Nyt iski paniikki.

En neuvoja osaa antaa mutta oisin kysynyt kun ketju alkoi siitä että lapsi menossa psykiatriselle niin kauanko on nyt käynyt siellä ja kuinka usein? ilmeisesti on niitä 45min käyntejä? Onko siellä psykiatrin kanssa siis tehnyt tehtäviä ja leikkejä vai onko ollut ihan suoranaisesti jotenkin syömiseen liittyvää? Siis mietin tuota että koittavatko he siellä nyt vaan diagnosoida vai myös saada pojan syömään?

En usko että sinun masennus ainakaan yksistään on tähän tilanteeseen johtanut, jos ollenkaan. Mä luulen että jos tosiaan mitään sairautta ei löydy, (minä ehken vaatisin tähystyksen tai magneettikuvauksen suolistolle) niin sitten se on psykologinen puoli, joka toivottavasti saadaan vielä kuntoon niin että hänestä kasvaa vielä hyvin syövä nuori mies :)

(lapsoset tuli katkaisemaan ajatukseni.... )
 
..
refluksi.fi/23 lisää itse www eteen :)

lopussa "Erikoissairaanhoidon piiriin kuuluuvat lapset, joilla on neurologinen vamma, kasvuhäiriöitä, hengityskatkoksia tai ruoasta kieltäytymistä ja siihen liittyviä oireita"

nyt kipinkapin ottamaan selville kuka teillä voisi tuota alkaa tutkimaan, seinäjoen lääkäritalossa näytti olevan 2 allergologian erikoislääkäriä. jos tiina tuomelan vastaanotolle ette pääse helsinkiin. se olis paras!
Seinäjoella ei ole LASTEN allergologeja. Turkuun tai helsinkiin pitää lähteä jos haluaa kunnon lääkärille.
 
:(



Lisää syyllisyyttä kehiin- mä olen luottanut aikaan jasen suomaan parannukseen ja lääkäreihin.
Hittolainen jos mä olen tyhmyyttäni antanut tämän jatkua ja jatkua.




Psyk. puolella on haastateltu useaan otteeseen meitä vanhempia ja meidän lapsuutta, nuoruutta, entisiä suhteita, esikoisen lapsuutta ja esikoisen reumaa........
Poika on käynyt tekemässä palikkatestejä ja meitä on videoitu leikin tuoksinassa.





Mä olen nyt oikeasti todella vihainen:mad: Aion ensi perjantaina tehtävässä tapaamisessa (johon onneksi osallistuu muitakin kuin vain me vanhemmat ja psykologi) ottaa esiin nämä puutteelliset lääkärin tutkimukset.

Naapurin frouvan kanssa eilen puhuttiin ja hän on käynyt lapsensa kanssa jossain todella kattavassa allergiaverikokeessa jossa on katsottu elimistöstä ruokien vasta-aineita. Useamman satasen maksoi, mutta kas kummaa kun lapsen vointi ja iho paranivat kun osattiin välttää tietyt ruoka-aineet.
 
"pop"
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;23391683:
:(



Lisää syyllisyyttä kehiin- mä olen luottanut aikaan jasen suomaan parannukseen ja lääkäreihin.
Hittolainen jos mä olen tyhmyyttäni antanut tämän jatkua ja jatkua.




Psyk. puolella on haastateltu useaan otteeseen meitä vanhempia ja meidän lapsuutta, nuoruutta, entisiä suhteita, esikoisen lapsuutta ja esikoisen reumaa........
Poika on käynyt tekemässä palikkatestejä ja meitä on videoitu leikin tuoksinassa.





Mä olen nyt oikeasti todella vihainen:mad: Aion ensi perjantaina tehtävässä tapaamisessa (johon onneksi osallistuu muitakin kuin vain me vanhemmat ja psykologi) ottaa esiin nämä puutteelliset lääkärin tutkimukset.

Naapurin frouvan kanssa eilen puhuttiin ja hän on käynyt lapsensa kanssa jossain todella kattavassa allergiaverikokeessa jossa on katsottu elimistöstä ruokien vasta-aineita. Useamman satasen maksoi, mutta kas kummaa kun lapsen vointi ja iho paranivat kun osattiin välttää tietyt ruoka-aineet.
Allergiaverikokeet ne voi ottaa sairaalassakin (RAST), mutta jos on suolioireista allergiaa se ei näy todennäköisesti testeissä . Myös ihopistoallergiatestit voit pyytää (PRICK). Ainut varma konsti on välttää ruokaa ja sitten koittaa ja seurata oireita.

