Nuvaring-kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
2,5 vuotta oli mulla käytössä. Todella helppo, työnnetään vaan emättimeen ja se ikäänkuin aukenee siellä ja pysyy paikallaan emättimen seinämissä. Kun sen saa sinne kunnolla, niin ei tunnu lainkaan. Seksin ajaksi voi ottaa pois jos on haitolla, meillä se tuli joskus miehen peniksen mukana ulos. No mitäs mää muuta selittelemään, oot varmaan ottanu jo noista perusasioista selvää, ja lääkäri kertoo enemmän :) mutta joka tapauksessa mä oon ollu tyytyväinen.

No siitä mä voisin vielä mainita että ennen Nuvaringiä mä söin 3 vuotta yasmine pillereitä ja lihoin 5kg. Kun lopetin yasminet ja aloitin tilalle nuvaringin niin mä laihduin ne 5kg! Ja mulla tuosta renkaasta ei tullut samanlaisia mielialanvaihteluita kuin pillereistä. Renkaassahan on muistaakseni puolet vähemmän hormooneja, ja niiden vapautuminen elimistöön on tasaisempaa kuin pillereissä.

Ehdottomasti aion taas raskauden jälkeen jossain vaiheessa ottaa renkaan käyttöön.

Mulla on ollut nyt pian kaksi vuotta. Tositosi helppokäyttöinen. Mulla on puhelimessa aina muistutukset renkaan suhteen, mutta pakkauksen mukana tulee myös kalenteriin liimattavat tarrat.

Ei ole ollu kertaakaan tulehduksia tms. Ainoastaan kerran ollaan otettu pois yhdynnän ajaksi, joten silloinkaan ei paljoa haittaa. Mielialavaihtelut todella minimissä jne.

Valkovuodon määrää voi lisääntyä, kun on jatkuvana "ärsykkeenä" limakalvoilla, mutta sekin voi olla hyödyksi, jos muuten on kuivat kalvot.

Kätevä käyttää joo. Aluksi vaikutti hyvältä, mutta sitte rupes tulemaan tuhruvuotoa joka lisäänty. Aristava alapää ja lopulta alavattakivut. Lopetin käytön ja ongelmat loppu siihen. Eli ei sopinu mulle tuo.

Omaa kokemusta ei ole, mutta pari kaveria ylistää tuon maasta taivaaseen ja sitten taas muutama kaveri on saanut tuosta kroonisen hiivan. Toisella ei edes lääkärin määräämät lääkkeet auttaneet, vasta kun oli yli kuukauden täysin hiilihydraatittomalla lääkekuurin kanssa samaan aikaan, lähti hiiva.

Kokeilin vajaan kolme viikkoa. Koko sen ajan olin väsynyt, v*ttuuntunut ja nälkäinen. Eli elämä oli jokseenkin sitä, että nukuin, heräsin syömään, hetken kiukuttelin ja sitten sama uudestaan. Eli ei sopinut minulle. Olisihan oireet saattaneet tasaantua ajan myötä...

Mulla on ollut nyt ekan kuukauden ajan rengas. Käytin ennen rengasta tasminetta pillereitä (sama kuin yasminetta mutta eri kauppanimi). Yleensä kun viimesen pillerin oon syöny niin kuukautiset alkaa noin vuorokaudessa. Oon ottanu renkaan kaks päivää sitte pois ja kuukautisia ei kuulu. Onko kellekkää ollu vastaavaa, että siis ois vaikka vuotoaika vähentyny tai runsaus? Vai juoksenko apteekkiin :D

Olen käyttänyt nuvaa vuoden ja olen nyt päättänyt lopettaa käytön.miinukset: Iho oireilee aina juuri ennen renkaan vaihtoa/ (menkkoja).
Isoja syviä finnejä ilmestyy yleensä 1-2 poskeen :(
Muuten iho hyvässä kunnossa sen 3viikkoa.
valkovuoto todella runsasta heti muutama päivä uuden renkaan laiton jälkeen. Vuoto myös haisee pahalle.Seksiin oli otettava mukaan liukuvoide sillä limakalvot olivat kuivat.Migreenikohtausten lisääntyminen ja pahentuminen
plussat: Mielialavaihteluita ei ollenkaan eikä haluttomuutta (päin vastoin!)ei myöskään turvotusta Ja on todella helppokäyttöinen.Lähinnä juuri tuon migreenin takia lopetan käytön :(

Uusimmat

Yhteistyössä