Nyt ideoita joulukalenterin täytteeksi (kaikkea pikkukrääsää)

  • Viestiketjun aloittaja harmaana
  • Ensimmäinen viesti
harmaana
Olen taas kyllä niin viime tingassa että jups.... tänään lähden kaupungille ostamaan joulukalenterin täytteet ja nyt tarttis saada vinkkejä. Meillä on muksuilla siis joulusukat minne pitäisi saada täytettä. Mutta mitä? Tarroja, kiiltokuvia, karkkia.... mitä muuta?

Antakaas vinkkejä ettei mene ihan sormisuuhun kauppareissulla. :wave: :D
 
moi
Meillä mies sai eilen kunnian hankkia täytteet kalenteriin :D meillä siis kaks poikaa ja oli ostanu tikkareita (suklaa ei meillä passaa) tarroja, pikkuautoja, sellaset lumisade-pallot (mitkä ne nyt onkaa, et heilutetaan ja sit siel pallossa sataa lunta, sellaset ihan minikokoiset oli ostanu), ilmapalloja, jotai leluhahmoja, niitä sellasia pieniä kirjoja mitä myydään lehtihyllyn lähellä isoissa laareissa, leimasinkyniä (en ees tiiä millasia ne on).

Mä jo miehelle sanoin et taidan itsellenikin laittaa aina yllärin :D
 
Kotina
Minä laitoin jouluvalot, värikyniä, tarroja, karkkia, piparkakkumuotteja jne. Ja sitten löysin halpakaupasta pakkauksen kuusenkoristeita, jotka saa maalata itse. Pojalla ikää vasta 1v5kk, mutta innoissaan saa sotkea...
 
- Tarroja, pieniä "hahmoja", pikkuautoja...
- Voisihan olla myös joku päivä jotain (kooltaan) isompaa, kuten muovailuvahaa, puuhakirja, värikynät, lasten joululauluja - näistä vaan vinkki kalenteriin, että missä lahjus lymyää piilotettuna.
- Noista yhteisistä tekemisistä vois olla kans jotain pientä vihjeenä, esim. lapselle oma piparimuotti, kuva lumiukosta tms tms.

Ihana tuollainen kalenteri noin kaikkiaan. Mulla ei ollut varaa eikä aikaakaan alkaa väsäämään, joten meidän lapsi saa anopin ostaman (ja monen paheksuman) suklaakalenterin vaan tänä vuonna. En kyllä itsekään olis tuota valinnut, mutta parempi sekin kuin ei mitään :) Ehkä ensi vuonna sitten lapsille yhteinen kivempi juttu.
 
..
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Kauhea määrä krääsää...
Mut jos sinne laittaa jotain hyödyllistä? mm. piparimuottia joku ehdotti, värikyniä, ym. Kaikkihan noi tulee hyötykäyttöön!
Vai mitä siellä sun mielestä pitäis olla... Alkkarit, pipo, hanskat, mitä muuta? :D
 
.
Alkuperäinen kirjoittaja Kotina:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotina:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Kauhea määrä krääsää...
Ja minä tein vielä niitä neljä! Kaikille kummipojille, revi siitä...
Mutta turhaa roipetta se on.
Turhaa, mutta ah niin ihanaa...
Mä en saa mitään ihanuuskiksejä tuollaisesta. Ja nykylapsilla on jo niin paljon roipetta, että niihin ei helpolla tehdä vaikutusta...
 
.
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Kauhea määrä krääsää...
Mut jos sinne laittaa jotain hyödyllistä? mm. piparimuottia joku ehdotti, värikyniä, ym. Kaikkihan noi tulee hyötykäyttöön!
Vai mitä siellä sun mielestä pitäis olla... Alkkarit, pipo, hanskat, mitä muuta? :D
No noi on ihan ok, jos niitä piparimuottoja ja värikyniä ei jo ole ennestään. Ja kivastihan se värikynäpaketti riittää koko kalenteriin, kun laittaa yhden kynän joka päiväksi. ok.

Olen mä muuten yhtenä vuonna tehnyt tuollaisen roipekalenterin (ja kyllä, laitoin sinne alkkareitakin :), mutta mielestäni se oli turha.
 
..
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Kauhea määrä krääsää...
Mut jos sinne laittaa jotain hyödyllistä? mm. piparimuottia joku ehdotti, värikyniä, ym. Kaikkihan noi tulee hyötykäyttöön!
Vai mitä siellä sun mielestä pitäis olla... Alkkarit, pipo, hanskat, mitä muuta? :D
No noi on ihan ok, jos niitä piparimuottoja ja värikyniä ei jo ole ennestään. Ja kivastihan se värikynäpaketti riittää koko kalenteriin, kun laittaa yhden kynän joka päiväksi. ok.

Olen mä muuten yhtenä vuonna tehnyt tuollaisen roipekalenterin (ja kyllä, laitoin sinne alkkareitakin :), mutta mielestäni se oli turha.
Mut entäs jos Nico tartteekin just sitä väriä heti eka päivänä, joka sattuu olemaan pussukassa numero 24?? ;)
Kyllä sitä krääsää voi joulukuussa antaa.... :p
Mikä sitten ois hyvä, suklaakalenteri on paha - se lihottaa suomen lapset, romukalenteri on krääsää täynnä - mikä se on sitten parasta????? :eek:
 
harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja ??:
Miks ihmeessä pitää lapsilla olla rojukalenteri jos äitil ei hajuakaan mitä sinne laittaa?en ymmärrä
Ei ole tarkoitus mitään rojukalenteria tehdä vaan pieniä, kivoja juttuja joita saada joulua odotellessa. Ja kyllähän minä varmaan keksisin täytettä ilman kyselemistäkin mutta arvasin että täältä saa uusia, kivoja ideoita. Mitä en olisi itse keksinyt. :D

Kiitos teille kaikille, mahtavia ideoita olette laittaneet! :wave:

 
Meillä tyttö 3v saa: namia namipäiviksi, rannekoruja, kaulakorun (teen koruja itse), rusina-manteli-banaanilastu minipussi, kolikoita possuun, tarroja, huulirasva, Tähkän ja Parkkosen kuvat (neiti on suuri fani), joulukoristenalle, ikkunatonttuja, aattona kirje pukilta, arpa ym. Kaikenkaikkiaan ei montaa euroa tullut maksamaan....max 5?.
 
Äiti
Meillä tänään lapsille yksi yhteinen "rojukalenteri". Viime vuonna esikoinen sai yllärit yksin kun pienempi oli niin pieni ettei ymmärtänyt.
Nyt luukut avataan joka toinen päivä ja lapsille on varattu kuitenkin samanlaisia juttuja, molemmille omille päivilleen :)
Suurin osa joulukuusenkoristeita koska ne ei ole turhaa vaan saavat oman paikkansa kuusesta vielä vuosien päästäkin :)
Sen lisäksi ostin pari piparkakkumuottia ( sellaisia joita meillä ei vielä ole ) ja jouluaattona saavat suklaapukit :)
Hammasharja, hammastahna, kyniä, hiuspinnejä ( tytöille ), sukat, pikkuhousut, tarroja, joulukoristeita voisi mielestäni laittaa.
Lähempänä joulua löytyy tehtäviä meidän kalenterista. Leivotaan joulupipareita ja koristellaan ne sukulaisille lahjaksi :)
Sen lisäksi viedään lyhde linnuille jne.
 

Yhteistyössä