Siis todellako tyttöjen karvankasvu alkaa jo nyt?Tyttö on 8v =O

Alkuperäinen kirjoittaja MaMa74:
Minulla itselläni alkoi aikanaan karvoitus kasvamaan 8-vuotiaana. Kuukautiset alkoivat kuitenkin vasta kun olin liki 13:sta vuotias ja pituutta minulla on ihan riittävästi (165cm) kun katsoo vanhempia jotka ei todellakaan ole mitään hongankolistajia :D Ei se pelkkä karvoitus vielä ole mitenkään hälyyttävää..

*muoks. asialle ei siis ole tehty mitään vaan kuukautiset tulivat ihan luonnollisesti tuossa iässä.. Enkä minä koe olleeni mitenkään hormonihäiriöinen tapaus :D olihan se hiukan noloa kun muilla ei karvoitusta ollut mutta ei minua siitä koskaan kiusattu. Ehkä ne pelot on enemmän vanhempien asia kuin sen lapsen..*

Nonii, kai se sitten vaan alkaa tässä....
Kun nyt ne hemmetin vuodot pysyis vaan vielä poissa... :|
Ei ole kivaa kun lapsista tulee liian äkkiä "isoja".
Ja en tarkota että neiti ois nyt yhtäkkiä jotenkin aikuismainen...
Vaan tosiaan sitä,että nää kaikki alkaa näin aikasin...

Mun tyttö on 9v (täyttää ensi vuonna alkutalvesta 10) ja karvoitusta alkoi tulla reilu vuosi sitten, nyt on "tisseihin tullut tunto" eli pienet alut alkaa olla.
Oon ite varhain kehittynyt, menkat alkoi just 11v synttäripäivän jälkeen, eli samoja latuja tyttö menee. Kasvupyrähdystä' ei tytöllä vioelä ole tullut.
ja tosi hoikka tyttö kyseessä...
On jo tytön kANSSA nuo (sori isot kirjaimet välissä) kuukautisjutut juteltu...
Eikä kyllä oo tullu mieleen liikkatunneilta vapautusta pyytää...vaikka kyllä tyttö joskus esim. kavereiden kanssa saunoessa hieman nolosteleekin...mut on tainnu suhtautuminen noihin asioihin muuttua sitten mun oman nuoruuden..ei ole enää niin noloa ja hävettävää

Alkuperäinen kirjoittaja Saapasjalkakissa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Itselläni alkoi rinnat pikku hiljaa kasvamaan kun olin 8-vuotias. Karvat ehkä vasta n. 12-vuotiaana ja menkat vasta 15-vuotiaana.

Että vielä voidaan elätellä toiveita,ettei nyt ainakaan pian alkais noi vuodot... :ashamed:

Paljonko tyttö painaa? Muistelen kuulleeni jostain, että pitäsi olla n. 45 kg painoo, jotta hormonituotanto pääsisi kunnolla käyntiin ja kuukautiset tulee?

Alkuperäinen kirjoittaja terveydenhoitaja:
Ylipainoisilla lapsilla saattaa tuo murkkuikä alkaa jo aikaisemmin kuin normaalisti, laitahan lapsesi laihdutudkuurille niin ei tarvitse ruveta aikuistumaan liian aikaisin.

idiootti. toivottavasti et oikeasti th

Muistan itse kun mulle tuli karvat 10v ja tissit alkoi kasvamaan ja kuukautiset tuli sitten 12v,ei se mukavaa ollut tuo karvojen tulo,oli vielä kuitenkin mieleltään lapsi ja tulee karvoja,kyllä se hävetti vaikka tiesin,että se on normaalia,että kaikille tulee karvat ja tissit,jokainen kehittyy omaa tahtiaan ja kyllä tyttären kehitys seuraa aika paljon oman äidin kehitystä.
Ennen ei oman äitini ollessa nuori juteltu ollenkaan asioista,niin se oli järkytys äidilleni,äitini mulle kertoi kaikki asiat,se on hämmentävä asia,kun olet ala-asteella ja leikit pikkutyttöjen leikkejä ja ruumis alkaa muuttua nuoren naisen vartaloksi,mutta se tapahtuu kaikille.Tukekaa tyttöjänne,he elävät hämmentävää aikaa,kun keho muuttuu ja ovat kuitenkin lapsia vielä.

Alkuperäinen kirjoittaja ninni:
Alkuperäinen kirjoittaja terveydenhoitaja:
Ylipainoisilla lapsilla saattaa tuo murkkuikä alkaa jo aikaisemmin kuin normaalisti, laitahan lapsesi laihdutudkuurille niin ei tarvitse ruveta aikuistumaan liian aikaisin.

idiootti. toivottavasti et oikeasti th

ihan oikeesti rasvakudos tuottaa estrogeenia

Yhteistyössä