Nyt alkaa kuppi täyttyy..:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Voi ei! :hug: Kyllä noita toiskätisiä laiskureita riittää....jaa, ei mulla ole mitään patentti ratkaisua, mutta pitäiskö noista kotitöistä ja muista ihan vaan sopia, ilman sarvia ja hampaita. Että nyt sä voisit tehdä tän ja mä tän ..ja silleen. Koti on kuiteikin yhteinen paikka ja sitä ja lapsia hoidetaan yhdessä, etenkin jos mamma on kipee.
Mutta toisaalta, ei se meilläkään ole mennyt helposti perille, että kun mä olen kipeä mä tosiaan olen KIPEÄ, enkä vaan "ole kipeä" ja samalla tee kaikkea siivouksesta ruoanlaittoon...
Kullanmurumme tarvitsevat RAJOJA! :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja lisko:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ettekö te ollenkaan seurustele niitten miesten kanssa ennen kuin pamautatte naimisiin tai ryhdytte lapsentekoon?
...
Siitten jos se mies paljastuu dorkaksi, niin se pannan KIERTOON, eikä aleta passata sitä.
Parisuhde perustuu molemminpuoliseen kunnioitukseen.

Just näin, kunnioitan miestäni, mut ihmettelen kyllä tällä palstalla esiintyvien naisten intoa passata aikuisia miehiä niinku olisitte niiden äitejä. Se hoitovapaa tarkoittaa LAPSENHOITOVAPAATA ei miehen tai kodinhoitovapaata. Sanokaa se niille daijuille joiden kanssa olette perheenne perustaneet.

NO niinpä. Kamalalta tuntuu lukea tälläisiä juttuja. Meillä isä kyllä HALUAA omia lapsiaan hoitaa, Ihan tasaveroisesti kanssani jakaa vastuun kodista ja lapsista. Ja kun minä olin raskaana niin mies passasi minua, piti kuin kukkaa kämmenellä jne.
En voi ikinä ymmärtää miksi annatte miesten kohdella teitä noin? Missä on omanarvontuntonne? Haluatteko todella lapsenne näkevän ja ottavan mallia tuollaisesta? Parisuhteen pitis elämässä olla se antava voima ja lapsista pitäis NAUTTIA yhdessä.

Alkuperäinen kirjoittaja Häirikkö:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei miehet osaa pestä pyykkiä,tiskata ja siivota,kuin aivan pakosta!Naiset on vaan orjia,sitten pitäis vielä Seksiä antaa...

:o

Meillä homma ainakin toimii ihan päinvastoin.
Ja mies tekee ihan kaikkia kotitöitä, ilman pyytämättä!
Vie lapset ulos kun tulee kotiin, että minä saan olla hetken yksin, antaa mun nukkua aamuisin pitkään jne.
:heart:

Aina tällaisia tekstejä lukiessa tajuaa, kuinka erikoisen ihana ja kultainen tuo mies onkaan :heart:

tämä on kuin meiltä, mies on itse sanonut että imettämään ei pysty mutta kaikki muu hoituu! ja pitää paikkansa. Ei tarvitse kotoa lähtiessä suoda ajatustakaan miten pärjäävät kun tiedän että pärjää.

Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:
Voi ei! :hug: Kyllä noita toiskätisiä laiskureita riittää....jaa, ei mulla ole mitään patentti ratkaisua, mutta pitäiskö noista kotitöistä ja muista ihan vaan sopia, ilman sarvia ja hampaita. Että nyt sä voisit tehdä tän ja mä tän ..ja silleen. Koti on kuiteikin yhteinen paikka ja sitä ja lapsia hoidetaan yhdessä, etenkin jos mamma on kipee.
Mutta toisaalta, ei se meilläkään ole mennyt helposti perille, että kun mä olen kipeä mä tosiaan olen KIPEÄ, enkä vaan "ole kipeä" ja samalla tee kaikkea siivouksesta ruoanlaittoon...
Kullanmurumme tarvitsevat RAJOJA! :saint:

