Nyt ideoita! Miten saada ruoka riittämään parhaiten..

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Lapsilisiin asti pitäis pärjätä, kaksi lasta ja minä raskaana.

Eli kaapissa on kuiva-ainekset, teen sämpylöitä ja leipää itse niistä. Maitojauheesta saa varmaan jotain. Pakastimessa on yksi paketti kanasuikaleita, jääkaapissa yksi broilerilenkki. Näistä saa varmaan kolmeksi päiväksi ruoan. Sitten olisi pari kananmunaa, vähän tonnikalaa, tomaattimurskaa ja pakastekasviksia ja -marjoja. Mitä kaikkea tekisit? Maitoa on kolmisen litraa vielä.

Perusainekset siis löytyy, mutta varsinaisia raaka-aineita kovin vähän.

deri
sama täällä et joka penni meni laskuihin ja lapsilisiin pitäs pärjätä 4 lapsen kanssa.sossusta ei saa mitään,nyt kädet ristissä odottanu sitä 60e korttia mikä jaossa..koskahan se tulee..

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Bellukka:
siis noilla lapsilisiin asti? en osaa kyl neuvoa kun meillä ei pärjättäs mitenkään :/
Niin.. Kai sitä jotenkin pärjää :) Ajattelin että jos täältä sais uusia ideoita :D
Sille joka kysyi, niin lapsilisät tulee 21. päivä eli ennen joulua.

deri
niin ja sulle että tee marjoista kiisseliä,leivot sämpylät yms.onko sulla yhtään käteistä?perunoita hakea pussi saat siittä tehtyä muussin ja keittää ton suikalejutun kanssa,

ap
Alkuperäinen kirjoittaja deri:
niin ja sulle että tee marjoista kiisseliä,leivot sämpylät yms.onko sulla yhtään käteistä?perunoita hakea pussi saat siittä tehtyä muussin ja keittää ton suikalejutun kanssa,
Perunoita mulla onneksi on, teen varmaan sämpylöitä, ainoo vaan että margariini loppuu :D No, aina jotain pientä saa aikaan. Käteistä ei oo ku muutama hilu, niillä saa sitten varmaan yhden maitopurkin vielä haettua.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eikös lapset halua jotakin hyvääkin?
On se kumma kun noin tiukilla pitää olla?
No en tiennyt vielä vähän aikaa sitten, että mieheni aikoo jättää raskaana olevan vaimonsa ja kaksi pientä lastaan 18-vuotiaan typykän vuoksi. Jouduin saikulle, enkä ole vielä saanut elareita, olen joutunut ostamaan huonekalut, imurit jne. kaikki.

Joo varmaan ne lapset haluais jotain hyvääki ja mulleki alkais jo kelpaamaan :(

Hyvää päivänjatkoa sulleki :(

Juu eikä ole oikein ketään keltä lainata.

deri
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No en tiennyt vielä vähän aikaa sitten, että mieheni aikoo jättää raskaana olevan vaimonsa ja kaksi pientä lastaan 18-vuotiaan typykän vuoksi. Jouduin saikulle, enkä ole vielä saanut elareita, olen joutunut ostamaan huonekalut, imurit jne. kaikki.

hyvää sä saat tekemällä vaikka kuivakakun ku sulla on noite kananmunia,jos kaakaota ni tiikerikakun.
kyl paska mies,sossuun ni saat siltä jotain apua,vai oletko kokeillut jo`?

ap
Juu sossun olen käyny jo, mutta pitäs ensin saada elarit.. Ja niitä nyt ei tuu ennenku vasta tammikuussa.

Ajattelin kananmunista tehdä tonnikalamakaronilaatikon, niitä ku on peräti 2 kpl :D

katja
Juu sossun olen käyny jo, mutta pitäs ensin saada elarit.. Ja niitä nyt ei tuu ennenku vasta tammikuussa.

Ajattelin kananmunista tehdä tonnikalamakaronilaatikon, niitä ku on peräti 2 kpl :D
siis saat elarit vasta tammikuus??sit sun on sossusta saatava jotain apua tälle kuulle,

voi rähmä...
tee siitä tonnikalasta ja tomaatista joku pastakastike. ja sit siitä broilerilenkistä saa varmaan kans jonkun keiton väsättyä,niin on riittoisaa.
välillä sitä on itsekin joutunut venyttämään senttejä. ei mukavaa,mutta hengissä.

No tossa tilanteessa ei kyllä voi mielestäni ruveta mitään herkkuja leipomaan vaan täytyy elää tämä hetki tiukasti ja syödä se mikä on välttämätöntä. Herkkuja kerkiää leipoa vaikkapa sitten kun lapsilisät tulee.

Broilerisuikaleista ja -lenkistä saat siis ruoat kolmeks päiväks. Jää vielä 9 päivää jolle pitäs keksiä syötävää :/

Onko sulla makaroonia?

ap
Alkuperäinen kirjoittaja hömppö:
No tossa tilanteessa ei kyllä voi mielestäni ruveta mitään herkkuja leipomaan vaan täytyy elää tämä hetki tiukasti ja syödä se mikä on välttämätöntä. Herkkuja kerkiää leipoa vaikkapa sitten kun lapsilisät tulee.

Broilerisuikaleista ja -lenkistä saat siis ruoat kolmeks päiväks. Jää vielä 9 päivää jolle pitäs keksiä syötävää :/

Onko sulla makaroonia?
On, kaikki noi perusjutut löytyy =)

Voi että :hug:

En osaa edes kuvitella noin ikävää tilannetta :(

mavonsilimä
Älä tuhlaa niitä munia siihen laatikkoon, vaan sek.pelkät makaronit+kala ja tee munista jotain muuta. Puuropäiviä voi huoleti pitää vaikka monta,laita välillä niitä marjoja mukaan,tuoreina tai keität sekaan. Marjat maistuu siltään, soseena, kiisselinä. Ne munat riittää kokkeliin kun laitat vettä sekaan.Maitokiisseli+marjat..voi noistahan saa vaikka mitä! Tsemppiä sulle!

vieras
Tee lettuja tai pannukakkuja, marjoista voit keittaa hillon kaveriksi ja tonnikalasta pastaa sipulin ja tomaatin kanssa. Keita kattilallinen riisia ja kanasta kastike, vaikka tomaattipohjainen. Maidosta voisi myos tehda esim suklaa kiisselia tai sitten marja-keittoa. Ja perunasta saa vaikka mita, paista vaikka lohkoperunoita kasvisten kanssa ja siihen lisaksi se broileri lenkki. Jos saat viela lisaa maitoa keita riisipuuro jonka kanssa voitte syoda marjakeiton. Hyvin te parjaatte!

Yhteistyössä