Nyt alan keskittyä itseni kehittämiseen, en enää lapsen harrastuskuljettamiseen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
minä en kyllä käsitä miten monta harrastusta tokaluokkalainen on jo elämässään kerennyt aloittaa ja lopettaa... että siis miten nuorena niitä on aloitettu ja miten usein? aika leväperäiseltä kuulostaa. ja kai vanhempien nyt tuon ikäisen harrastusten aloittamiseen/määrään pitää jotain tolkkua saada.

ihme ongelmia teillä.

[QUOTE="vieras";28867432]Onko lapsi selittänyt, mikä harrastuksessa onkin tyhmää? Lopahtaako kiinnostus vain kertakaikkiaan, vai alkaako parin kerran jälkeen tulla suorituspaineita jostain? Oletteko siis yhdessä pohtineet, mikä harrastuksessa on ollut kivaa ja mikä ikävää?

Muuten olen kyllä sitä mieltä, ettei vanhempien tosiaan tarvitse maksaa aina uutta harrastusta. Nuo koulun ilmaiset kerhot kuulostavat hyvältä.[/QUOTE]

En mä usko, että se on ollut suorituspaineista kiinni. On saanut jostain idean, että harrastus a olisi kiva. Esim. telkkarissa esitellään harrastuksia, mun mielestä pikku kakkosessakin oli joku sarja jossa niitä käytiin läpi. Tai kuullut kaverilta, serkuilta ym. Sitten se todellisuus ei vastaakaan hänen mielikuvaa, tai siihen liittyy joku hänestä ikävä juttu, mikä ei ole tullut esiin. Esim. että musiikkina ei ollutkaan just sitä musaa, mitä hän oli ajatellut. Tai joutuu tekemään jotain mistä ei pidä.

Aina on pohdittu, miksi ei olekaan kivaa.

minä en kyllä käsitä miten monta harrastusta tokaluokkalainen on jo elämässään kerennyt aloittaa ja lopettaa... että siis miten nuorena niitä on aloitettu ja miten usein? aika leväperäiseltä kuulostaa. ja kai vanhempien nyt tuon ikäisen harrastusten aloittamiseen/määrään pitää jotain tolkkua saada.

ihme ongelmia teillä.

On niitä aika monta ollut. Muskarista piti. 5 v meni kantelemuskariin, se meni mäkeen melko pian. Syynä ettei ope saanut kuriin siellä olevaa paria poikaa. Luultavasti siitä johtui, että etenemisvauhti oli tosi hidas, ts. ei paljon oppinut eikä muutkaan. No, kallis kantele hankittiin, tosin myin sen eteenpäin.

Liikunnallisista harrastuksista on kokeiltu temppujumppaa (liikaa jonottelua), luistelua (liian raskasta kun siihen piti satsata niin paljon, eli siihen tuli melko pian ryhmän vaihto kun olikin siinä hyvä, ja oheiseksi baletti, tätä jaksoi syyskauden ja kevätkaudella 1 kk), mimmifutista (ei tykännytkään kun sai muutaman potkun koipeen), rytmistä voimistelua (tässä vanhakantainen valmentaja painoi väkisin spagaatin ja tuli kipuja jalkaan), uimista uimakoulussa ja ne on menneet ok eteenpäin niin että sain ison altaan uimataidon ennen koulua.