Kiitos vinkeistä..mutku ei auta mikään. Sovittu on jo vaikka mistä ja moneen kertaa. Aamulla viimeks tilitin uudestaan että miks on tollanen ja mä en jaksa,olen kipeä. Mutta se pässi on kokoajan sitä mieltä et tekee KAUHEESTI kotitöitä..riita meni niin pitkälle että ruvettiin käymään läpi mitä kukin on tehny lähipäivinä..pimeetä. Mut lopputulos on AINA se että mä olen kohtuuton,suurentelen ja olen hullu kun väitän siitä mitä väitän. Oon yrittäny kysyä että oonko OIKEESTI niin hullu että nää ajatukset tulee syyttä suotta mun päähän..jotenkin mies saa mut sitten aina vakuuttuneeks että vaadin liikaa ja mulla on pissaa päässä. ELI SYY ON MINUN!!
Olen kuullut usein myös kommentin että meillä menis hyvin jos et suuttuis ja sanois aina..joopa joo. Että jos aivottomana tässä pykään lapsia,hoidan kodin ja pysyn kauniina niin kaikki on hyvin?!?!!!! Mutta kun mä en ole sellanen..mä haluun omanki elämän ja vapaata enkä ole mikään kodinhoitokone.
Mä lähdin sitten lekuriin tän olon takia ja mies sai perseensä ylös sillon aamulla. Lekuri määräs kuurin ja LEPOA. Meinasin pyytää sairaslomatodistuksen miestä varten että pässi uskois..jotenki se ei tajua että oon ihan paskana. Kai se luulee että oon ok kun jaksan kerran jäkättää. Itte se on kipeenä ku pikkulaps ja makaa päiväkaupalla sängyssä.
No kävin samalla kaupassa kun eihä mulla sitä autoa ole loppupäivänä..ja kun tulin kotiin olin tosi väsy ja mitäs täällä kotona odotti.. Se saatanan sama sotku!! Hämmästelin tässä ja katoin että itseasiassa oli sotkenu lisää..kysyin sitte että ei tullu mieleen v..tu tehä mitään kun mä edelleen olen kipeä ja tarviin LEPOA. Se oli kuulemma leikkiny lapsen kaa ja syöttäny sen..ohoh!!! Se ois kerinny ihan hyvin laittaa pyykit ja tiskit silläaikaa..mutta kun ei. Kysyin että onko syöttämiseen menny kaks tuntia..ei oikeen vastannu ja arvelin sen vaan nettailleen. Se lähti ovet paukkuen töihin,suuttuneena avasin koneen ja katoin että sehän on istunu koko ajan koneella. Se siitä lapsen kaa leikkimisestä!! Että kehtaa..
MÄ OON NIIN KYPSÄ! Soitin perään ja sanoin että menee muualle yöks,mä saan enemmän lepoa ku se ei ole maisemissa.

Tämä ap:n viimeinen juttu oli kuin mun entisestä elämästä. Minä olin hullu, tyhmä, riidanhaluinen. Meidän parisuhde olisi ollut tosi hyvä jos minä olisin ollut toisenlainen.. kaikki riidat oli minun syy ja minun vika.

Mies oli sen sortin luuseri, etten uskaltanut hänelle lapsia jättää, ei osannut edes ruokkia valmiilla ruualla heitä. Muusta puhumattakaan.

Äitinsä passaama pikku kultapoju. Koko suvun, siskon ja äidin palvoma ja passaama. Olin nuori, sokea, typerä, enkä nähnyt sitä minkä näin.

Yritinhän minä:jätin tekemättä. Että tekisi. Teki sitten kyllä kun pakko oli, kertoi tästä urheudestaan äidilleenkin joka moitti minua. Mutta ei se hedelmää kantanut, eli sama ongelma oli koko ajan edessä: kotityöt ja lasten hoito sekä minä naisena, ihmisenä, äitinä, ei ollut minkään arvoisessa asemassa.

Erosin.
Siitä se vasta meteli syntyi. Kun niin hyvä mies oli !
Ja sitten sitä minä vasta kamala olinkin, kun elatusmaksuja "vaadin". Kiristin miestä, kynin kuiviin raukkaparan, viimeiset vein, rahanahneena. Itselleni kaikki otin ja tuhlasin.

