Ny heräsi kiinnostus, te jotka alitatte jo päivällä juoman alkoholia näin viikonloppuna, niin missä teidän lapset ovat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja viini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja venni:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
Kyllä meillä lapset kotona ovat. Jos ovat siis :kieh: Mutta lieneekö sillä merkitystä tässä arvostelussa, että nuo ovat jo koululaisia kaikki? No mutta kuitenkin, en mä kännissä heidän edessään ole, tahti on päiväsaikaan sen verran hidas.

Niin mutta silti.. mitä järkeä on tissutella kotona kun lapset on siinä? Haluatko näyttää heille esimerkkiä, että näin sitä aikuiset juovat pitkin päivää. Ja miksi juot? Ettei vaan ois silti vähän ongelmaa ja riippuvuutta? Musta ois ainakin tosi tosi outoa, jos me miehen kanssa lipitettäisiin kaljaa iltapäivisin. Ei ihan normaalia, vaikka siihenkin varmaan tottuu kun sitä tarpeeksi tekee, eikä enää huomaa siinä mitään erikoista.

Veit sanat suustani, en ite oikein voi kuvitella, että alkaisimme ottaa miehen kanssa esim. lauantaina iltapäivällä muutamia. En edes tunne tällaisia lapsiperheitä, mutta täällähän noihin törmää.
Oma veli vaimoineen harrastaa tätä, ja se on tosi säälittävää seurata kun toiset luulee olevansa vielä ihan tolkuissaan, kun ollaan otettu vasta muutama... onneksi heillä ei ole lapsia. Ovat kans ihan vakuuttuneita, että näinhän kaikki tekee... pitäähän sitä rentoutua!

Juu sitä on niin kovin helppo vakuuttaa itselleen, että tämä on täysin normaalia alkoholinkäyttöä, eikä lapset huomaa yhtään mitään käytöksessäni, ja oon tosi pirtsakka.

Ja sitäpaitsi jos ottaa jo iltapäivällä pari, ja illalla lisää, niin kyllä siinä aika nopeasti alkaa tulla ongelmakäytön rajat vastaan. Sitä vaan on niin helppo vähätellä itselleen sitä määrää, jota oikeasti juo.

Ja alko-ongelmahan kehittyy hiljalleen. On ihan järkevää itse vaan asettaa selkeitä rajoja ja pitää muutaman viikon/ kuukauden nenänvalkaisukuureja, jolloin ei ota yhtään. Koska jollei riippuvuutta ole, ei pikku tauon pitäminen ole mikään ongelma.

Kyllä meillä lapset kotona ovat. Jos ovat siis :kieh: Mutta lieneekö sillä merkitystä tässä arvostelussa, että nuo ovat jo koululaisia kaikki? No mutta kuitenkin, en mä kännissä heidän edessään ole, tahti on päiväsaikaan sen verran hidas.

Niin mutta silti.. mitä järkeä on tissutella kotona kun lapset on siinä? Haluatko näyttää heille esimerkkiä, että näin sitä aikuiset juovat pitkin päivää. Ja miksi juot? Ettei vaan ois silti vähän ongelmaa ja riippuvuutta? Musta ois ainakin tosi tosi outoa, jos me miehen kanssa lipitettäisiin kaljaa iltapäivisin. Ei ihan normaalia, vaikka siihenkin varmaan tottuu kun sitä tarpeeksi tekee, eikä enää huomaa siinä mitään erikoista.

No, tosiasiahan on, että mä tissuttelen päivisin hyvin harvoin. Mutta ymmärrän hyvin heitä, jotka sitä useamminkin harrastavat, on se vaan sen verran mukavaa =) Mun päivätissuttelu liittyy yleensä tehtyihin kotitöihin, mikä maistuu paremmalta kuin olut puusouvin tai nurmikonleikkuun jälkeen? Tai siivouksen lomassa janojuomana? Eikä se todellakaan tarkoita, että oltaisiin kännissä ja örvellettäisiin lasten nähden. Esimerkistä... eiköhän meidän lapset saa aivan normaalin kuvan alkoholin käytöstä =)

Tämä oli hyvä kommentti: tervejärkinen ja reipas, "päivätissuttelusta"huolimatta. T: siivouksen lomassa siiderinsä siemaissut :) :wave:

Ovat kans ihan vakuuttuneita, että näinhän kaikki tekee... pitäähän sitä rentoutua!

