Nyt ei jaksa lapsia enää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyt harmaa väsynyt äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja kielletty:
Mitä nää palstatohtorit on taas sanomaan että kuka on masentunut ja kuka ei?! Ap, sinä tarvitset nyt ulkopuolista apua noihin ajatuksiisi, pää hoidetaan ensin ja sen jälkeen mietitään muita asioita. Se on kova paikka lähteä hakemaan apua, mutta usko pois, HAITTAA SIITÄ EI OLE! Sie voit vielä saada elämäsi takaisin, mutta se vaatii sinulta nyt uskallusta lähteä parantumaan :hug: I have been there.

Pää hoidetaan ensin? Olenko mielestäsi hullu? Tiedän toki mistä voisi yrittää saada apua mutta kynnys liian korkea, ei kehtaa myöntää ettei jaksa ja pitäis saada itsekki olla hetki joskus yksin. Nimenomaan levätä ja olla vaan. Ikävintä on että oma äitini sanoo aina jos apua joskus kysynyt että pv kerrallaan ja omien voimien mukaan. Mutta kun niitä voimia ei enää ole.

Minusta et todellakaan ole hullu, väsynyt ja masentunut. Tiedän että kynnys hakea apua on korkea, hävettää ja on vihainen itselle ettei jaksa. Mutta kyllä sinua ymmärretään, ensi-ja turvakodille vaan soittoa, siellä on kriisipäivystys ympäri vuorokauden. Et ole huono ihminen koska väsyt, älä häpeä sitä. Sinun ei ole pakko"pää kainalossa"mennä, saat apua kunhan pyydät. :hug:

Pistät ne isommat lapsesi hoitamaan pienempiä, näin saat edes pari tuntia omaa aikaa. Illalla kaikki kakrut ajoissa omiin huoneisiinsa, näin saat taas omaa aikaa. Pieniä mutta jaksamista helpottavia vinkkejä.

Alkuperäinen kirjoittaja Sirkkeli:
Pistät ne isommat lapsesi hoitamaan pienempiä, näin saat edes pari tuntia omaa aikaa. Illalla kaikki kakrut ajoissa omiin huoneisiinsa, näin saat taas omaa aikaa. Pieniä mutta jaksamista helpottavia vinkkejä.

Tai ainakin hetken hiljaisuuden. Jos nautit lukemisesta, pakene joka päivä vaikka tunniksi kirjan pariin. Sitä ennen kysyt kaikilta, onko jotain asiaa. Lapset voivat vaikka siivota tai tehdä läksyjä sen ajan. Saunaan otat seuraa vain jos ovat kuin aikuiset eivätkä tarvitse apua.

Alkuperäinen kirjoittaja kielletty:
Mitä nää palstatohtorit on taas sanomaan että kuka on masentunut ja kuka ei?! Ap, sinä tarvitset nyt ulkopuolista apua noihin ajatuksiisi, pää hoidetaan ensin ja sen jälkeen mietitään muita asioita. Se on kova paikka lähteä hakemaan apua, mutta usko pois, HAITTAA SIITÄ EI OLE! Sie voit vielä saada elämäsi takaisin, mutta se vaatii sinulta nyt uskallusta lähteä parantumaan :hug: I have been there.

Pää hoidetaan ensin? Olenko mielestäsi hullu? Tiedän toki mistä voisi yrittää saada apua mutta kynnys liian korkea, ei kehtaa myöntää ettei jaksa ja pitäis saada itsekki olla hetki joskus yksin. Nimenomaan levätä ja olla vaan. Ikävintä on että oma äitini sanoo aina jos apua joskus kysynyt että pv kerrallaan ja omien voimien mukaan. Mutta kun niitä voimia ei enää ole.

Et tietenkään! Kertomasi mukaan olet väsynyt, ylikuormitettu ja masentunut. Toivoisin todella että uskaltaisit mennä sen kynnyksen yli, missä voisi olla parempaa elämää tarjolla. Itse aikoinani raahauduin väkisin neuvolaan ja jostain hampaideni välistä mutisin että minulla ei ole kaikki nyt ihan hyvin... ei muuta kuin masennuskysely ja kynä käteen, rastia ruutuun ja niin se homma lähti pyörimään. Tänä päivänä nuo ajat ovat enää vain sumuisia muistikuvia, mutta en uskalla edes ajatella mitä olisi voinut tapahtua jos en olisi hakenut apua.

Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:

Tai ainakin hetken hiljaisuuden. Jos nautit lukemisesta, pakene joka päivä vaikka tunniksi kirjan pariin. Sitä ennen kysyt kaikilta, onko jotain asiaa. Lapset voivat vaikka siivota tai tehdä läksyjä sen ajan. Saunaan otat seuraa vain jos ovat kuin aikuiset eivätkä tarvitse apua.

Teinejä ei näin viikonloppuisin paljon näy, illalla kotiutuvat kun pienemmät jo nukkumassa. Sitten alkaa teinejen riitely ja huuto ja telkkarista tappeleminen mitä katsotaan joten minä menen nukkumaan

Nämä on hyviä neuvoja =)
Tosin ap taitaa nyt myös tarvita ainaki muutaman päivän(ellei yli viikon) täydellisen irtioton arjesta.