Nyt on tarkkaan katsottuna tämä nykyinen mies.
Mutta yllätyksiä tämänkin kanssa on matkan varrella tullut. En olisi ikinä uskonut että näin menee.
Toki meillä on tilanne muuttunut todella paljon ihan lyhyellä aikavälillä ja tietenkin meillä asioista keskustellaan.

Meillä on sama tilanne kuin ap:lla, eli minä olen viimeisilläni raskaana ja tosi uupunut, kipeä, en pysty tekemään oikein mitään. Lapsen hoito on minun vastuulla kun mies on töissä, tottakai. Mahdollisimman paljon,lähes kaiken kotityön olen miehelle jättänyt, en pysty tekemään. Imuroin joskus kun suutun, vaikka sen jälkeen olen lähes kuollut. Kyllä mies tämän minun rajoittuneisuuden ymmärtää.

Mutta se mikä on ollut tosi iso yllätys, on ollut miehen arvojärjestys. Työ menee ohi minun voinnin. Onhan hänen töissä käytävä, että rahaa jostain saadaan, tottakai. Mutta jos puntarissa on minun vointi ja työ, tai sitten se, että oma lapsi (aiemmasta liitosta, asuu meillä, ei ole yhteinen, ei ole minun, on miehen lapsi) tarvitsee tukea, apua jne, hän peruu työmenot ja ilmoittaa että tulee kotiin aiemmin.

Tämä viimeinen juttu sattui tänään - ja eilen.

Eilen mies teki 12-tuntisen työpäivän. Lapsi oli kipeä. Minä vedin koko päivän kotona, illasta olin ihan kuollut, niin uupunut etten mitään enää jaksanut, mies tuli vasta iltamyöhällä kotiin.

Ei edes ilmoittanut minulle välillä, että menee tosi myöhäksi, klo 21 soitin ja kysyin että missä olet, en jaksa enää!
On ihan turha sanoa, että olen tulossa, kiidän suorastaan - kun kotimatkaan menee tunti niin siihen menee tunti !!

Mutta tänään olen ilkeä äitipuoli hänen lapselleen. Mies ilmoitti että tulee aikaisemmin, peruu kaikki iltatyöt, lapsiparkaa ei voi jättää tässä tilanteessa odottamaan klo 20 asti.

Minä suutuin.
En olisi ikinä uskonut että arvojärjestys menee näin.

Olen koko tämän kuukauden ollut repeämispisteessä, jaksamisen äärirajoilla.
Olen ollut siinä rajalla,. että ellen olisi viimeisilläni raskaana, jos olisi joku paikka minne mennä, menisin, lähtisin, mutta tämä on uusi ja vieras paikkakunta, pieni vielä, minne minä täällä menen?! Uudelle paikkakunnalle en halua muuttaa kun se olisi liikaa yhteiselle lapselle, joka just sopeutuu tähän uuteen paikkakuntaan.

Mutta nyt mies teki semmosen arvovalinnan, ett-ä tuli mieleen tuo aika entinen, jolloin se silloinen mies omilla toiminnoillaan laittoi minut kynnysmaton asemaan, kunnes tuli viimeinen niitti siihen arkkuun, että päätin lähteä. Se niitti oli, kun se entinen mies ei suostunut katsomaan yhteisiä lapsiamme, sanoi, ettei hän ole niitä lapsia halunnut.

Silloin totesin, että tämä oli viimeinen, minä lähden.

Nykyisen miehen kohdalla tämä arvojärjestys-kysymys ei ole viimeinen, eikä ensimmäinen, mutta on varsin painava siinä, mikä vie kauemmaksi, loitommaksi, etäännyttää, tapaa hitaasti rakkauden ja kunnioituksen.

En olisi ikinä uskonut, että kumppani voi muuttua näin, että tämä on totuus. Tai ei hän ole muuttunut, tämmöstä tilannetta ei vaan ole ollut meillä aiemmin, kuin tämä kokonaistilanne. Ja tässä punnitaan sitten aika isoilla panoksilla isoja asioita.

Mies ei vaan ymmärrä, ei minun, ei ap:n. ?