Nuorison pahoinvointi lisääntyy.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Eikä ainoastaan heidän, vaan sairaitten, työttömien, vähävaraisten ym.
Pahoinvoinnin lisääntymistä saadaan kiittää erityisesti näitä kahta sankareita : sipilää ja orpoa.
Juuri he ovat syypäitä pahoinvointiin jonka sipilä aloitti ja orpo jatkaa.
Nämä kaksi rikollista roistoa ovat vastuussa siitä, että tuhkatkin viedään pesästä niiltä jotka ovat elämässä ennestäänkin ahdingossa ja joilla on vaikeuksia saada edes joka päiväinen leipä itsellensä.

Nämä suuret sankarit eivät välitä pennin vertaa vaikka kansa kuolisi nälkään.
Heille ei ole vaikeuksia täyttää joka päivä vatsansa täyteen ruokaan, he eivät tarvitse koskaan mennä nukkumaan nälkäisinä.
Heillä on rahaa hoitaa terveytensä kuntoon kivutta.
Kaikilla ei ole rahaa edes siihen.
He elävät yltäkylläisyyden keskellä joka tekee heistä pinnallisia ja keskinkertaisia joilta puuttuu ymmärrys ja inhimmillisyys kärsiviä kohtaan. He ovat sydämeltään kylmiä ja kovettanuita.
On täysin käsittämätöntä että nämä kaksi pelleä ovat saaneet tuhota hyvinvoinnin joka oli kansalla ennen heidän tuhotyötään.
Ja nyt ovat tekemässä lisää pahojaan eläkeläisille, jotka ovat tehneet pitkän päivätyön jotta kansalla on hyvät oltavat.
Eläkeläiset ovat ansainneet eläkkeensä täysimittaisena tehdystä ansiokkaasti työstä.

Eikä ainoastaan heidän, vaan sairaitten, työttömien, vähävaraisten ym.
Pahoinvoinnin lisääntymistä saadaan kiittää erityisesti näitä kahta sankareita : sipilää ja orpoa.
Juuri he ovat syypäitä pahoinvointiin jonka sipilä aloitti ja orpo jatkaa.
Nämä kaksi rikollista roistoa ovat vastuussa siitä, että tuhkatkin viedään pesästä niiltä jotka ovat elämässä ennestäänkin ahdingossa ja joilla on vaikeuksia saada edes joka päiväinen leipä itsellensä.

Nämä suuret sankarit eivät välitä pennin vertaa vaikka kansa kuolisi nälkään.
Heille ei ole vaikeuksia täyttää joka päivä vatsansa täyteen ruokaan, he eivät tarvitse koskaan mennä nukkumaan nälkäisinä.
Heillä on rahaa hoitaa terveytensä kuntoon kivutta.
Kaikilla ei ole rahaa edes siihen.
He elävät yltäkylläisyyden keskellä joka tekee heistä pinnallisia ja keskinkertaisia joilta puuttuu ymmärrys ja inhimmillisyys kärsiviä kohtaan. He ovat sydämeltään kylmiä ja kovettanuita.
On täysin käsittämätöntä että nämä kaksi pelleä ovat saaneet tuhota hyvinvoinnin joka oli kansalla ennen heidän tuhotyötään.
Ja nyt ovat tekemässä lisää pahojaan eläkeläisille, jotka ovat tehneet pitkän päivätyön jotta kansalla on hyvät oltavat.
Eläkeläiset ovat ansainneet eläkkeensä täysimittaisena tehdystä ansiokkaasti työstä.
Ruikuti, ruikuti!

Luettelehan ne hallituksen päätökset voimaanastumispäivämäärineen, jotka ovat jo ehtineet aiheuttaa "nuorison pahoinvointia". Konkreettinen pahoinvointi aiheutunee liiasta energiajuomien ja herkkujen nauttimisesta....:sick:

Ruikuti, ruikuti!

Luettelehan ne hallituksen päätökset voimaanastumispäivämäärineen, jotka ovat jo ehtineet aiheuttaa "nuorison pahoinvointia". Konkreettinen pahoinvointi aiheutunee liiasta energiajuomien ja herkkujen nauttimisesta....:sick:

Vassarin itkua.
Tässä yksi jä jäljempänä toinen eli Omppu-ukko panikoimassa pahoinvointiaan
mammapalstalla. Ylen aamun ruudun alaosan keltaisessa juoksevassa tekstissä lukee: Seksiriippuvaiset osaavat vihdoin hakea apua.
Se on aamun toiseksi iloinen uutinen demareiden kannatuspomppauksen jälkeen. Asoilla on tapana järjestyä. Apua löytyy teille kahdelle, jahka olette valmiit sitä haluamaan.

