Nutrilett ja muut ateriankorvikkeet, kokemuksia ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kais
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kais

Tunnettu jäsen
28.12.2010
40 921
18 974
113
Varsinkin suolaiset keitot ja pastat kiinnostaa, minkä makuisia, pystyykö syömään ?
Suolaisia en ole vuosiin maistanut, aikoinaan oli ainakin hirveitä jauhoisen makuisia.
Nutrilett smoothie makuja oon maistanut ja ihan hyvänmakuisia on ollut.
Kokonutrausta en halua aloittaa.

Nutriletin kasviskeitto on ihan ok makuista. Hieman jauhoista toki. Mut ei noiden syönnissä oo mitään ideaa jos korvaat vain osan aterioista koska ei se keitto nälkää vie vaan muilla aterioilla tulee syötyä sitten enemmän.

Nutriletin kasviskeitto on ihan ok makuista. Hieman jauhoista toki. Mut ei noiden syönnissä oo mitään ideaa jos korvaat vain osan aterioista koska ei se keitto nälkää vie vaan muilla aterioilla tulee syötyä sitten enemmän.

Nuo smoothiet pitää ainakin aika hyvin nälkää, seuraavina aterioilla en oo syönnyt enemmän kuin tavallisesti. Keventää ainakin koko päivän kalorinsaantia, jos korvaa joitakin aterioita.
Kokonutrausta en jaksaisi muutamaa päivää enempää, siitäkään ei ole hyötyä sitten.

Täysnutrauksessahan se näläntunne häviää sitten kun elimisstö sopeutuu paastoon. Ekat 3-4 päivää siis on vaikeita, ei se sitten vaikeaa ole. Mulla nyt 5 viikkoa takana, ja vielä meinasin ainakin 3 viikkoa jatkaa.

Täysnutrauksessahan se näläntunne häviää sitten kun elimisstö sopeutuu paastoon. Ekat 3-4 päivää siis on vaikeita, ei se sitten vaikeaa ole. Mulla nyt 5 viikkoa takana, ja vielä meinasin ainakin 3 viikkoa jatkaa.

Tsemppiä sulle, mie oon sellainen ettei mulle sovi täysnutraus yhtään ja toisaalta lääkäri ei ehkä mun sairauksen takia suosittele korvaamaan kokonaan aterioita.

ootteko ikin kattoneet mikä määrä kaloreita on esim rainbow kasvissosekeitos. siihen kyytiin vaik raejuustoa niin varmasti lähtee nälkä. samoin jos juo kauramaitoa ja proteiinijauhetta vaik marjoilla tai yhdel banaanilla tai edes teelusikka kaakaojauhetta, pitää meinaan nälän poissa ja kauan. tai munakas pelkistä valkuaisista ja kinkusta?
en vain käsitä kui joku viittii jotain kalliita pssiruokia syödä kun saman kalorimäärän saa super herkullisesta kanasalaatista. tai kaura jugurtti marja proteiinijauhe pirtelöstä.

Muistinpas tämän ketjun viellä. :)
Aloitin osanutrauksen Nutrilettin ja Naturdietin tuotteilla,osan ruuista korvaan noilla ateriankorvikkeilla ja osalla ruualla syön normaalia kotiruokaa,pienet annokset ja enemmän salaattia ja kasviksia.

Paino on pudonnut n 8 kg kuukauden, vähän yli aikana. Ja olen tässä pitänyt jopa yhden harkitun ja hallitun herkkupäivän,jolloin aamupalalla ja lounaalla söin ateriankorvikkeen ja illalla söin pizzaa muutaman palan ja pienen annoksen herkullista pistaasijäätelöä. :D

Fiilis on hyvä ja jatkan hyvällä mielellä viellä.
onneksi lähdin kokeilemaan.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: IhanaaMahtavaa
Mun osanutraus jatkuu, lähtöpaino oli 99-96kg ja nyt on paino 86.6 kg :)
Kolesteroliarvot on parantunut, kokonutrauksen hoitaja kielti,mutta osanutrausta saan jatkaa.

Hyvä olo ollut suurimmaksi osaksi, joskus on ollut päänsärkyä,mutta sitä on muutenkin, kun migreeni iskee. Alussa myös oli kylmä.
Välillä on ollut pientä nälkää,mutta sen sietää hyvin.

Liikuntaa on enemmän kuin aiemmin ja jaksaa liikkua hyvin, tosin kipujakin on nyt vähemmän,mikä vaikuttaa siihen,että liikuntaa on voinut lisätä.

Kipuja on vaihtelevasti, mutta nyt on ainakin hallinnassa ja sopivat kipulääkkeet.

Viimeksi muokattu:
Hei, olen tuo eka vastaaja, kiva kuulla että sulla menee hyvin :)
Mä oon ollu nyt 1,5kk taas normiruokavaliolla ja ihmeekseni vaikka syön pieniä annoksia niin nälkä ei oo mikään ongelma eikä tee herkkuja mieli.
Painoa tippuu kilo viikossa edelleen. Yhteensä lähtenyt 22kg vuoden alusta(8viikkoa nutrausta siis aluksi), valitettavasti edelleen normipainoon matkaa.

Hei, olen tuo eka vastaaja, kiva kuulla että sulla menee hyvin :)
Mä oon ollu nyt 1,5kk taas normiruokavaliolla ja ihmeekseni vaikka syön pieniä annoksia niin nälkä ei oo mikään ongelma eikä tee herkkuja mieli.
Painoa tippuu kilo viikossa edelleen. Yhteensä lähtenyt 22kg vuoden alusta(8viikkoa nutrausta siis aluksi), valitettavasti edelleen normipainoon matkaa.

Hei,kiitos. Mukavasti on mennyt ja hyvällä mielin on hyvä jatkaa. :)
Mielihalut ja makeannälkä on hyvin pysynyt kurissa.

Hienosti on sinullakin pudonnut paino ja upeaa että putoaa edelleen normiruokavaliolla :flower:
Tsemppiä jatkoon ja normaalipainoon.

Löysinpäs tämän mun aloituksen viellä. :)
Hyvin sujuu osanutraus viellä, viikonloppuna söin vähän enemmän normaalia ruokaa ja liikuntaa olen lisännyt.
Apuna on myös Sport Tracker sovellus ja aktiivisuusranneke.

Nyt onkin paino jo 83.3 kg :)

Yhteistyössä