Nykyinen mies ei siedä ajatusta exästä, saati yhteistä aikaa tämän kanssa. Nykyinen vaihtoon?

• Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti
Vieras
Tämä on valtavan suuri ongelma. Olen lasten isän kanssa hyvissä väleissä ja hän käy tässä usein, leikkimässä lasten kanssa tai kahvilla. Käymme myös joskus yhdessä esim. kyläilemässä entisten yhteisten sukulaisten luona. Koska yhteiseloa on takana niin monia vuosia, niin mielestämme ystävyys tuntuu aivan luontevalta. Eroon ei liity mitään skismaa ja ystävyys on laadultaan tasaista. Toisesta kuitenkin yhä välittää aivan valtavasti, vaikkei suhde toiminutkaan. En kestä ajatusta siitä, että koko ystävyys pitäisi lopettaa tai sitä pitäisi jotenkin rajoittaa. Mieluummin laitan nykyisen kiertoon, ellei hän sopeudu asiaan. Muita syitä olla sopeutumatta ei ole, kuin se, että tuo toinen mies nyt on ex. Jos puhe ei mene perille, vaan aina alkaa kiukuttelumaratonit, niin onko muita vaihtoehtoja kuin pistää nykyinen kiertoon...?

vieras2
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllähän tuo äkkiä aika kiinteältä ex ja sun suhde kuulostaa. Miten uusi mies mahtuu mukaan?
mun mielestä taas ihan normaalilta. meillä on sama juttu. miks pitäis aina taistella ja riidellä exän kanssa?? varsinkin jos lapsia on mukana.

Vieras
Kyllähän tuo äkkiä aika kiinteältä ex ja sun suhde kuulostaa. Miten uusi mies mahtuu mukaan?
Minulla on myös muita tällaisia 'kiinteitä' ystävyyssuhteita. Pidän ystävyyttä korkeassa arvossa ja tahdon olla heidän kanssaan usein tekemisissä :) Ei se ole mieheltä pois kuitenkaan.

Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras2:
mun mielestä taas ihan normaalilta. meillä on sama juttu. miks pitäis aina taistella ja riidellä exän kanssa?? varsinkin jos lapsia on mukana.
Niinpä... :/ Nykyisellä on myös jotain ahdinkotiloja, koska ex näkee välillä lapsia useammin kuin hän. No, ex-mieheni nyt sattuu kuitenkin olemaan lasten isä, joten minusta se on luonnollista... Tarvitseeko se etävanhempi ajaa todella niin etäälle, kuin vain mahdollista? En halua tällaista puun ja kuoren välissä olemista, koska minkäänlaisia tunnesotkuja tässä ei ole mukana.

Ei mulle ainakaan tule muuta vaihtoehtoa kuin ero mieleen. Se, että nykyinen miehesi ei pysty ymmärtämään sun ja exän kanssakäymistä on mun mielestä aika epäilyttävä piirre miehessä, jos ajatellaan tulevaisuutta. Mennyttä ei kuitenkaan voi pyyhkiä pois, varsinkaan jos on yhteisiä lapsia.

Vieras
Ei kai siinä sitten muuta kuin nykyinen kiertoon jos kerran homma on valmiiksi mietitty etkä ole kompromisseihin valmis.
Minä asetan lapseni aivan kaiken muun edelle, ja uskon että heille on paras kun näkevät isäänsä usein. Jos joku mies siihen koitta pungeta väliin, niin että lasten isäsuhde kärsii, niin mies saa lähteä. Lapset tulevat minulle aina ennen miestä, ja ellei mies sitä hyväksy, niin en voi sille sitten mitään :( Tässä asiassa en todellakaan tee kompromisseja. Kyse ei ole edes mistään minun ja ex-miehen kahdenkeskisistä tapaamisista, vaan aina lasten kanssa.

Vieras
Onko tuossa tosiaan uudelle miehelle tilaa?
Ei niin paljoa, kuin mitä hän haluaa. Mutta en minä ole mikään teinityttö enää, joka voi täysin omistautua miehelle, vaan tässä on niin paljon muitakin asioita.

Mukavaa huomata että on muitakin joilla x;n kanssa hyvät välit. Välillä musta tuntuu että katotaan joka taholta niin kieroon kuin vaan voi olla jos puhun x:n perheestä kuin ystävistä konsanaan. Sitähän he kyllä ovatkin.
Ollaan vuorotellen toisillamme kylässä ja heitin vanhin lapsi on usein meillä vkl.

