NYT IDEOITA JA PALJON!!!!!!!!! KELLÄ MENEE EKANA HERMOT jos yhtälö on seuraavanlainen??

• Viestiketjun aloittaja "Jenni"
  • Ensimmäinen viesti
huhhuh!
[QUOTE="Jenni";24135439]No, onhan tässä muutama hyvä vinkkikin tullut. Kiitos. Mutta kyllä täytyy sanoa että olen pettynyt palstan ilmapiiriin ja asenteeseen. Kaikki uusi on näköjään kamalaa. JOs kysymykseni olisi koskenut koiria, uskon, että vastaukset olisi olleet ihan eri luokkaa..

Ideoita minä tulin hakemaan, en moitintaa.[/QUOTE]

Ja mä olen pettynyt tollasiin eläinrääkkääjiin.

[QUOTE="Jenni";24135271]Siis hyvä luoja, uskokaa nyt jo ettei me olla jättämässä niitä kissoja autoon! Miten tämä on iin vaikea käsittää??[/QUOTE]

Luin aloituksen ja jonkun viestin jostain keskeltä. Ja niistä päättelin, että pohditte nimenomaan sitä, että mitä teette kissoille silloin, kun menette katsomaan nähtävyyksiä. Jos nähtävyys on vaikkapa suomenlinna, niin ostaksun, ettette jätä kissoja parkkiksellekaan.

oikeasti olet sitä mieltä ettei voi 5 min. jättää yksin autoon? Jos on aurinkoinen paikka, niin auton sisälämpötila nousee 23 asteen helteellä noin 80 asteeseen, mutta varjossa ei-hellepäivänä / sateisena päivänä, ei lämpötila nouse. Kyllä me ollaan jätetty koirat autoon ja menty ravintolaan. Mutta ehkäpä ollaankin edesvastuuttomia :,(
Ei ole tosiaan taitolaji ymmärtää tahallaan väärin :saint:

mattinaama
[QUOTE="Jenni";24135467]So?? Onko joka paikkaan pakko mennä? En minä lapsianikaan vie mukana joka hemmetin paikkaan. KUn on lapsiperhe, joutuu joustamaan, samoin jos on eläimiä.

Eihä koiriakaan joka paikkaan saa tuoda.[/QUOTE]

Juu anteeksi mä ymmärsin niin että ootte menossa kesäreissulle ja kattelemaan jotain nähtävyyksiä tms. Mutta anteeks kovasti jos käsitin väärin. Jätä vaan ne lapsetkin sinne kuumaan autoon niitten kissojen kanssa jos satutte menemään sellaseen paikkaan mihin niitä kissoja ei saa ottaa, ne osaa ainakin sanoa teille että siellä autossa on kuuma.

"Jenni"
Juu anteeksi mä ymmärsin niin että ootte menossa kesäreissulle ja kattelemaan jotain nähtävyyksiä tms. Mutta anteeks kovasti jos käsitin väärin. Jätä vaan ne lapsetkin sinne kuumaan autoon niitten kissojen kanssa jos satutte menemään sellaseen paikkaan mihin niitä kissoja ei saa ottaa, ne osaa ainakin sanoa teille että siellä autossa on kuuma.
Miksi jätäisin lapseni kuumaan autoon kun voin jättää ne yksin kotiin vaikka kuukaudeksi? Haloo, kyllä mua jo naurattaa kun oikeen haluatte ymmärtää kaiken väärin.

Ei vittu oikeesti! :D

Kuinka moni täällä on koskaan edes poistunut kotoa kissojen kans? IKINÄ? Tai kuinka monella on ylipäätään kissoja?

En omia kissojani ottais automatkalle, onneks ei varmaan tarviikkaan (vanhemmat + eläinhoitola kotikaupungissa) mutta lapsena ne kulki mukana, ja KAIKKI ONNISTUU KU VAAN SUMPLII! :D Tiedän äidin, joka ei poistunut 5 metriä kauemmas vauvastaan ennen kuin se täytti vuoden, ja toisen äidin, joka otti 3 kk lapsen kantorinkkaan ja vaelsi kuukauden Kanadassa. Kokemus tuo varmuutta..