Ehkä te sitten olettekin niitä kummajaisia? ;)

No, ei vaan, jokainen tyylillään. Ei ole pakko ottaa mitään, ei tissutella, eikä olla ottamattakaan. Mä lähden nyt iltapalalle isännän kanssa :wave:

Ovat kans ihan vakuuttuneita, että näinhän kaikki tekee... pitäähän sitä rentoutua!

No, ei vaan, jokainen tyylillään. Ei ole pakko ottaa mitään, ei tissutella, eikä olla ottamattakaan. Mä lähden nyt iltapalalle isännän kanssa :wave:

NOrmaalia ois kohta herätä laittaan lapsille aamupalaa.

Tässä joku tutkimus, muttei tuo aiemmin mainittu.

http://www.ksml.fi/uutiset/ulkomaat/vanhempien-alkoholink%C3%A4ytt%C3%B6-saa-nuoretkin-juomaan(72861).ece

Ihan hyvä linkki, mutta siinä puhutaan koko ajan "paljon alkoholia käyttävistä vanhemmista" sekä "runsaasta juomisesta". Yhden tai kahden tissuttelu edes päiväsaikaan ei voi olla noin suurimittaista alkoholinkäyttöä.

Enkä edes sanoisi yhden/kahden ottamista miksikään varsin tissutteluksi... Ei vanhempien absolutismikaan takaa, että lapsista kasvaa ns. järkeviä alkoholinkuluttajia, tahi absolutisteja. Tai takaa "onnellista" lapsuutta. Asiat ei mene noin mustavalkoisesti, kuitenkaan.

absolutisteilla on suurempi riski kuolla nuorempina kuin kohtuukäyttäjillä. eli vähän sitä pipoa löysemmälle. Ei elämä absolutisti perheissäkään ole helppoa lapselle, kuten eräänkin urheilijan perheessä tai uskis perheissä. Harvempi mammoista kuitenkaan lapsen edessä ympäripäissään pyörii jatkuvasti...Ikävää, mutta suurin osa näistä absolutisti vouhottajista on ite alko-perheistä tai ahdasmielisten vanhempien kasvatteja eli niitä pitää ymmärtää...ne voi vahingoittaa lapsiaan enemmän kuin alkoholiin ilman kiihkoa suhtautuvat.

Siinä tapauksessa olen mielelläni hyvinkin epänormaali :D

Siinä tapauksessa olen mielelläni hyvinkin epänormaali :D

Mul on kyllä jo munat pannulla B) :xmas: :whistle: :wave:

Epänormaalit aamiaisajat sun perheellä, ei normaalilapset syö keskellä yötä. Eihän navettaankaan mennä kuin aikaisiltaan kuudelta, vasta sen jälkeen aletaan lapsia ruokkia.

Alkuperäinen kirjoittaja Tammikuu:

:wave: Reipas nainen :D Mä taidan aamulla joidenkin kauhuksi karjua sängystäni lapsille, että "OTTAKAA AAMUPALAA" :D

Ehkä haaveissani voin tehdä niin, pitää herätä itsekin aikoinaan leipomaan loput synttäritarjottavat. Mutta aamupalat saavat silti ottaa itse, kyllä mä vaan niin huono äiti aion olla. Se on koululaisille jo vähän oltavakin =)

Mutta nyt hyvät yöt itse kullekin :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja Tammikuu:

:wave: Reipas nainen :D Mä taidan aamulla joidenkin kauhuksi karjua sängystäni lapsille, että "OTTAKAA AAMUPALAA" :D

Ehkä haaveissani voin tehdä niin, pitää herätä itsekin aikoinaan leipomaan loput synttäritarjottavat. Mutta aamupalat saavat silti ottaa itse, kyllä mä vaan niin huono äiti aion olla. Se on koululaisille jo vähän oltavakin =)

