella lääkärillä olla näin erilainen kanta samaan asiaan??

Nyt en tiedä enää mitä ajatella.


 
Lara- Näin se vaan monasti on että lääkärillä ja lääkärillä on eroa!!

Hyvä kun soittelit ja jotain jo selvisi :) ..jos kipuilua tulee yhtään enämpi, menet vain sinne päivystykseen heti, älä enää soittele!!..ja niin kuin lääkäri mainitsikin, tuo kysta saattaa tehdä tuon kipuilun..tai kohtu kasvelee :heart:..Ota siis Pandolia kipuun ja lepää, lötköile, rötkyile, relaa jne, jne ;) :D

Jos jaksat, odottele maanantaille..jos et, varaile aikaa huomenna yksityiselle..se tietty makselee muutamia eurosia :/ .. Voimia kuitenkin kovasti siulle =) ..ja toivon että siellä pikkiriikinen siun masuissas on kyydissä:heart:
 
Ihan ulkopuolelta vain sen verran että mulla myös oli ekassa ultrassa rv7+ munasarjassa iso (5cm) kysta jota sitten seurattiin rv 11+ ja totta tosiaan, se oli lähtenyt pienentymään reilusti. Ei siitä mitään suurempia kipuja tullut ja nyt rv 26+ sitä ei ole näkynyt enää moneen moneen viikkoon.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Haave:
Ihan ulkopuolelta vain sen verran että mulla myös oli ekassa ultrassa rv7+ munasarjassa iso (5cm) kysta jota sitten seurattiin rv 11+ ja totta tosiaan, se oli lähtenyt pienentymään reilusti. Ei siitä mitään suurempia kipuja tullut ja nyt rv 26+ sitä ei ole näkynyt enää moneen moneen viikkoon.
Oi kiitos!!! Kiitos ihan älyttömästi tästä tiedosta! :hug:

mum-mur: Kyllä mä odotan maanantaille.. Jos siellä elämää on niin antaa sen kasvaa, niin josko sitten näkyisi häntä enemmän!

En mä nyt liikoja oikeesti tästä elättele toivoja, mutta kyllä sen lääkärin positiivisuus muhun vähän tarttui... :) Toivon siis parasta ja pelkään pahinta, niinhän se menee. Kiitos kamalasti kaikille mua niin suuresti tsempanneille! Kyllä tää foorumi on ihan olla olemassa!
 
Ensinnäkin kiitos kaikille, jotka on mun tilannetta seuranneet ja jaksaneet tsempata sekä lohduttaa!!! :hug: =) :D

Onnekseni ultrassa oli lääkärinä tämä mukava naislääkäri, oli sijaisena tälle negatiiviselle miehelle. ;)
Teki sisätutkimuksen ja kertoi kohdun asennon olevan nyt eteenpäin kallellaan!
(oli siis aikasemmin taaksepäin...)
Munasarjat aristivat painelua :(
Sitten alkoi ultraamaan sisäkautta... Kysta oli kasvanut taas! :whistle:
...Sitten kuului ääntä... lääkäri oli ihan hiljaa ja meinasin räjähtää jännityksestä!

Kuulemani ääni oli vaimeat sydänäänet!
Ultrassa näkyi noin 6mm alkio rv6+3! :heart:

Tunne oli sanoinkuvaamaton ja kyyneleet karhensivat kurkkua! :heart:
En ole koskaan ollut näin helpottunut ja onnellinen...

Jatkossa ultrataan kahden viikon välein kystan takia.
Toivotaan, että lähtisi pienenemään pian!
Kaikki kivut mitä mulla on ollu, on siis johtunu kystasta ja jonkun verran tosta kohdun kasvusta ja asennon vaihtumisesta...

Luojan kiitos, tämä piina on ohi ja kaikki on tällä hetkellä hyvin. :heart:
KIITOS VIELÄ KAIKILLE!!

Lara- ja vieläniinpieni rv6+3
 
J84
Pakko kanssa onnitella sua Lara- noin ihanasta uutisesta :heart:

Ite oon tuolta vauvapuolelta, mutta tämä sun "juttu" on ollut niin mielenkiintoista luettavaa tuolta kuumeilupinoista tänne asti niin on ollut pakko seurata sun tilannetta. Todella hienoa, että asiat menivät todella upeasti ja pienenpieni kasvaa masussa :D
 
Kiitos Sapfo ja J84!
Vähän hävettää, kun kaikki kaksplussalaiset tietää mun tarinan :D
Mutta ei kovin moni ois uskonu tän päättyvän hyvin... En edes minä! :wave:
Olen onnesta soikea!
Nyt kuitenkin täytyy rauhottua, sillä kaikki alkoi ihan liian voimakkaasta vauvakuumeesta ja sen seurauksena olen kuvitellut ties mitä... :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Epeti:
Ei kai se ainakaan voi kohdunulkoinen olla, jos se pussukka näkyy kohdussa?
Olenkohan mä nyt ymmärtänyt ihan oikein, että noiden viikkojen mukaan oot tehnyt plussatestejä jo ennen hedelmöittymistä?


Kyllähän tuo jo vähän ihmeelliseltä vaikuttaa tai sitten oot vaan kova tyttö ennustamaan, siinä tapauksessa suosittelen lottoamista! :LOL: Toivotaan kuitenkin, että siellä joku kasvaa kovaa vauhtia. :heart:

Niin ja siis itse kävin edellisessä raskaudessa yksityisellä ultrassa rv 5+0, jolloin näkyi vain sikiöpussi. Seuraavalla kerralla ultrassa rv 7+1 siellä pussissa köllötteli identtiset kaksoset. ;)
Predictoria syytän tästä ennustelusta :D
Ihan selviä punasia plussia antoi ja en ole ainut tällä palstalla!

Pitäisikö tosiaan lotota... ;)
Tämän tarinan positiiviseen suuntaan kääntyminen jo tarpeeksi lottovoitto.
Nyt täytyy toivoa, että pieni pysyy matkassa!
:heart:
 
Mun tiputusepikriisissä luki et mulla oli vasemmassa munasarjassa kysta. Mut ei se lääkäri mulle siellä puhunu mitään siitä.. Se oli tosin "vaan" n. 2 cm. Mutta jatkossa vaan normaalit neuvolakäynnit... Pitää neuvolassa sit kysellä siitä..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hyväsetti:
Mun tiputusepikriisissä luki et mulla oli vasemmassa munasarjassa kysta. Mut ei se lääkäri mulle siellä puhunu mitään siitä.. Se oli tosin "vaan" n. 2 cm. Mutta jatkossa vaan normaalit neuvolakäynnit... Pitää neuvolassa sit kysellä siitä..
Munasarjakystia on n. 80% naisista jossain vaiheessa elämää!
Noin "pienestä" ei luulis olevan haittaa, mutta saattaahan se kasvaa?
Kannattaa kysyä kyllä, mutta ultrassa viimeistään sen näkee.
Mulla ei voi olla huomaamatta ku on niin suur :LOL:
Kuulemma reagoi hormoneihin noi kystat, kun raskaushormoni kasvaa, kasvaa kysta ja sitten kun tasaantuu hormoni niin alkaa kysta pienentyä.
Toivottavasti pian, tämä kysta kun tuottaa kipua. :whistle:
 

Yhteistyössä