Ei se aapee ole jättämässä niitä kissoja tunneiksi tulikuumaan autoon joka seisoo suoraan auringossa, eikä se vie niitä ravintolaan ja pyydä kattamaan kissoille omaa lautasta sinne :D majapaikkoja + kissojen ulkoilutusta löytyy. Kaikki on järjestettävissä. Ei jumalauta :LOL:

ei hitto
[QUOTE="Jenni";24135527]Miksi jätäisin lapseni kuumaan autoon kun voin jättää ne yksin kotiin vaikka kuukaudeksi? Haloo, kyllä mua jo naurattaa kun oikeen haluatte ymmärtää kaiken väärin.[/QUOTE]

Miksi et sitten jätä niitä kissoja kotiin? Kyllä sä olet se kuka ei tajua. Miten me voidaan ymmärtää väärin kun sä vaan hoet että me ei tajuta. Mitä ihmeen nähtävyyksiä te meette kattelemaan jos kerta kissat saa ottaa joka paikkaan mukaan?

"joopa"

Kuinka moni täällä on koskaan edes poistunut kotoa kissojen kans? IKINÄ? Tai kuinka monella on ylipäätään kissoja?

En omia kissojani ottais automatkalle, onneks ei varmaan tarviikkaan (vanhemmat + eläinhoitola kotikaupungissa) mutta lapsena ne kulki mukana, ja KAIKKI ONNISTUU KU VAAN SUMPLII! :D Tiedän äidin, joka ei poistunut 5 metriä kauemmas vauvastaan ennen kuin se täytti vuoden, ja toisen äidin, joka otti 3 kk lapsen kantorinkkaan ja vaelsi kuukauden Kanadassa. Kokemus tuo varmuutta..

Ei se aapee ole jättämässä niitä kissoja tunneiksi tulikuumaan autoon joka seisoo suoraan auringossa, eikä se vie niitä ravintolaan ja pyydä kattamaan kissoille omaa lautasta sinne :D majapaikkoja + kissojen ulkoilutusta löytyy. Kaikki on järjestettävissä. Ei jumalauta :LOL:
Muttakun ei toi aapee edes vastaa mihinkään mitä siltä kysyy. Hokee vaan että en jätä niitä autoon syödään sukulaisilla.

"vieras"

Kuule kokemusta löytyy kissoista niin paljon, että ei tulisi mieleenkään toimia noin typerästi, että lähtisin kesälomareissulle neljän kissan kanssa!!! :O :O

Ei jumalauta.

"vieras"
[QUOTE="Jenni";24135536]Sain ainakin vastauksen kysymykseen joka oli otsikossa, Kellä menee ekana hermot jos yhtälö on tämä?
Vastaus, Kaksplussan mammoilla!!! =) =) =)[/QUOTE]

Oho kappas, et taaskaan vastannut kysymyksiin. Mutta eihän se mitään, sä oletkin vain provo!!!! =) =) =)

"vieras"
Otsikon kysymykseen vastaisin, että se nyt vähän riippuu. Ihmisillä menee ainakin sitten hermot, jos kissat huutaa ja paskoo esim. matkapahoinvoinnin vuoksi.
Mut kissoilla menee ekana hermot, jos ne ei tykkää matkustaa autossa: tykkääkö ne? Jos ne tykkää, niin kyl se sitten siitä.

Jos on tosi kovat helteet, niin se hankaloittaa matkantekoa vaikka autossa onkin ilmastointi: niinkuin joku sanoikin, niin auton takaosissa on aina kuumempaa. Sen kyllä kissat kestää helpommin kuin koirat. Ja ehdottomasti kuljetuskoreissa ajon ajan: ei niistä ikinä tiedä jos ne näkee kuskin luona jotain mielenkiintoista ja hyppäävät katsomaan.

