Nyt ideoita! Miten saada ruoka riittämään parhaiten..

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Sanni82harmaana
Haluaisin auttaa pienellä rahasummalla sinua ja lapsiasi. Saisitte ainakin syödäksenne ja ehkä jotain pientä hyvääkin ennen joulua. Viitsisitkö rekisteröityä?
 
ap
Olen tehnyt pientä soittokierrosta, sossussa ei kukaan vastaa, diakoni sanoi että olis hyvä jos pääsisin käymään mutta nyt on heilläkin aika vähissä avustukset, kun joulu kuulemma vie aika paljon.. No, sinne pääsen ensi viikolla jso saikku loppuu =)

Pitää viedä kuopus päiväunilleen, mutta tulen sitten rekisteröitymään. Täällä kirjoitellessa on henkisesti tullut paljon parempi olo, tietää ettei ole ainoa joka joutuu laskemaan leipäpaloja :D Jotenkin näistä taloudellisista ongelmista tulee niin paha mieli, keskustelu on auttanu ymmärtämään monia juttuja =)

 
Gluteus maximus
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Olen tehnyt pientä soittokierrosta, sossussa ei kukaan vastaa, diakoni sanoi että olis hyvä jos pääsisin käymään mutta nyt on heilläkin aika vähissä avustukset, kun joulu kuulemma vie aika paljon.. No, sinne pääsen ensi viikolla jso saikku loppuu =)

Pitää viedä kuopus päiväunilleen, mutta tulen sitten rekisteröitymään. Täällä kirjoitellessa on henkisesti tullut paljon parempi olo, tietää ettei ole ainoa joka joutuu laskemaan leipäpaloja :D Jotenkin näistä taloudellisista ongelmista tulee niin paha mieli, keskustelu on auttanu ymmärtämään monia juttuja =)
rekisteröidy ihmeessä ja tule tuonne HYVÄ SYDÄN-kerhoon.
 
MS
Sossusta saa rahaa kun menee sinne ja on todella onneton. Eihän ne kaikille ihmisille jaa helposti rahaa, mutta kun ne näkee että ole TOSISSASI (esim kyynelillä) niin antavat rahaa.
20?:lla esim saa hyvät safkat ainakin viikoksi, kun vaan miettii mitä ostaa (makaroonia, maitoa, porkkanaa, tonnikalaa) Joka päivä ei edes tartte syödä lihaa/kanaa/kalaa.

Kun olin kaupassa, niin sellaiset ihmiset (tunsin ihmiset) joille minun mielestäni ei edes olisi kuulunut maksusitoumukset, niin tulivat ostoksille 50-100 ?:n korteilla pari kolme kertaa kuukaudessa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja MS:
Sossusta saa rahaa kun menee sinne ja on todella onneton. Eihän ne kaikille ihmisille jaa helposti rahaa, mutta kun ne näkee että ole TOSISSASI (esim kyynelillä) niin antavat rahaa.
20?:lla esim saa hyvät safkat ainakin viikoksi, kun vaan miettii mitä ostaa (makaroonia, maitoa, porkkanaa, tonnikalaa) Joka päivä ei edes tartte syödä lihaa/kanaa/kalaa.

Kun olin kaupassa, niin sellaiset ihmiset (tunsin ihmiset) joille minun mielestäni ei edes olisi kuulunut maksusitoumukset, niin tulivat ostoksille 50-100 ?:n korteilla pari kolme kertaa kuukaudessa.
Ja kyllä juopoille yms rahaa riittää. :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja JuiceFani:
Alkuperäinen kirjoittaja MS:
Sossusta saa rahaa kun menee sinne ja on todella onneton. Eihän ne kaikille ihmisille jaa helposti rahaa, mutta kun ne näkee että ole TOSISSASI (esim kyynelillä) niin antavat rahaa.
20?:lla esim saa hyvät safkat ainakin viikoksi, kun vaan miettii mitä ostaa (makaroonia, maitoa, porkkanaa, tonnikalaa) Joka päivä ei edes tartte syödä lihaa/kanaa/kalaa.