Lapsista on tullut monelle vain "jokin pakollinen juttu". Lapsista on lähinnä vaivaa, huolta ja menoja.
Vauva-aikaa ei jakseta ja päiväkotien lapsihautomot tuottavat itsenäisesti pärjääviä pieniä lapsia, jotka sitten survotaan kouluihin. Pienet ihmiset ovat täysin tuuliajolla ja heistä rakennetaan vastuullisia pikku aikuisia vaikka eväitä ei siihen vielä olekaan.
Sitten vielä ihmetellään miksi lapset voivat niin huonosti.
Oli juttu amerikkalaisesta pariskunnasta, jotka antoivat vauvansa pois kun lapsi häiritsi heidän urakehitystään. Olisikohan lapsen pois antaminen parempi ratkaisu kun huostaanotto?

Sanonpa vaan, että raha ei ole se mikä ratkaisee.

Tai ehkä jopa päinvastoin.

Ellei ihminen, on sit nuori tai aikuinen, saa iloa siitä että aurinko nousee, valaisee, saa lämmöllään ilman väreilemään ja tuulen viriämään, herättää linnut laulamaan, hangen sulamaan, ruohon vihertymään ja syksymmällä mustikat kypsymään niin ihan koko maailma on vitullaan.

Mikä riittäisi? Kasarilla kaikilla ei ollut edes televisiota. Oli vielä mahdollista elää jopa ilman sähköjä. Nykyään nettikin on välttämätön.

Silmänympärysvoide lapselle? Joo, mun mummolla ei ollut ikinä edes deodoranttia käytössään. Ja saunasta löytyi vihreä sunlight-palasaippua ja linna-shampoo.

Uudet verhot kesäksi? Mulla on yhä talvikäytössä mummon kasvattisiskon tekemät. Omien lampaiden villasta kutomolla teetetystä kankaasta, pitsit itse virkattuna reunoissa.

Ni ja sit pitäis päästä kaverien kanssa kauppakeskukseen shoppailemaan. Ja siinä sivussa kuluttaa neljätoista euroa hampurilaisateriaan. Ja välipalaksi vielä seitsemän euron smoothie. Ja ellei oo moiseen varaa niin oot muka jotenkin huono!

Ihan vaan rehdisti kysyn että kuka silloin se huono on? Se jolla ei oo moiseen (rahaa tai halua) tuhlata vai se joka surutta ostaa ajattelematta miten tyhmää se on? Seitsemän euron smoothie!

Ellei ihminen, on sit nuori tai aikuinen, saa iloa siitä että aurinko nousee, valaisee, saa lämmöllään ilman väreilemään ja tuulen viriämään, herättää linnut laulamaan, hangen sulamaan, ruohon vihertymään ja syksymmällä mustikat kypsymään niin ihan koko maailma on vitullaan.

Mikä riittäisi? Kasarilla kaikilla ei ollut edes televisiota. Oli vielä mahdollista elää jopa ilman sähköjä. Nykyään nettikin on välttämätön.

Silmänympärysvoide lapselle? Joo, mun mummolla ei ollut ikinä edes deodoranttia käytössään. Ja saunasta löytyi vihreä sunlight-palasaippua ja linna-shampoo.

Uudet verhot kesäksi? Mulla on yhä talvikäytössä mummon kasvattisiskon tekemät. Omien lampaiden villasta kutomolla teetetystä kankaasta, pitsit itse virkattuna reunoissa.

Ni ja sit pitäis päästä kaverien kanssa kauppakeskukseen shoppailemaan. Ja siinä sivussa kuluttaa neljätoista euroa hampurilaisateriaan. Ja välipalaksi vielä seitsemän euron smoothie. Ja ellei oo moiseen varaa niin oot muka jotenkin huono!

Ihan vaan rehdisti kysyn että kuka silloin se huono on? Se jolla ei oo moiseen (rahaa tai halua) tuhlata vai se joka surutta ostaa ajattelematta miten tyhmää se on? Seitsemän euron smoothie!
(y)

• Tykkää
Reactions: Lispetti

Mahtavasti kirjoitettu, kiitos!
Ja niin totta!

