E
Erityislapsen äiti(?)
Vieras
Tiesin kyllä jo vauvaa hankkiessa, että mieheni miespuolinen serkku on kehitysvammainen. Tapasin tänään miehen serkun vanhemmat ja he näkivät vauvani (3kk vanha poika) ensimmäisen kerran. He sanoivat, että vauvani on ihan saman näköinen, kuin mieheni serkku vauvana ja kun minulle näytettiin kuvaa tästä serkusta, niin totta, vauvani voisi olla tämän mieheni serkun kanssa identtiset kaksoset, niin paljon vauvani muistuttaa tätä miehen serkkua. Nyt minua alkoi todella paljon huolettamaan, että vauvallani on sama vamma kuin tuolla serkulla, jolla nimittäin on joku perinnöllinen ja/tai geneettinen vamma, johon kuuluu tietyt ulkonäköön liittyvät piirteet, joita ei terveellä ihmisellä olla. Olen aivan kauhuissani ja itken täällä, että jos pojallani on sama kohtalo kuin sillä miehen serkulla, joka on ilmeisesti vaikeasti kehitysvammainen, ei ole käynyt koskaan koulua ja on laitoshoidossa. Entä jos minun pienellä lapsiraukallani on sama kohtalo? Silloin hän saa olla ilmeisen onnekas, että saavuttaa edes parivuotiaan pikkulapsen taidot aikuisuuteen mennessä. Soitin asiasta jo äidillenikin, mutta tämä sanoi vain, että "Ei teidän vauvaa mikään vaivaa. Teillä on vain melko hassun näköinen lapsi, mutta ei hän ole mikään pipipää" :-(