Kun olin kaupassa, niin sellaiset ihmiset (tunsin ihmiset) joille minun mielestäni ei edes olisi kuulunut maksusitoumukset, niin tulivat ostoksille 50-100 ?:n korteilla pari kolme kertaa kuukaudessa.
Ja kyllä juopoille yms rahaa riittää. :headwall:
Mä oon kaupas töis ja kyllä tosiaan niille retkuille annetaan kaikenlaisia raha lahjakortteja :kieh:
 

Mä oon kaupas töis ja kyllä tosiaan niille retkuille annetaan kaikenlaisia raha lahjakortteja :kieh: [/quote]

Mun mielestä se vaan on niiin väärin että juoppoja yms retkuja hyysätään että ne saa juoda enemmän ja enemmän ja sit joku oikeesti apua tarvitseva joutuu täyttämään kaikki liput ja laput ja liitteet ja sittenkää ei oo mitenkää varmaa saako rahaa.
 
MS
Ja sellaisille joilla on rahaa ennestään jaetaan niitä maksusitoumuksia. Mun yks kaveri kans haki sossusta joka viikkoiset ryyppyrahat kun oli yh:na. Ihan kivat summat oli joka kerta kun tuli kotiin sossusta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja MS:
Ja sellaisille joilla on rahaa ennestään jaetaan niitä maksusitoumuksia. Mun yks kaveri kans haki sossusta joka viikkoiset ryyppyrahat kun oli yh:na. Ihan kivat summat oli joka kerta kun tuli kotiin sossusta.
Kyllä minäki tiiän yhen joka haki rahat "pakastimeen" ja sai mut ei kyllä ostanu pakastinta. Tästä on aikaa jotain yli 15v.
 
Nyt sain rekisteröidyttyä, olipa moni nimimerkki varattu :D

Tuo on muuten jännä, miten sossun käytäntö vaihtelee kunnittain, ystävä sai erotessaan kaikki uudet huonekalut jne, mulle sanottiin että vain ensiasuntoon voi saada kalusterahaa. Ihme juttu.

Saa laittaa yksityisviestiä jos tahtoo, harjoittelen käyttämään tätä rekisteröityneenä =)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja bumbah:
Mistä päin ap on,kun en kerkennyt selata koko ketjua?
Taisi olla jostain päin Pohjois-Suomea.
Onko ap sulla minkä ikäiset lapsey?Koska laskettuaika on?
Kysyitkö neuvolasta,seurakunnastasi tai MLL:sta mitään?

 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja bumbah:
Mistä päin ap on,kun en kerkennyt selata koko ketjua?
Taisi olla jostain päin Pohjois-Suomea.
Onko ap sulla minkä ikäiset lapsey?Koska laskettuaika on?
Kysyitkö neuvolasta,seurakunnastasi tai MLL:sta mitään?
5- ja 3-vuotiaat lapset. Neuvolasta en ole kysynyt, mutta huomenna menen neuvolalääkärille, kysyn jaetaanko sitä kautta lahjakortteja. Seurakunnalle menen ensi viikolla kysymään, soitin sinne tänään :)

Laskettu aika on keväällä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja nannannaa:
Nyt sain rekisteröidyttyä, olipa moni nimimerkki varattu :D

Tuo on muuten jännä, miten sossun käytäntö vaihtelee kunnittain, ystävä sai erotessaan kaikki uudet huonekalut jne, mulle sanottiin että vain ensiasuntoon voi saada kalusterahaa. Ihme juttu.

Saa laittaa yksityisviestiä jos tahtoo, harjoittelen käyttämään tätä rekisteröityneenä =)
Noh, edelleenkin sanon saman että kyllä sinä sieltä sossusta ruokalipukkeen saat, maksusitoumuksen ruokakauppaan siis. Käyhän uudestaan kysäsemässä, ja sano, että ruoka on loppu nyt! ja tarviin ruokaa ennen lapsilisien tuloa, ne ei oo siellä ymmärtänyt että mikä sulla on todellinen tilanne.
 

Yhteistyössä