NYT APUJA MITEN JAKSAN!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
Vauva 3kk ja ei nuku ellei kantele sylissä edes takaisin. pvät menee kanniskellessa muutenkin kun ei tahdo viihtyä sitterissä tai lattialla....selkä ja hartiat on jo ihan tohjona ja kotona ei saa mitään tehtyä...alkaa tuntua jo toivottomalta....sitten kun saa vauvan nukkuun on itte jo niin väsy ettei kotihommia jaksa tehdä haluaa vaan sen hetken huilata tai olla vanhemman muksun kanssa että taas jaksaa kanniskella....=(

Osta kantoliina. Kantaminen helpottuu ja kädet jää vapaaksi palvella esikoista tai tehdä kotitöitä. Meillä muksu myös nukkui liinassa jos itse heittäytyi sohvalle istualleen tai sänkyyn pitkälleen, sai joskus itsekin torkahtaa tai levätä muuten.

Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Osta kantoliina. Kantaminen helpottuu ja kädet jää vapaaksi palvella esikoista tai tehdä kotitöitä. Meillä muksu myös nukkui liinassa jos itse heittäytyi sohvalle istualleen tai sänkyyn pitkälleen, sai joskus itsekin torkahtaa tai levätä muuten.

tuntuu etten osaa sellasia käyttää.....mut eikö selkä ole kuitenkin lujilla jos edessä painoa kovasti?

Helposti sen oppii, kun muutaman kerran kokeilee! Mä ainakin jaksan ihan hyvin kantaa liinassa tuota meidän 9kg painoista, ilman liinaa tekee tiukkaa välillä pitempiä aikoja kannella!
Jos vaikka saisit jostain ensin lainaan, niin voisit kokeilla viihtyykö lapsi siinä

No ei sen käyttäminen mitään korkeampaa älyä vaadi. Ja ei se rasita selkää lähellekään samaan tapaan kuin käsivarsilla kantaminen. paino jakautuu tasaisesti lantiolle, selälle ja hartioille. Mä jaksoin kannella meidän neitiä vielä vuoden iässä useamman tunnin kerrallaan, käsivarsilla roikottamalla 5 min oli liikaa! Ja varsinkin jos opettelee sitomaan selkään, on kuin reppua kantaisi, paitsi vielä kevyempää! Kannattaa nyt ainakin kokeilla. ;)

No ei sen käyttäminen mitään korkeampaa älyä vaadi. Ja ei se rasita selkää lähellekään samaan tapaan kuin käsivarsilla kantaminen. paino jakautuu tasaisesti lantiolle, selälle ja hartioille. Mä jaksoin kannella meidän neitiä vielä vuoden iässä useamman tunnin kerrallaan, käsivarsilla roikottamalla 5 min oli liikaa! Ja varsinkin jos opettelee sitomaan selkään, on kuin reppua kantaisi, paitsi vielä kevyempää! Kannattaa nyt ainakin kokeilla. ;)

onko vauvat viihtyneet siinä?

Kantoliinalle vaihtoehto on kantoreppu. Ehkä hieman helpompi käyttää kun ei tartte sitoa päälle. tosin kantoreput on ainakin uutena aika suolasen kalliita.

Mutta mitäpä sitä ei olis valmis maksamaan että pääsis ees vähän helpommalla.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:

Enkai mä tuntikausia lasta siinä kantaisi jos se ei viihtyisi! Paras oli kun neiti 7 kk iässä nukkui 5 tuntia yhtäjaksoisesti päikkäreitä liinassa. :laugh:

Enkai mä tuntikausia lasta siinä kantaisi jos se ei viihtyisi! Paras oli kun neiti 7 kk iässä nukkui 5 tuntia yhtäjaksoisesti päikkäreitä liinassa. :laugh:

heh, no se!=)...huh, sehän nukku pitkään!..paljoko tollanen maksais? ja onhan ne varmasti turvallisia ettei vauva tipu...tyhmiä taidan kysellä mut ei mitään kokemusta noista....

Ja siis miten sen sidonnan oikein oppii kunnolla? Mun vauva vain huusi, kun koitin sitä sinne sitoa ja mulla oli sekä rengasliina että tavallinen, mutta ensinnäkään en osannut sitoa ja toiseksi se vauva kirkui kuin syötävä, jos koitin sinne laittaa...

Vauva 3kk ja ei nuku ellei kantele sylissä edes takaisin. pvät menee kanniskellessa muutenkin kun ei tahdo viihtyä sitterissä tai lattialla....selkä ja hartiat on jo ihan tohjona ja kotona ei saa mitään tehtyä...alkaa tuntua jo toivottomalta....sitten kun saa vauvan nukkuun on itte jo niin väsy ettei kotihommia jaksa tehdä haluaa vaan sen hetken huilata tai olla vanhemman muksun kanssa että taas jaksaa kanniskella....=(

saman tilanteen kanssa painiskelen olen kanssa aivan puhki, meillä ei viihdy rintarepussakaan vauva.
vaunussa nukkuun mutta pitää heijata koko ajan kun lopetan herää noin vartin sisään.

nuorimmainen huusi meillä 3kk aina yöllä klo:23.00-5.00 siihen ei auttanut syli eikä vaunut, ainut millä neiti rauhottui edes pikkasen oli "koliikkikiikku" siinä vaan piti olla musiikki "täysillä" ennen kuin neitillä oli hyvä olla. Itse nukuin sohvalla ja neiti kiikussa vieressä musa täysillä. Sillon olin väsy....

Yhteistyössä