V
vieras
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja venni:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:Kyllä meillä lapset kotona ovat. Jos ovat siis :kieh: Mutta lieneekö sillä merkitystä tässä arvostelussa, että nuo ovat jo koululaisia kaikki? No mutta kuitenkin, en mä kännissä heidän edessään ole, tahti on päiväsaikaan sen verran hidas.
Niin mutta silti.. mitä järkeä on tissutella kotona kun lapset on siinä? Haluatko näyttää heille esimerkkiä, että näin sitä aikuiset juovat pitkin päivää. Ja miksi juot? Ettei vaan ois silti vähän ongelmaa ja riippuvuutta? Musta ois ainakin tosi tosi outoa, jos me miehen kanssa lipitettäisiin kaljaa iltapäivisin. Ei ihan normaalia, vaikka siihenkin varmaan tottuu kun sitä tarpeeksi tekee, eikä enää huomaa siinä mitään erikoista.
Veit sanat suustani, en ite oikein voi kuvitella, että alkaisimme ottaa miehen kanssa esim. lauantaina iltapäivällä muutamia. En edes tunne tällaisia lapsiperheitä, mutta täällähän noihin törmää.
Oma veli vaimoineen harrastaa tätä, ja se on tosi säälittävää seurata kun toiset luulee olevansa vielä ihan tolkuissaan, kun ollaan otettu vasta muutama... onneksi heillä ei ole lapsia. Ovat kans ihan vakuuttuneita, että näinhän kaikki tekee... pitäähän sitä rentoutua!
Juu sitä on niin kovin helppo vakuuttaa itselleen, että tämä on täysin normaalia alkoholinkäyttöä, eikä lapset huomaa yhtään mitään käytöksessäni, ja oon tosi pirtsakka.
Ja sitäpaitsi jos ottaa jo iltapäivällä pari, ja illalla lisää, niin kyllä siinä aika nopeasti alkaa tulla ongelmakäytön rajat vastaan. Sitä vaan on niin helppo vähätellä itselleen sitä määrää, jota oikeasti juo.
Ja alko-ongelmahan kehittyy hiljalleen. On ihan järkevää itse vaan asettaa selkeitä rajoja ja pitää muutaman viikon/ kuukauden nenänvalkaisukuureja, jolloin ei ota yhtään. Koska jollei riippuvuutta ole, ei pikku tauon pitäminen ole mikään ongelma.