NYT APUA, mulle tuli postissa kirje RANSKASTA, olen voittanut jossain lotossa :O

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja APUA
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
jaa jos sitä on osallistunut netissä vaikka ja mihin ja siskokin tullut juuri ranskasta, ei se välttis älyttömän mahdotonta ole, mutta kyllä ehkä kävisin vaikka poliisilaitoksella näyttämässä kirjettä ennen mitään toimenpiteitä!

Mitä sä ap jaksat vääntää asiasta. Täällä on vaikka miten moni kertonut, että tällaisia huijauksia on liikkeellä. Jos olet niin varma että tämä "voitto" on aito niin miksi kyselet täällä??

Alkuperäinen kirjoittaja ok:
Joo, ihan normihuijaus, "olet voittanut rahaa, maksa meille ensin 2000 ? niin maksamme 10 000 000 ?:n voiton tilillesi".

luitko ketjua ollenkaan??? Kirjeessä sanotaan että 10% voitosta menee kolmannelle osapuolelle, mutta se maksetaan vasta kun voitto on minulla. Sanallakaan ei mainita että mitään pitäisi maksaa

Miks kaikilla ei ole niitä ns. hälytyskelloja. Ajatteleppa järjellä, jos osallistuu johonkin lottoarvontaan niin onko koskaan missään maailman kolkassa pitänyt maksaa voitosta jokin %? Mikä hyöty siitä olisi? Miksi summaa ei alunpitäen jo vähennettäis lottovoitosta eikä vaivata voittajaa sillä. Ne haluaa sun tiliunumeron, ne käyttää sitä johonkin uuteen huijaukseen, kierrättävät sen johonkin sekä sun yhteystiedot, kohta saat suuria laskuja jostain kun olet muka liittynyt/ostanut jotain. Vaikka siis sinähän vain odotat sitä lottovoittoa sun tilille :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Joo, ihan normihuijaus, "olet voittanut rahaa, maksa meille ensin 2000 ? niin maksamme 10 000 000 ?:n voiton tilillesi".

luitko ketjua ollenkaan??? Kirjeessä sanotaan että 10% voitosta menee kolmannelle osapuolelle, mutta se maksetaan vasta kun voitto on minulla. Sanallakaan ei mainita että mitään pitäisi maksaa

Ja jankuti jankuti jank jank jank....

Ota nyt se puhelin käteen ja soita sinne poliisilaitokselle!!!!!!

no mitä sää sitten vielä ihmettelet? lunasta se sun ''voittos'' jos siltä tuntuu.
tule tänne myöhemmin kertomaan miten kävi

Alkuperäinen kirjoittaja .:

Ja jankuti jankuti jank jank jank....

Ota nyt se puhelin käteen ja soita sinne poliisilaitokselle!!!!!!

just niin..jäkäjäkäjäkä....

Alkuperäinen kirjoittaja k:

no mitä sää sitten vielä ihmettelet? lunasta se sun ''voittos'' jos siltä tuntuu.
tule tänne myöhemmin kertomaan miten kävi

teeppäs ap nyt silleen että lunastat tosiaan sen voittosi ja tuut sitten kertoo meille kuin meni homma. otetaan sitten opiksemme :) Turha sua vissiin varotella kun et HALUA uskoa että se on huijaus.

[/quote]

luitko ketjua ollenkaan??? Kirjeessä sanotaan että 10% voitosta menee kolmannelle osapuolelle, mutta se maksetaan vasta kun voitto on minulla. Sanallakaan ei mainita että mitään pitäisi maksaa[/quote]

niissä voi lukea mitä vaan, ap, niissä huijausviesteissäkin. Poliisi kehiin.

No sähän voit netistä tarkastaa onko ko. firmaa olemassa, ja onko se paperissa mainittu tyyppi sen johtaja. Jos ei siellä muita pankkitietoja kysytä kuin pankkitilinumero, niin ei kai sillä kukaan saa mitään pahaa tehtyä.

Alkuperäinen kirjoittaja No:
Oletko googlettanut jo firman ja johtajan nimen? Minkälaisia tärppejä tuli?

Googleta tosiaan tuo "euro millones lottery", ennen kuin tietojasi ilmoitat minnekään. Muun muassa tällainen linkki löytyi:

http://www.419scam.org/419lottery-by-mail.htm

Alkuperäinen kirjoittaja Brezhnev:
Alkuperäinen kirjoittaja No:
Oletko googlettanut jo firman ja johtajan nimen? Minkälaisia tärppejä tuli?

Googleta tosiaan tuo "euro millones lottery", ennen kuin tietojasi ilmoitat minnekään. Muun muassa tällainen linkki löytyi:

http://www.419scam.org/419lottery-by-mail.htm

Fake lotteries in postal scams:

El Gordo Spanish Sweepstake Lottery
ELGORDO Loteria Primitiva
EL GORDO DE LA PRIMITIVA
el mundo spanish loteria primitiva
LA PRIMITIVA LOTERIA Y APUESTAS
Loteria Primitiva
EURO SWEEPSTAKE LOTTERIES S.A
Fake institutions:
INTERNATIONAL LOTTO COMMISSION
Fake "claims agents":
santalucia seguros s.a.
SANTALUCIA SEGUROS SA
Santa Lucia Security Company S.A.
SANTA LUCIA COMPANY S.A.
Dinameco Seguros S.A
Omega Seguros SA
Solid Trust Security and Insurance S.A.
Global Fortune Security S.A.
DIRECT SEGUROS S.A
MAPFRE MARKETING CO.
RICOH SECURITY AGENCY S.L.
CATALOÑA PROMOTION COMPANY S.L.
GRUPO EULEN S.A.
Grupo Eulen Security Company S.A.
NKB SECURITY AND FINANCE COMPANY S.A.

Alkuperäinen kirjoittaja bonja:
niin, vaikea uskoa että näin urpoja on enää, mutta totuus on, että jotkut ovat maksaneet ja siis menneet ansaan.
Koittakaa nyt takoa kaikkien tuttujenkin ja nuorison kaaleihin että JOS JOUTUU MAKSAMAAN ITSE, niin homma on selvä huijaus. Omg!

siis tuossahan nimenomaan sanotaan, ettei itse tartte maksaa ensin.

:O

Jos laitan sellasen tilin tiedot missä ei rahaa oo pennin pyörylää :D
tuo tuntuu oikeesti ihan uskottavalta, ei pyydetä maksamaan mitään
Noo, pyytävät ensin vain tilinumeron. Seuravaksi tulee sähköposti jossa kerrotaan varojen kansainvälisessä siirrossa olevan joitain ongelmia ja keksivät jonkin porsaanreiän joka valitettavasti maksaa vähän. Tai sitten haluavat täydelliset henkilötietosi vedoten johonkin paikalliseen säädökseen tai jotain. Eikä aikaakaan kun nimelläsi ja sotullasi on passeja myytävänä rikollisten tarpeisiin.

muoks.
Sanoin saaneesi myös sähköpostia kyseisestä puljusta. Mikä on se sähköpostiosoite?

Yhteistyössä