Refluksiin voisit koittaa hakea apteeksta Gaviscon nimistä lääkettä, sitä saa ilman reseptiä. Anna sitä ohjeiden mukaan. Se tekee ruokatorveen suojaavan kalvon. Ja antaa sille rauhaa parantua. Jos lapsen syömättömyys johtuu refluksista tuo voisi vähän auttaa. Meillä lapset lakkaa syömästä kun refluksi on pahana ja ruokatorvi palaa rikki. Syöminen on epämukavaa. Tuota voit koittaa ilman lääkäriäkin.

Seinäjoen sairaalassa ei enää tunnusteta olevan suolioireisia allergioita, kaikki sellaiset joissa lapsi kieltäytyy syömästä luetaan lasten syömishäiriöiksi. Sairaanhoitajien koulutuksessa oli sanottu että ne johtuvat häiriöistä varhaisessa äiti-lapsisuhteessa.. Mekin ollaan käyty kauempana lääkärissä Helsingissä ja turussa saa parempaa kohtelua ja asianmukaista hoitoa. Se tulee vaan kalliiksi jos ei ole vakuutuksia. Meillä häiriöt äiti-lapsisuhteessa on parantunut refluksi ja allergialääkkeillä.

Eihän ole sanottua että teidän ongelmat johtuisivat juuri refluksista tai allergioista, mutta varmasti on paljon muitakin fyysisiä vaivoja mistä tuo voi johtua. Jos tunnet lapsesi "normaaliksi" niin luota itseesi ja taistele. Tee heti hoitovirhe juttu (sairaalan potilasasiamies auttaa), se on ainut konsti millä saat lääkäri varpailleen ja hoitamaan teidän lasta kunnolla.

pH-kartoitus ei ole paha juttu. Siinä työnnetään kaksi pientä anturia letkuineen nenästä ruokatorveen. Röntgenillä varmistetaan että ovat oikeassa kohtaa. Letkut teipataan naamaan ja selkään reppu missä on sellanen kirjaaa pienempi mittari. Sen kanssa kuljeskellaan ja touhutaan vuorokausi. Sitten letkut vedetän pois. Kuulemma voivat kurkussa tuntua vähän inhottaivilta kun heiluvat siellä, mutta kipeää ei pitisi tulla. Siinä näkyy jos mahanesteet nousee ylös happamina. Joskus tämäkään testi ei kuitenkaan paljasta refluksia, jos mahanesteet nousevat ylös ei niin happamina
 
Kiitos Pop.

Meillä on onneksi vakuutus, juuri puhuttiin tänään miehen kanssa ja hän luki näitä kirjoittamiani juttuja ja ollaan molemmin sitä mieltä että viedään lasta sitten vaikka kauemmas, ellei Seinäjoella tutkita kuin mun ja lapsen välisiä häiriöitä......

On tämä kanssa hyvinvointiyhteiskunta! Saa pelätä huostaanottoa jos hakee apua:mad:

Esikoisen reumadiagnoosikin tehtii 'itse' nettiä seulomalla- lääkärit luokitteli mut hysteerikoksi useaan kertaan.
Luota tässä nyt sitten kouluja käyneisiin lääkäreihin, kun kukaan ei kuuntele ja tuhahtelevat vaan ja aina on päässä vika- ensisijaisesti äidin päässä.....:snotty:
 
"Anna"
ISO hali teille, mä niin ymmärrän!

Mulla on juuri 4-vuotta täyttänyt poika, jolta on saatu juuri rajattua pois kaikki fyysiset tekijät, jonka vuoksi hän ei syö. Poika on todellapieni, reilu 1-vuotiaana lppetti syömisen. Alas menee jukurtti, vaniljarahka ja makaronit paljaaltaan. Jukussa ei missään nimessä saa olla klimppejä!

Maanantaina soitetaan neuvolasta että mikä on jatko, pojan paino menee niin rajusti jo alas. (10kg ja 104cm.)

Mutta onneksi lapsi virkeä ja eloisa, ei sillä tarvitse vielä lisää stressiä ottaa. Mutta nyt mä saan näppylöitä nuista teidän psyk.kokemuksista, jospa mekin joudutaan sellasiin :/
 
[QUOTE="Anna";23393917]ISO hali teille, mä niin ymmärrän!

Mulla on juuri 4-vuotta täyttänyt poika, jolta on saatu juuri rajattua pois kaikki fyysiset tekijät, jonka vuoksi hän ei syö. Poika on todellapieni, reilu 1-vuotiaana lppetti syömisen. Alas menee jukurtti, vaniljarahka ja makaronit paljaaltaan. Jukussa ei missään nimessä saa olla klimppejä!

