Nyt alkaa mulla ihan uusi elämä, ilman miestä

Päivi
Onnea uuteen, parempaan elämään!

Hyvän ystävän tilannetta vierestä seuranneena vinkkaan, että kirjatkaa kaikki tapaamissopimukset yms heti alusta paperille ja molempien nimet alle. Ystäväni käy nyt ikävää ja pahanmakuista rajasotaa eksänsä kanssa, kun eksän uusi haluaa sanella kaikki uuden perheen tavat ja tekemiset, ja pikkuhiljaa niin sanoilla kuin teoilla yrittää murentaa ystäväni ja eksän lapsen luottamusta äitiinsä. Ennen kuin eksän uusi avo tuli kuvioihin, ystävälläni ja eksällä oli hyvät ja joustavat välit, ja kaikki lapseen liittyvät asiat yms hoituivat sujuvasti ja tappelutta. Nyt ei enää mikään. Eli, kirjatkaa kaikki selvästi paperille, vaikka vain varmuuden vuoksi.

En itseasiassa ongelmistanne edes tiedä, mutta jos tunnelmat ovat tuollaiset niiin varmasti oikea ratkaisu. Onnea tulevaan, etköhän ole jo sen verran kokenut että varmasti pärjäät ilman miestäkin (ja tiedä mikä päivä vastaan kävelee parempi versio)! :flower: =)

Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja Pastori:
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Ilman miestä taloudessa,elämästä jopa nauttii. Onnea uuteen elämään! :flower: :)
:hug: Kyllä mua ottaa päähän se mitä olet kokenut
Siis mitä? Enkö saisi nauttia elämästä? Luuletko että mies toisi jonkun autuuden seinieni sisään?
Ime munaa. :headwall: :headwall: :headwall:

välillä harmaana minäkin
Voi kun minullakin oli rohkeutta tehdä tuo päätös sitä olen miettinyt jo kauan, mutta kun pelottaa.... Meillä ei ole tukiverkkoa joten jäisi lasten kanssa ihan yksin ja miten sitä sitten taloudellissti pärjää.
Olen muutaman kerran käynyt kelan sivuilla laskeskelemassa eipä meikäläisen tuloilla asumistukea paljoa heru ja sitten on päivähoito maksut.
Kaikki käytännön hommat pelottaa. Mä en halua jäädä tähän asumaan joten täytyisi hakea se uusi asunto mielelään kävelymatkan päästä päiväkodista. Tällä hetkellä töissäkin on niin stressaavaa joten en todellakaan tiedä miten selviäisin muutosta yksinhuoltajuudesta ja työpaineista.
Henkisesti olen niin loppu kun vaan voi olla että voimat riittää yksinkertaisesti vain tähän arjen pyöritykseen.

Mutta paljon onnea ja voimia sinulle.

Pastori
Ilman miestä taloudessa,elämästä jopa nauttii. Onnea uuteen elämään! :flower: :)
Siis mitä? Enkö saisi nauttia elämästä? Luuletko että mies toisi jonkun autuuden seinieni sisään?
Niinkö sanoin? Otappa itse se m****u suuhun. Sullehan oli käynyt joskus aika ikävästi.. Mutta sorry, hakkaa vaikka päätä seinään ja riehu noin muutenkin jos siltä tuntuu. Jumaliste mitä.....

Alkuperäinen kirjoittaja muih:
Milläs mielin miehesi on? Tajuaako nyt tekemänsä tyhmyydet tms.? Yrittääkö vielä, että jatkaisitte?

Oot vahva, sä jaksat ja pärjäät.
Ei tajua. Viimeksi lupasi mennä terapiaan. Laittoi sen oikein tekstiviestillä että hän menee vaikka terapiaan jos vielä koitetaan...olin koulun ruokiksella silloin ja äitini luona käymässä - näytin sen viestin äidilleni. No, nyt toi mies väittää vittumaisesti nauraen että hän ei todellakaan ole sellaisia luvannut.

En tiedä onko vika muistissa vai päässä, mutta se unohtaa kaikki tekemänsä tyhmyydet ja tekemänsä lupaukset, puhuu läpiä päähänsä ihan niin paljon kuin ehtii. En tiedä missä vika, en todellakaan tiedä - päässä kai.

Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
En itseasiassa ongelmistanne edes tiedä, mutta jos tunnelmat ovat tuollaiset niiin varmasti oikea ratkaisu. Onnea tulevaan, etköhän ole jo sen verran kokenut että varmasti pärjäät ilman miestäkin (ja tiedä mikä päivä vastaan kävelee parempi versio)! :flower: =)
Kiitos :) Jos joskus vielä miehen itselleni otan, niin voin kertoa että laatuvaatimukset ovat tarkemmat kuin Valion maidolla.

Lunatic
Niinkö sanoin? Otappa itse se m****u suuhun. Sullehan oli käynyt joskus aika ikävästi.. Mutta sorry, hakkaa vaikka päätä seinään ja riehu noin muutenkin jos siltä tuntuu. Jumaliste mitä.....

:ashamed: Sori, en oikein tiennyt mitä tarkotit Pastorska.
Oli verensokeri alhaalla ja väsytti.. Mondays.... :/

Alkuperäinen kirjoittaja välillä harmaana minäkin:
Voi kun minullakin oli rohkeutta tehdä tuo päätös sitä olen miettinyt jo kauan, mutta kun pelottaa.... Meillä ei ole tukiverkkoa joten jäisi lasten kanssa ihan yksin ja miten sitä sitten taloudellissti pärjää.
Olen muutaman kerran käynyt kelan sivuilla laskeskelemassa eipä meikäläisen tuloilla asumistukea paljoa heru ja sitten on päivähoito maksut.
Kaikki käytännön hommat pelottaa. Mä en halua jäädä tähän asumaan joten täytyisi hakea se uusi asunto mielelään kävelymatkan päästä päiväkodista. Tällä hetkellä töissäkin on niin stressaavaa joten en todellakaan tiedä miten selviäisin muutosta yksinhuoltajuudesta ja työpaineista.
Henkisesti olen niin loppu kun vaan voi olla että voimat riittää yksinkertaisesti vain tähän arjen pyöritykseen.

Mutta paljon onnea ja voimia sinulle.
Kiitos. Ja voimia sinullekin, ei kuulosta mukavalta tuokaan tilanne :( Mulle tulee tulemaan opintotuki, lapsilisät ja asumistuki (tai no se menee suoraan vuokranantajalle sitten, mutta kuitenkin), saas kattoa pitääkö opintolainaa nostaa... Mutta nyt mä saan jopa ton 213e opintotuen ja kahden lapsen lapsilisät kuussa, ja mies kitisee miksi se joutuu maksamaan enemmän laskuja yms. kuin minä :kieh:

Yhteistyössä