Nykyään kun kouluissa on kuulemma aika paljon tehtäviä niin

NalleKarhuÄiti

Aktiivinen jäsen
10.04.2006
2 282
1
36
missä välissä ne kerkeää tekemään jos ja kun on lapsia?
meneekö yöt niiden tekemiseen?
Mun tuttava on kouluttautumassa uudestaan ja hällä on nytkin 5 tehtävää jotka pitää tehdä. itse aloin miettiin että miten sellainen jolla on pieniä lapsia pystyy opiskelemaan tai saa ajan riittämään.
Pitäskö mun tosiaan vielä oottaa pari vuotta ennenkuin lähden mihinkään :ashamed:
motivaatiota on vaikka muille jakaa mut miten aika riittää.
Ja juu nyt tiedän että ois ollu helpompi opiskella joku ammatti ennen lapsia.
elämä vaan meni niinkuin meni ja vaikeaa sitäkään on enää ruveta muuttamaan.

Aika huonosti ehtii tehdä...jos on päivät ihan täysiä ettei oo yhtään tyhjää välissä, niin sitten yöllä. Päivällä kun lapset on kotona niin siitä keskittymisestä ei tuu mitään. Ja toisekseen joskus olis ihan kiva olla niiden lastenkin kanssa...itse yliopistossa opiskelen.

Mun mies amk:ssa. Joka ilta tekee läksyjä pari tuntia ja sit tietty kun on kokeita niin lukee vaikka miten pitkiä aikoja. On se näinkin päin vähän rankempaa kun itse saa sitten melkein täysin hoitaa lapset kun toisella läksyt tehtävänä.

Riippuu ihan mitä opiskelee, millä tasolla ja kuinka korkealle sen oman rimansa asettaa. Mutta hyvin selviää perheen ja opiskelun yhteensovittaminen, kunhan vain halua siihen löytyy.

Hyvin ehtii tekeen, kun vain ajoissa alkaa hommiin. Tehtävien tekoon on saatu riittävästi aikaa. Minä ja mies opiskellaan ammattikorkeakoulussa ja meillä on kolme lasta.

Tehtäviä tehdään yleensä iltaisin ja öisin, kun lapset on nukkumassa. Itsenäisiä päiviä on lähes joka viikko ainakin yksi. Joissain jaksoissa tosin voi olla ihan täydet lukujärjestykset. Motivaatiosta on kiinni. On meidän luokalla paljon oppilaita, joilla jopa vuoden takaiset tehtävät vielä tekemättä. Toiset opettajat joustaa, toiset ei. Itsellä on mennyt hyvin ja tehtävät on ajoissa palautettu =)