Maanantaina soitetaan neuvolasta että mikä on jatko, pojan paino menee niin rajusti jo alas. (10kg ja 104cm.)

Mutta onneksi lapsi virkeä ja eloisa, ei sillä tarvitse vielä lisää stressiä ottaa. Mutta nyt mä saan näppylöitä nuista teidän psyk.kokemuksista, jospa mekin joudutaan sellasiin :/[/QUOTE]

Kuin mun suustani!

Saanko udella mitä lapseltasi on tutkittu? Mitä kokeita, tutkimuksia yms?
Mitä kaikkea on poissuljettu?

Meidän psyk. kokemukset on loppupeleissä aika neutraaleja ainakin toistaiseksi, nykykäytännön mukaanhan hoidetaan koko perhettä...... se tuntuu ja tuntui hiukan hölmöltä mennä hakemaan apua lapselle kun ensin käytiin seikkaperäisesti läpi omaa lapsuutta.....

Vähän... miten sen nyt sanoisi.... liian hienoa ja selittelevää- kyllä varmasti ihan kaikkeen löydetään syy omaa lapsuutta ja omia vanhempia syyttelemällä ja tutkiskelemalla.....
 
"Anna"
Pois on suljettu ruoka-aineallergiaa, keliakiaa, maitoa, fyysisiä poikkeamia kurkussa/ruokatorvessa, vatsaa ultrattu, uloste-ja verinäytteitä, mitä lie kaikkea niissä sitten katotaankaan. Ja kaikki ihan normaaleja, ainut että veressä jokin vasta-aine juttu mikälie oli outo, mutta sen ei pitäisi millään muotoa vaikuttaa.

Aluksi mua ei edes uskottu että jätkä ei vaan syö. SItten hoitotaditkin antoivat lausuntoa, poika tosiaankin on koko hoitopäivän purkalla ja maidolla, useimmiten vedellä.

Ja kun silloin kun syömättömyys alkoi, ei tapahtunut mitään poikkeavaa, ei kerrassaan mitään. Kun joskus mietittiin että esim, joku ruoka ois takertunut kurkkuun että jäänyt pelkoja tjms, mutta kun ei :/ Siskonsa on ihan normaali ruokailija kuitenkin.

Täähän on tosi kuluttavaa, ei pelkästään pojalla vaan ihan koko perheelle :/
 
[QUOTE="Anna";23393998]

Täähän on tosi kuluttavaa, ei pelkästään pojalla vaan ihan koko perheelle :/[/QUOTE]

Nimenomaan.

Ärsyttää se jatkuva kommentointi syömisistä ja syömättömyydestä ja toisaalta vaikka ihmiset tarkoittavat hyvää, niin oletettavasti mekin kolmessa vuodessa ollaan keretty kokeilla jos jonkinlaista konstia.

Mun isä on varmaan pahin, uhkailee sairaalaan joutumisella ja kuolemalla |O
Tarkoituksena ilmeisesti säikäyttää poika syömään. :headwall:

Isälle sanoinkin jo että suus kiinni nyt jo, anna pojan olla, tuo ei auta yhtään vaan pahentaa entisestään.
 
"joensuulainen"
tosi outoa! Meillä oli 2v pojalla syömisessä ongelmia ja heti ekana tutkittiin kaikki fyysiset syyt! vaikka mitä tutkimusta ja koetta teettivät ja osastollakin, ihan tavan ei millään psykiatrisella, oli 2 päivää ihan vain syömisen seurannassa. Missään vaiheessa eivät puhuneet mitään psykologeista! varmaan sitten vasta jos ei olisi millään lääkinnällisellä korjaantunut... mutta tuo kuullostaa kauhealta että lähdetään ensin noin päin tutkimaan.
 
..
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;23393821:
Kiitos Pop.


On tämä kanssa hyvinvointiyhteiskunta! Saa pelätä huostaanottoa jos hakee apua:mad:

Esikoisen reumadiagnoosikin tehtii 'itse' nettiä seulomalla- lääkärit luokitteli mut hysteerikoksi useaan kertaan.
Luota tässä nyt sitten kouluja käyneisiin lääkäreihin, kun kukaan ei kuuntele ja tuhahtelevat vaan ja aina on päässä vika- ensisijaisesti äidin päässä.....:snotty:
Niin tuttua. Mä ainakin aina pelkään mennä sairaalaan lasten kanssa, kun ei koskaan tiedä mitä tulee..

Helsingissä Tiina Tuomela on hyvä ja Turussa Erkka Valovirta. Tuomelalle on kuulemma vaikea saada aikoja. Toki on varmaan muitakin hyviä.
 

Yhteistyössä