Kulkeeko nämä kaverit valjaissa mielellään? Sitten vaan pysähdyksiä ja leikkitaukoja, kunnollisia, niin sitten taas nukkuvat tyytyväisesti seuraavaan etappiin. Tuo nähtävyyksien katselu voi olla ongelmallinen, mutta ehkä koko perhettä ei kiinnosta samat jutut joten yksi tai kaksi jää kissoja viihdyttämään.

Millaista ruokaa tykkäävät eniten syödä? Jos ovat ihan pussi- ja kuivamuonan ystäviä, niin sittenhän sekin on jees.

Mut varaudu siihen, että vaikka kissa tykkäisikin matkustaa, niin pitkä reissu on aina pitkä reissu. Stressiä tulee, ja sen myötä voi tulla muutakin ongelmaa, esimerkiksi oksentelua ja pissailua, ja sitten ollaan taas siinä tilanteessa, että ihmisillä menee hermot.

[QUOTE="vieras";24135579]Kuule kokemusta löytyy kissoista niin paljon, että ei tulisi mieleenkään toimia noin typerästi, että lähtisin kesälomareissulle neljän kissan kanssa!!! :O :O

Ei jumalauta.[/QUOTE]

En minäkään lähtis, näitä on nyt kolme ja koira päälle. Mut jos on IHAN PAKKO, niin kaikki hoituu kyllä pienellä suunnittelulla ja totta kai kissojen ehdoilla pitää mennä enemmän. Mut on sitä hullumpaaki tehty ilman et kukaan on siitä ihmeemmin kärsinyt :D Se nyt tulee olemaan "automatka neljän kissan kans" ja kun on valmis huomioimaan kissat tarpeeksi, niin siitä VOI JOPA SELVITÄ!

"Jenni"
[QUOTE="joopa";24135578]Muttakun ei toi aapee edes vastaa mihinkään mitä siltä kysyy. Hokee vaan että en jätä niitä autoon syödään sukulaisilla.[/QUOTE]

Olen vastannut jokaiseen kysymykseen. Nähtävyyksiä en voi tietää ennenku lähetään. Ja ei se nähtävyys ole aina joku Suomenlinna, huvipuisto, museo... Se voi olla vaikka ruusutarha jos ei muualle pääse. Käyttäkää mielikuvitusta.

ärrinmurrinnn
Mutta te kissaihmiset, joiden kissat ovat vapaasti kulkevia, te ette voi ymmärtää ehkä kaikkea mitä tässä nyt haetaa takaa.

Meillä on 2 kissaa, asumme kerrostalossa, mutta kissat kulkevat tasaisin väliajoin autossa 100km per suunta "mummulaan" jossa saavat olla pihalla yötäpäivää. Nyt olemme ostaneet omakotitalon ja kissat kulkevat remonttipaikalle joka päivä 30km per suunta.

Kumpikin kissoista on pienestä asti tottunut kulkemaan autossa = ei huuda, ei riehu, vaan nukkuu koko matkan tai muuten vain katselee maisemia

Kumpikin on tottunut koko ikänsä kulkemaan valjaissa joten ei ongelmaa

JA HUOMATKAA TÄMÄ LOPPU:

Nykyisin molemmat kissat huutavat ovella joka päivä että pääsisi ulos (ja pääsevätkin), mutta jos emme "tajua" kattien mielestä sitä tarpeeksi nopeasti, joten toinen kissoista hakee ihan oikeasti koppansa eteisen lattialle (niin koomiselta kuin se kuulostaakin) avaa luukun, ja menee istumaan koppaan valmiiksi! :D

Meidän kissat eivät halua olla vain yhdessä paikassa, vaan ovat tottuneet matkustamaan mökille, vanhempien luo ja ystävien luokse. Se on niille täysin luonnollista ja normaalia sillä ne ovat tottuneet elämään sillä tavalla.Luoja mikä mouruaminen ja huuto jos ei mennä mihinkään, se on meidän tilanteessa eläinrääkkäystä, ja meidän tilanteessa se jos mikä stressaa kissaa!!

Eli pointti oli se, että eri tavalla opetettu kissa stressaa eri asioista. Kaikki kissat, kuten muutkaan eläimet eivät ole täysin samanlaisia, kuten ei ihmisetkään.

