Nyt alkaa mulla ihan uusi elämä, ilman miestä

Tämä päätös pitää. Mies on käynyt tänään (ehkä, jos toimisto oli auki) irtisanomassa vuokrasopimuksensa. Saa etsiä itselleen uuden asunnon.
Ei enää paskaa kohtelua mulle sen taholta, ainakaan tässä mittakaavassa mitä nykyään.

Mun mielestä se vaan saisi pakata kimpsunsa ja kampsunsa pikimmiten ja muuttaa vaikka vanhempiensa luo (käy siellä muutenkin päivittäin, välillä jopa kolme kertaa päivässä - sillä on vielä napanuora), sillä tämä välivaihe tässä on kaikkein v-mäisintä.

Mun oloni on helpottunut. Se vähän stressaa että mites alussa kaikki vuokran maksamiset sun muut, ennen kuin mulle alkaa juosta asumistuki. Ja kun hankintojakin on edessä...tietokone on isännän, samoin digiboxi - ja kyllä ne syövät budjetista ison osan, mutta kyllä se siitä suttaantuu :) Luottavaisin mielin olen, mä tiedän että pärjään kyllä. Päinvastoin, mun arkeni lasten kanssa tulee olemaan monin verroin tasapainoisempaa ilman tätä kireää ilmapiiriä.

Vinkkejä voisin vielä ottaa vastaan... Eli ensinnä otan yhteyttä lastenvalvojaan ja varaan ajan huoltajuuskeskusteluun vai? Sitten noi lomakkeet asumistuesta, päivähoitomaksujen muutoksista... Mitä sitten? Sitten vaan soronoo, mies - niinkö?

hyvä homma!
mä tein saman päätöksen 1,5v sitten ja olen enemmän kuin tyytyväinen =)

mä hoidin kaikki ero jutut itse eli ensin:
soitin lastenvalvojalle ja mentiin sopimaan tytön huoltajuudesta,tapaamisesista ja elatusavusta.
tyttö jäi mulle ja isällään joka toinen vloppu ja elareita 170?kk
huoltajuus pysi molemmilla.

sitten kelaan asumistukipaperit ja lapsilisään yh-korotus
jäätiin tytön kanssa siihen kämppään ja exä lähti...

siinä tärkeimmät ja tsemppiä! :wave:

kyllä se siitä suttaantuu! :hug:

mä asun nyt omillani, koneen exä hommas mulle kaveriltaan 50e: lla. :D vanha kannettava mutta tällä pääsee nettiin niin se riittää. :) kalusteita ostin kavereilta muutamalla kympillä, sit hommailen parempia kun talous vähän kohenee.

älä huoli, tulet pärjäämään loistavasti! :hug:

Yhteistyössä