Nuvaring ja raskaus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -id-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

-id-

Vieras
Mietin sellaista asiaa, että käytän Nuvaringiä ehkäisyyn.
Viime kerralla kuitenkin pidin sitä vahingossa 4 viikkoa putkeen, minkä ei pitäisi haittaa. Mutta pidin vahingossa kahden viikon tauon, yhden viiko sijasta, ennekö laitoi uuden Nuvaringin.
Olimme yhdynnässä samana päivänä kun laitoin Nuvaringin ja muutenkin sen jälkeen, mutta emme taukoviikkojen aikana.
Eli oliko silloin turvallista seksiä, kun olin jo laittanut renkaan, vai eikö se vaikuta niin nopeasti?
Tässä nyt odottelen tyhjennysvuotoa, mutta onko kellään kokemuksia?

Niimpä... Eihän ole tullut käytettyä...
No ei se niin kauheeta olisi jos olisinkin raskaaana, mutta tarkoitus olisi kyllä odottaa vielä..
Onko muita kokemuksia asiasta?

Kolme viikkoa pidetään ja pois viikoksi. Jos haluaa pidemmän välin ilman tyhjennysvuotoa niin vaihtaa uuden renkaan kolmen viikon jälkeen. Mun mielestä ehkäisyteho hiipuu jos samaa rengasta pitää yli kolme viikkoa.

Taukoa viikko jolloin ehkäisyteho pysyy jos rengasta sitä ennen on käyetty oikein. Seuraava rengas laitetaan viikon tauon jälkeen jotta ehkäisyteho pysyy.

Eli sä oot pitänyt viikon liikaa rengasta, jonka jälkeen olet pitänyt liikaa taukoa (ehkäisytehot loppuneet aikaa sitten), jonka jälkeen olet harrastanut seksiä heti uuden renkaan laiton jälkeen (jolloin ei ehkäisyteho toimi vielä), ja laskelmien mukaan sopivasti ovulaation alla. Siinähän sitten odottelet tyhjennysvuotoa...

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Kahdesta taukoviikosta en mene mitään sanomaan. Mutta lääkärilehdessä duodecimissa ja nuvaringin pakkausselosteessa on viitteitä siitä että rengasta voi käyttää 4 viikkoa ja sitten normaalisti viikon tauko, ilman että on tarvetta lisäehkäisylle.

Itse käytän 4 viikkoa ja sitten viikon tauko, jotta vuotoviikkojen välin jää enemmän aikaa. Kahta rengasta putkeen en pidä kovinkaan usein, koska pientä vuotoa ilmenee toista rengasta käyttäessä, syystä ettei se jaksa pitää vuotoa loitolla.

4 viikkoa ja tauko on oma suosikkini ja olen tietoinen että takuita ei ole koska suositus on 3 viikkoa, muutenkin elämäntilanne on vauvalle avoin.

Yhteistyössä