Nyt jo?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Limatulppa?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Limatulppa?

Vieras
Miltä tuntuu kun limatulppa irtoaa? Jo neljäs raskaus enkä vieläkään tiedä? Äsken kävin isolla hädällä, tai yritin ja ponnistin. Tuntui, kuului poks emättimestä ja valui pikkaisen kirkasta nestettä. Oliko limatulppa? Ennustaako se alkavaa synnytystä ja milloin?

Mulla tuli limatulppa viimeksi silleen tiputellen n. 4 päivän ajan. Se oli ihan kirkasta limaa ja se määrä oli vaan runsaampaa kuin esim. valkovuodon koskaan...Mutta ei siis mulla ainakaan ollut mitään verta tai ruskeaa mukana, eikä tullut kerralla myökkynä! Lapsi kuitenkin syntyi muutaman päivän päästä:)

Jos sulla ap. on voinu vedet alkaa esim. tihkuakin, niin kannattaa mennä tarkastukseen. Koska silloin lapsella on tulehdusriski, ja synnytys yleensä joudutaan ainakin käynnistämään muutaman päivän kuluessa...

Nilla, tuskin on ollut limatulppa kyseessä se sun vuotosi edellisessä raskaudessa. Kaikillahan ei tulppaa edes tule tai jos tulee niin voi tulla huomaamatta kun vedet menee tai käy vessassa. Tuo limainen runsas vuoto tulee yleensä tulpan irtoamisen jälkeen. Ainakin mulla näin... Kohdunkaula erittää kirkasta limaa päiviä kun valmistautuu synnytykseen...

Yhteistyössä