Ja eikohän se ole myös yhteisille lapsille parenpi että aikuiset ovat väleissä keskenään.

vieras
Ok, sitten ei mitään. Ajattelin jotenkin että olette kaikki paikalla ns perheenä, mutta jos mies on lapsien kanssa keskenään niin unohdetaan.

Aika oudolta kuulostaa ilmeisesti aika alussa tuollainen rajoittamine, ahdistuminen ja muutenkin käytös.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Niinpä... :/ Nykyisellä on myös jotain ahdinkotiloja, koska ex näkee välillä lapsia useammin kuin hän. No, ex-mieheni nyt sattuu kuitenkin olemaan lasten isä, joten minusta se on luonnollista... Tarvitseeko se etävanhempi ajaa todella niin etäälle, kuin vain mahdollista? En halua tällaista puun ja kuoren välissä olemista, koska minkäänlaisia tunnesotkuja tässä ei ole mukana.
Vai näkee isä lapsiaan enemmän kuin isäpuoli! Voi kamalaa!!
Mun mielestä on ihailtavaa että olette hyvissä väleissä lasten isän kanssa ja että isä näkee lapsiaan usein! Ja on arjessa mukana! Mulla kaveri jonka ex kanssa kyläilee ja tapailee lapsiaan kaverin ja hänen uuden aviomiehen kotona. Hyvin tulevat juttuun. Ettö on tuokin kuvio mahvollinen.

Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja pieras:
Ei mulle ainakaan tule muuta vaihtoehtoa kuin ero mieleen. Se, että nykyinen miehesi ei pysty ymmärtämään sun ja exän kanssakäymistä on mun mielestä aika epäilyttävä piirre miehessä, jos ajatellaan tulevaisuutta. Mennyttä ei kuitenkaan voi pyyhkiä pois, varsinkaan jos on yhteisiä lapsia.
Tätä mietin minäkin. Asiasta on toki keskusteltu paljon, mutta aina seuraa sama reaktio, jos olen exän jossain tavannut. Mökötystä ja kiukuttelua. Tässä on kyllä aikaa kulunut, eikä muutosta asiaan näy, joten en minäkään oikein näe muita vaihtoehtoja :(

vieras2
kyllä mulle on ollu ihan selvää että exä on mun elämässä mukana lapsen vuoksi ja muutenkin. paljon koettiin yhdessä ja ystävinä pysytään. en kuuntelis nykyiseltä mitään mussutusta tästä, koska lapsi menee tässäkin asiassa ykköseksi. ja ennen kuin nykyinen esitellään lapselle, esitellään hänet eka exälle. näin myös toisin päin, haluun tietää kuka mun lapseni kanssa aikaa viettää.

Samaa mieltä!

ei sentään !
Kyllä tuo kuulostaa aika oudolle mielestäni. Vaadit kyllä nykyiseltä kumppaniltasi melkoisia hyväksymisiä. Miksi ihmeessä erosit, jos noin paljon haluat exäsi kanssa aikaa viettää ??????

En ikimaailmassa hyväksyisi moista, enkä usko, että ihan hevillä löydät miestä joka moista menoa ymmärtää !
Todella outoa...siis TODELLA. Ihan kuin yrittäisitte esittää ettei tässä olla erottukaan tai jotain. Ymmärrän että lasten takia on pakko olla jonkin verran tekemisissä, mutta minkä ihmeen takia sun täytyy juuri yhtäaikaa mennä sukulaisiin ????

vieras
Onko tuossa tosiaan uudelle miehelle tilaa?
Ei niin paljoa, kuin mitä hän haluaa. Mutta en minä ole mikään teinityttö enää, joka voi täysin omistautua miehelle, vaan tässä on niin paljon muitakin asioita.
Lapsia ei voi ohittaa ja siinä vaiheessa aikuisten oman tilan on joustettava. Olisiko nykyisesi parempi tapailla lapsetonta naista jos ei hyväksy entistä elämää ja lasten tuomia tosiasioita? Tai jos vaan tapailette ettekä virallisesti seurustele? Onnistuuko jos olette vain ystäviä nyxän kanssa vai onko se joko tai?

vieras vaan
Mutta älä kuitenkaan sitten tulevaisuudessa laita niitä miehiäs "kiertoon" koko ajan. Ei ne lapses tykkää jos aina äitillä uusi mies. (Suutuit tietysti tästä...)

Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja SpookyMama:
Mukavaa huomata että on muitakin joilla x;n kanssa hyvät välit. Välillä musta tuntuu että katotaan joka taholta niin kieroon kuin vaan voi olla jos puhun x:n perheestä kuin ystävistä konsanaan. Sitähän he kyllä ovatkin.
Ollaan vuorotellen toisillamme kylässä ja heitin vanhin lapsi on usein meillä vkl.

Ja eikohän se ole myös yhteisille lapsille parenpi että aikuiset ovat väleissä keskenään.
Juuri näin! Koska tuntuu että yleinen mielipide on se, että ex-miehen kanssa on riideltävä ja jatkuvasti on oltava nyrkit pystyssä. Myös puhevälien tulisi olla olemattomat... Ihanaa, kun aikuiset aina ajattelevat niitä lapsia...

muuttanut
Aika pitkälle olen samaa mieltä. kyseessä kuitenkin lasten isä ja on lastenkin etu, että teillä on hyvät välit.
Ymmärrän kyllä, että nykyinen voi olla mustasukkanen teillä on kuitenkin vahva historia yhdessä ja saattaa kait pelätä että menette takaisin yhteen.
Hankala tilanne, jos teillä ei kerran exän kanssa ole mitään, niin täytyy varmaan yrittää saada uusi miesystävä ymmärtämään se, jos et ole valmis muuttamaan tilannetta niin et kai voi kuin luopua jommasta kummasta exän kanssa sukulaisilla kyläilyistä yms tai uudesta miehestä. Minusta on kyllä pikkasen erikoisen kuulosta että exän kanssa kyläilet entisillä sukulaisilla, oletkohan täysin irrottautunut kuitenkaan suhteesta...? Mutta ite tiedät parhaiten tunteesi.

Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja kaalimaan vartija:
Vai näkee isä lapsiaan enemmän kuin isäpuoli! Voi kamalaa!!
Mun mielestä on ihailtavaa että olette hyvissä väleissä lasten isän kanssa ja että isä näkee lapsiaan usein! Ja on arjessa mukana! Mulla kaveri jonka ex kanssa kyläilee ja tapailee lapsiaan kaverin ja hänen uuden aviomiehen kotona. Hyvin tulevat juttuun. Ettö on tuokin kuvio mahvollinen.
Kiitos...! Minunkin eräs kaveri juuri kertoi, että heillä vietettiin joulua sellaisella porukalla, että hänen ex-mies ja nykyinen mies ja kaikki lapset molemmista liitoista olivat paikalla. Sovussa. Mun mielestä erittäin hienoa ja ajattelevaista käytöstä aikuisilta! Näin lapset saivat paikalle ne kaikki itselleen tärkeät aikuiset :) Ja lasten etu oli asetettu ylimmäksi, ei aikuisten naiivit mustasukkaisuuskiukuttelut.

muuttanut
Aika pitkälle olen samaa mieltä. kyseessä kuitenkin lasten isä ja on lastenkin etu, että teillä on hyvät välit.
Ymmärrän kyllä, että nykyinen voi olla mustasukkanen teillä on kuitenkin vahva historia yhdessä ja saattaa kait pelätä että menette takaisin yhteen.
Hankala tilanne, jos teillä ei kerran exän kanssa ole mitään, niin täytyy varmaan yrittää saada uusi miesystävä ymmärtämään se, jos et ole valmis muuttamaan tilannetta niin et kai voi kuin luopua jommasta kummasta exän kanssa sukulaisilla kyläilyistä yms tai uudesta miehestä. Minusta on kyllä pikkasen erikoisen kuulosta että exän kanssa kyläilet entisillä sukulaisilla, oletkohan täysin irrottautunut kuitenkaan suhteesta...? Mutta ite tiedät parhaiten tunteesi.

no ei sentään
Alkuperäinen kirjoittaja SpookyMama:

Juuri näin! Koska tuntuu että yleinen mielipide on se, että ex-miehen kanssa on riideltävä ja jatkuvasti on oltava nyrkit pystyssä. Myös puhevälien tulisi olla olemattomat... Ihanaa, kun aikuiset aina ajattelevat niitä lapsia...
joko riitelet ja tappelet tai sitten olet jatkuvasti tekemisissä ??
On niitä kuule ihan järkeviäkin tapoja olla sovussa, minä olen todella vähän exäni kanssa tekemisissä, mutta koskaan emme riitele. Enkä todellakaan ymmärrä miksi mun pitäisi hänen kanssaan esim. käydä sukulaisissa ???????

Yhteistyössä