Älkää nyt herranjumala syyttäkö heti kättelyssä eläinrääkkäykseksi jos ette kunnolla tiedä edes taustoja!! Kyllä pistää vihaksi!!

"vieras"
[QUOTE="Jenni";24135661]Olen vastannut jokaiseen kysymykseen. Nähtävyyksiä en voi tietää ennenku lähetään. Ja ei se nähtävyys ole aina joku Suomenlinna, huvipuisto, museo... Se voi olla vaikka ruusutarha jos ei muualle pääse. Käyttäkää mielikuvitusta.[/QUOTE]

Ja ruusutarhassa talutatte hihnoissa neljää kissaa? :LOL: :LOL:

Luuletteko että pääsette montakin metriä eteenpäin siinä tarhassa?

"minä"
Testaa huviksesi kissojesi olosuhteita; lämmitä sauna mukavan lämpöiseksi ja nosta lauteille joku laatikko johon juuri ja juuri mahdut (esim. iso pyykkikori). Vääntäydy laatikkoon ja ole paikallasi muutama päivä. Muutaman tunnin välein voit käydä jaloittelemassa ja juomassa, jos joku sattuu päästämään sinut laatikosta.

ärrinmurrinnn
Niin, ja me ollaan myös tehty useita kesälomareissuja kissojen kans monta tuntia autossa + yöt päälle majapaikassa.

Kaikki meni hyvin, kissat onnellisia, me onnellisia. Ja mikä parasta: ne on edelleen hengissäkin!!

Nää meidän katit ainaki on niin vauvoja että varmasti stressaisivat jos laitettais ne johonki hoitolaan!

[QUOTE="Jenni";24135661]Olen vastannut jokaiseen kysymykseen. Nähtävyyksiä en voi tietää ennenku lähetään. Ja ei se nähtävyys ole aina joku Suomenlinna, huvipuisto, museo... Se voi olla vaikka ruusutarha jos ei muualle pääse. Käyttäkää mielikuvitusta.[/QUOTE]

No ei tää nyt ihan näinkään voi mennä :D

Nyt meidän pitää jo arpoa mielessämme teidän reissusuunnitelmanne :D Mä kyllä kuvittelin omaavani melko hyvän mielikuvituksen, mutta ei kyllä tullu ruusutarha ekana mieleen...eikä vikanakaan. En osaa kuvitella että kukaan ajaa puoli suomea 4 kissaa kyydissään vain siksi, että pääsee katsomaan ruusutarhaa.

Kaikella ystävyydellä, kannattaa selittää mahdollisimman tarkasti, eikä käskeä lukijoita käyttämään mielikuvitusta...kohta kuitenkin tulet haukkumaan sen tiimoilta, että mielikuvat on iahn vääriä, eikä asiat siten mene, miten ihmiset kuvittelee niiden menevän.

ärrinmurrin
[QUOTE="vieras";24135698]Ja ruusutarhassa talutatte hihnoissa neljää kissaa? :LOL: :LOL:

Luuletteko että pääsette montakin metriä eteenpäin siinä tarhassa?[/QUOTE]

No minä ainakin käyn kissani kanssa lenkillä valjaissa, ja ihan eteenpäin se menee, ei taaksepäin ole kertaakaan mennyt.

Olen tehnyt jopa juoksulenkin kissan kanssa, AJATTELE!

Vaikka teidän kissa ei osaa, ei kaikkien kissat ole yhtä idiootteja :)

"Jenni"
[QUOTE="vieras";24135698]Ja ruusutarhassa talutatte hihnoissa neljää kissaa? :LOL: :LOL:

Luuletteko että pääsette montakin metriä eteenpäin siinä tarhassa?[/QUOTE]

En luule vaan tiedän. Nämä rakastavat sylissä olemista myös ja tykkäävät katsella ympärilleen. Ja kun sanoo Tule, niin vain yks jättää tulematta.. juurikin se, joka eniten viihtyy sylissä. =)

Yhteistyössä