Alkuperäinen kirjoittaja SeOlinMinä:
Nämä on hyviä neuvoja =)
Tosin ap taitaa nyt myös tarvita ainaki muutaman päivän(ellei yli viikon) täydellisen irtioton arjesta.

Niin tarvitsisi, mutta kun en pysty maksamaan etelänmatkaa kahdeksi viikoksi ja järjestämään kodinhoitajaa siksi ajaksi niin jotain edes olen auttavinani.

Joo, sä olet se sama äippä kun aikaisemmin. Teinit voi velvoittaa hoitamaan pienempiä lapsia. Mutta sähän olitkin sitä mieltä, että on väärin velvoittaa heidät semmoiseen, ja parempi ratkaisu on antaa kaikki huostaan.

Joo, sä olet se sama äippä kun aikaisemmin. Teinit voi velvoittaa hoitamaan pienempiä lapsia. Mutta sähän olitkin sitä mieltä, että on väärin velvoittaa heidät semmoiseen, ja parempi ratkaisu on antaa kaikki huostaan.

En ole aiemmin tänne kyseisestä aiheesta kirjoittanut. Kyllä minun mielestä teinien pitäisi auttaa. Taidat sekoittaa nyt minut johonkin toiseen?

Alkuperäinen kirjoittaja SeOlinMinä:
Nämä on hyviä neuvoja =)

Niin tarvitsisi, mutta kun en pysty maksamaan etelänmatkaa kahdeksi viikoksi ja järjestämään kodinhoitajaa siksi ajaksi niin jotain edes olen auttavinani.

Niinpä, pienetki neuvot on tärkeitä. Ap:n kannattaisi ihan ensimmäisenä soittaa jo TÄNÄÄN sinne ensi-ja turvakodille.. sieltä saa apua ensihätään. Kun ihminen on noin loppuun palanu että miettii lasten pois antamista, apua pitää hakea heti.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
nyt heti huomenna soitto vaikka euvolaan ja siitä asiat eteenpäin =) Pyydät saada tukiperheen, että saat edes joskus lapset muualle ja itsellesi omaa aikaa.

En ole neuvolassa asioinut 3 vuoteen joten sinnekkin turha soitella. Itse niin petyin neuvolan toimintaan etten enää vienyt lapsia sinne eikä meitä ole kaivattu. (enkä sitä odotakkaan)

miten olet tuohon tilanteeseen päästänyt? tunnetko jotain syyllisyyttä erosta ja sen takia et ole alunperin velvoittanut lapsiasi mihinkään? sulla on isot lapsetkin jo.

mäkin antaisin nuo pois. Ei helvetti en kuuntelisi mekastusta kotonani.

Alkuperäinen kirjoittaja huh:
miten olet tuohon tilanteeseen päästänyt? tunnetko jotain syyllisyyttä erosta ja sen takia et ole alunperin velvoittanut lapsiasi mihinkään? sulla on isot lapsetkin jo.

En tiedä itsekkään miten tähän pisteeseen ollaan päädytty. olen huono äiti vaikka kaikkeni olen yrittänyt. Jo kauan olen toiminut kuin robotti, aivan viimeisillä voimillani. Elimistö tökkii pahasti vastaan, kaikenlaisia ihme oireita joita tutkittu.

En tiedä itsekkään miten tähän pisteeseen ollaan päädytty. olen huono äiti vaikka kaikkeni olen yrittänyt. Jo kauan olen toiminut kuin robotti, aivan viimeisillä voimillani. Elimistö tökkii pahasti vastaan, kaikenlaisia ihme oireita joita tutkittu.

kuka hyvänsä olisi väsynyt 24/7 vastuunkantamiseen vuositolkulla. Jos pystyt, jää sairaslomalla noiden "ihmeoireiden takia" ja vie aamulla lapset hoitoon ja nuku/lepää päivät.

Alkuperäinen kirjoittaja huh:

mitä sinä alat toista syyttämään! ap:ee on pahasti masentunut ja tarvitsee apua! tuollaisille sinun kaltaisille kuin huh niin ei kannatta antaa lapsia ollenkaan. sääliksi käy jos sinulla on lapsia ! kaikki tietää mitä velvoitteita siitä tulee kun tekee lapsia mutta kukaan äiti ei oikeasti halua antaa lastaan pois.

ap sinä tarvitset lepoa ja apua :) moni täällä on tarjoamassa sinulle apua,että saat olla rauhassa. sano oikeasti missä päin asut.monet haluaa auttaa sinua.sinä et oikeasti halua eroon lapsistasi,nyt saattaa siltä tuntua koska olet niin väsynyt ja omaa aikaa ei ole ollut vuosiin. APUA on tarjolla :)

hei ap

minkäikäisiä nämä kaksi pienempää ovat? minäkin voisin ottaa hoitoon välillä mutta et ole sanonut missä asut?

tai edelleen, tulla tänään siivoamaan jne.

Kaunis kiitos kaikille ystävällisistä vastauksista. Moni kysellyt missä asutaan joten Oulussa asustellaan. Taas on yksi pv eteenpäin päästy, iltaa kohde mennään ja pian pääsee nukkumaan

Yhteistyössä