Kun mikään ei riitä - ahneus/kertakäyttökulttuuri ovat ihmisten tuho.
Vilpittömästi uskon, että useissa (en sano köyhissä afrikkalaisissa kylissä koska rikkaus ei mielestäni ole rahan määrä) ollaan huomattavasti onnellisempia kuin
me täällä ”sivistyneessä” yltäkylläisessä lännessä.
Mitä kauemmaksi ihminen erkaantuu luonnosta ja luonnollisista asioista niin sitä huonommin me voidaan.🤷‍♀️

Mulla on lapsuuden ajan pyyhkeitä käytössä vielä tallella kaksin kappalein. Ennen nekin tehtiin kestämään.❤

Ei ne hyvästä tietenkään ole, mutta ei ne nyt pahoinvointia aiheuta.

Onko sulla lapsia?
Kyllä ne aiheuttaa. Kannattaa tutustua siihen mitä ihmiselle tapahtuu kun ei saa oikeaa ravintoa.

t. Lapsia kolme ja hyvin valistunut tieto ravinnon/trendikulttuurin merkityksestä ihmiseen

• Tykkää
Reactions: Johnny Appleseed
Juu. Ja jos kiskaisee energiajuoman ja sen seurana suklaapatukan niin olo on viimeistään tunnin kuluttua ihan p.aska.

Järkyttävää, että jengi on niin pihalla, hassaa rahansa täysin turhaan -jopa epäterveelliseen ja kuvittelee saavansa sillä ravintoa.

Oikeasti ois paikallaan vähintään sataprosenttinen terveyshaittavero yllämainittuihin tuotteisiin.

Juu. Ja jos kiskaisee energiajuoman ja sen seurana suklaapatukan niin olo on viimeistään tunnin kuluttua ihan p.aska.

Järkyttävää, että jengi on niin pihalla, hassaa rahansa täysin turhaan -jopa epäterveelliseen ja kuvittelee saavansa sillä ravintoa.

Oikeasti ois paikallaan vähintään sataprosenttinen terveyshaittavero yllämainittuihin tuotteisiin.

Totta!

Mä ostin kerran puolivahingossa heräteostoksena energiajuoman pari kesää sitten, tais olla Nocco-merkkiä, kun makuna oli mustaherukka, jota rakastan, ja joo, nätti pakkaus jne.. Sit mun toinen nuorista huomautti, että kuule toi on energiajuoma ja tiedätkö, mitä sisältää jne. Jäi juomati 🤣 Eli meillä ei nuoret niitä litki, onneksi! Hyvin harvoin limppakaan.

Älä nyt taas jaksa. Joo, eivät ole hyvästä, mutta nyt puhutaan henkisestä pahoinvoinnista.

Katso eilinen A-talk nuorten pahoinvoinnista.

Oon samaa mieltä siitä, että mistään lihapitoisesta ruokavaliosta en halua kuulla enää yhtään, mutta on ihan tieteellinen fakta että sokerilla, suklaalla ja kofeiinilla voi nostaa tai laskea adrenaliini- tai serotoniinitasoja. Ja sehän toki vaikuttaa vaikka mihin.

Jos mulla on tylsää ja väsyttää menen lenkille. Tai fillaroin kuntopyörällä.

Joku toinen ostaa silloin energiajuoman. Tai hakee sen jääkaapista. Ja sit tunnin kuluttua onkin tarpeen suklaapatukka. Ja seuraavaksi tilataan pitsaa.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Oon samaa mieltä siitä, että mistään lihapitoisesta ruokavaliosta en halua kuulla enää yhtään, mutta on ihan tieteellinen fakta että sokerilla, suklaalla ja kofeiinilla voi nostaa tai laskea adrenaliini- tai serotoniinitasoja. Ja sehän toki vaikuttaa vaikka mihin.

Jos mulla on tylsää ja väsyttää menen lenkille. Tai fillaroin kuntopyörällä.

Joku toinen ostaa silloin energiajuoman. Tai hakee sen jääkaapista. Ja sit tunnin kuluttua onkin tarpeen suklaapatukka. Ja seuraavaksi tilataan pitsaa.

👍

Ai jestas! Eilen kauppaan mennessä kyselin puolisolta ehdotuksia ruoaksi tälle illalle ja sanoi, että pizzaa, siis itse tehtyä, ja mä siihen, että en ehkä tänään jaksa vääntää.. Mut ehkä huomenna :)

Mä teen usein joskus viikon puolivälissä taikinan valmiiksi, vähemmällä hiivamäärällä, jääkaappiin olemaan.

Tulee herkullinen pohja tolleen ja pitsan saa valmiiksi hetkessä käyttämällä valmista pitsapastiketta ja täytteitä joita ei tarvitse ensiksi kypsentää.

Yhteistyössä