Mutta nyt hyvät yöt itse kullekin :wave:

Hyviä synttäreitä :flower: :) ja öitä koko palstakunnalle :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja - - :
http://www.totuustuleelastensuusta.fi/index.php?s=5.1

Tässäpä. Pitäisi kiinnostaa. Pitäisi.

jaahas, eli kaikkien esim. etelä-eurooppalaisten lapset on sitten sun mielestä tän mukaan epänormaleja kun vanhemmat käyttävät alkoholia lasten seurassa. Ovat muuten tehneet sitä jo tuhansia vuosia. Sairaitahan niistä kaikista on tullut sun arvion mukaan. Ota kuule yönapsu ja mene nukkumaan.

http://www.totuustuleelastensuusta.fi/index.php?s=5.1

Tässäpä. Pitäisi kiinnostaa. Pitäisi.

jaahas, eli kaikkien esim. etelä-eurooppalaisten lapset on sitten sun mielestä tän mukaan epänormaleja kun vanhemmat käyttävät alkoholia lasten seurassa. Ovat muuten tehneet sitä jo tuhansia vuosia. Sairaitahan niistä kaikista on tullut sun arvion mukaan. Ota kuule yönapsu ja mene nukkumaan.

Huh, ihan kaamea puolustautumismekanismi jollakin päällä :o Tiedän keski- ja etelä-Euroopan tavat. Niitä on paha verrata Suomeen. Siellä alkoholi on RUOKAjuoma, sitä ei käytetä humaltumistarkoituksessa. Äidit eivät ole hiprakassa lastensa seurassa ja niin edes päin. Ja eivät todellakaan tissuttele yksikseen. Koko suku kokoontuu syömään myöhäistä päivällistä, on sitä yhteisöllisyyttä ja turvaa. En tiedä, saatko pointtia tästä, mutta todellakin varsin eri asiasta nyt puhutaan.

Uskoo ken tahtoo. Jos lapsi saisi päättää, hän ei haluaisi nähdä vanhempiaan yhtään humalassa. Niin se vain on, voi kyllä.

taidat olla melkoinen viivasuu (--). keskellä päivää kännissä pyörivät äidit on kuule kuitenkin harvassa. Mistä sinä tiedät kuka on yksikseen ja kuka ei ja mitä eroa siinä on jos ottaa saman verran viiniä kuin ns. perheillallisilla? Yleisesti ottaen on Suomen lapset pahoinvoivampia oli alkoholia tai ei verrattuna muuhun eurooppaan. Suomenruotsalaiset tissuttelee myös paljon, mutta kaikilla mittareilla elävät pidempään ja olevat onnellisempia kuin perussuomalaiset Maijat ja Matit. Eli mieti sitä. Ihmisen elämän onnellisuuteen vaikuttavat myös monet muut asiat kuin alkon käyttön tuijottaminen.

Hih, en minä mitään alkoholin käyttöä tuijottele :) En tosin usko, että alkoholi tekee ketään onnelliseksi, mutta kukin valitkoon tiensä. Huomasin vain keskustelun keskivaiheilla mainintaa tutkimuksesta, jossa todentotta kävi ilmi, että lapset kärsivät vanhempiensa alkoholin käytöstä. Myös siitä hyvin vähäisestä käytöstä, jota tässä nyt puolustellaan. No, mielestäni lapsia ei pidä sille sitten altistaa. Ainakin toisen vanhemman on pikkulapsiperheessä oltava selvin päin, aina. Jos et voi ajaa autoa, olet liian humalainen pikkulapsen seuraksi ;) Hyvät yöt!

Hih, en minä mitään alkoholin käyttöä tuijottele :) En tosin usko, että alkoholi tekee ketään onnelliseksi, mutta kukin valitkoon tiensä. Huomasin vain keskustelun keskivaiheilla mainintaa tutkimuksesta, jossa todentotta kävi ilmi, että lapset kärsivät vanhempiensa alkoholin käytöstä. Myös siitä hyvin vähäisestä käytöstä, jota tässä nyt puolustellaan. No, mielestäni lapsia ei pidä sille sitten altistaa. Ainakin toisen vanhemman on pikkulapsiperheessä oltava selvin päin, aina. Jos et voi ajaa autoa, olet liian humalainen pikkulapsen seuraksi ;) Hyvät yöt!

Ahaa eli alkomittari lapsiperheen vakiovarusteeksi. Senhän voisi sisällyttää äitiyspakkaukseen, teehän siitä aloite kelalle.

Sen kummemmin kantaa ottamatta toisten juomatapoihin kerron vaan oman kokemukseni. Mulle läheinen ihminen piti tapanaan ottaa olutta aina pävisinkin, raskaiden hommien jälkeen olihan se kiva ottaa se muutama kalja jne..., pikkuhiljaa tuosta tuli tapa, sitä olutta alkoi kulua entistä enemmän ja tavasta oli vaikea päästä eroon. Juominen oli siis sellasta tissuttelua mutta päivittäistä. No sit pikkuhiljaa tuo tissuttelu karkasi käsistä, päivittäinen kaljamäärä nousi, enää ei riittänyt se "muutama" vaan alkoi kulumaan sixpäkki ja lopulta mäyräkoira. Sit tuli kaikkea muuta ongelmaa, masennusta, työt eivät sujuneet jne.... Tällä hetkellä tilanne se et tuo läheinen makaa sairaalassa sängynpohjalla melkoisen heikossa kunnossa, maksa sökönä, veriarvot päin vittua.

Niin. Tiedä sitten. Vaimokin aloitti sillä että lasi viiniä telkan ääressä "rentoutumiseen" iltaisin. Nyt menee pullo viiniä illassa. En jaksa koko juttua kirjoittaa, tarkemmat tiedot tuosta toisesta ketjusta. En sitten tiedä herättääkö mitä ajatuksia?

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1104202

Alkuperäinen kirjoittaja Huolestunut aviomies?:
Niin. Tiedä sitten. Vaimokin aloitti sillä että lasi viiniä telkan ääressä "rentoutumiseen" iltaisin. Nyt menee pullo viiniä illassa. En jaksa koko juttua kirjoittaa, tarkemmat tiedot tuosta toisesta ketjusta. En sitten tiedä herättääkö mitä ajatuksia?

akkas ei jaksa sua vissiin selvinpäin katella :whistle:

Samaa ihmettelee... mut palstan mammoista 99 % on lempanneet jo juopottelevan miehensä ja eronneet, joten lapset on viikonloput vuoroin exällä ja vuoroin kummassakin mummulassa ja kummilassa, jotta äiti saa vähän rentoutua. Pitäähän sitä nyt toki äidinkin saada elää omaa elämäänsä.

niin olen minäkin..mutta loppu ei kyllä päde minuun sen kerran kuussa käyn jos sillonkaan..joten lapsi tosiaankaan ei ole hoidossa jokatoinen vkonloppu!!

Alkuperäinen kirjoittaja päätön:

No tätähän itsekin tuumaillut. Mutta mistä sinä noin nopeasti tällaisen johtopäätöksen teit? Ja mistäs tiedät vaikka esimerkiksi ostaisin vaimolle kukkia kerran viikossa, hoitaisin osani kotitöistä, hieroisin hartioita ja muutenkin hemmottelisin?

Alkuperäinen kirjoittaja Huolestunut aviomies:

No tätähän itsekin tuumaillut. Mutta mistä sinä noin nopeasti tällaisen johtopäätöksen teit? Ja mistäs tiedät vaikka esimerkiksi ostaisin vaimolle kukkia kerran viikossa, hoitaisin osani kotitöistä, hieroisin hartioita ja muutenkin hemmottelisin?

en tiäkkään, tuli vaan ensimmäisenä mieleen...

en tiäkkään, tuli vaan ensimmäisenä mieleen...

Luitko tuon toisen ketjun vai ihan ilman sen lukemista? Jos et lukenut niin lue, kertoo enemmän tilanteesta?

Yhteistyössä