Nuoria ensiyrittäjiä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 5
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Oolrait! ja taas yksi tavote: TÄN ketjun aikana alkaa plussia sataa taivaalta ihan urakalla! :D

Joo ei mulla mitään asiaa ole, kunhan tulin vielä käväsemään. Huomenna pitkä koulupäivä joten nyt saunaan, ""puuhiin"" ja nukkumaan. ;)

Öitä!

Heip!

Joo plussaa sais tulla kyllä...lämpötila tuolla ulkonakin saisi nousta vähän..Ei tuo yli kolmenkymmenen asteen pakkanen oo ihan mun juttu (tuskin kenenkään).
Ensin kyllä näiden vauvahaaveiden kannalta olisi hyvä jos ne menkat tulisi pian. Kuulostaa kyllä hassulta sanoa noin, kun pitäis just toivoa ettei ne tulis. Mutta kiva jos ne alkais ni tietäis että kaikki on kunnossa ettei ne jääny kokonaan pois niiden pillereiden jälkeen...

joo toi pakkanen sais tosissaan laskea vähän..! Mut toisaalta mielummin pakkasta kun loskaa/vettä. Sellanen - 3 astetta ja lunta olis kiva. :) Meillä ei koiratkaan viihdy ulkona kun niiden tassut pelelee. Ihan hyvä, ei kiinnostaskaan tuolla kelillä mitään pitkiä lenkkejä kävellä.

Hei tietääkö joku annikasta mitään?! Varmaan tuolla odottajien puolella on mutta että tietääkö kukaan miten menee ym?

Meillä pitäs huomenna alkaa petipuuhat. Mulla on kamala flunssa ym. että saa nähdä meneekö tääkin kierto ihan metsään. :( Kun jos on sairas niin siinä on joku juttu että ei tule raskaaksi tai ei kiinnity samalla lailla kun terveenä..? Olen kuullut. Mutta jos tästä nyt noustas vielä. :) Pitää huomenna tehdä ovistesti että onko sitä edes tulossa!

Kivaa vkl kaikille!

Helou!

Palelee ihan älyttömästi, ei tarvi kun autolta kävellä sisälle parikymmentämetriä niin on ihan syväjäässä... hrrr! Kestääköhän tätä vielä kuinkakin kauan... Noh, ei sovi valittaa kun just ennen joulua sanoin että tulispa pakkasta niin ei vesi lentäs :)
Inhottava vain kun ei tarkene lähtä lenkkeileen, kun lupasin niin että nyt joulun jälkeen otan kunnon urheilukuurin. Vaikka voihan sitä mennä sisätiloihin, vaikka salille tai uimaan.. laiskuutta kait se vain on kun ei saa aikaseksi...

Jee nyt ois viikonloppu eessä, huomena nukun kyllä niiin pitkään kun vain unta riittää!

Ei oo annikasta nyt kuulunu vähään aikaan mitään, tai kyllähän se kirjotteli josain tuossa uuden vuoden tienoilla. Sielä jo masu varmaan kasvanu mukavasti :) Nopsaa se aika menee kun nipsullakin on jo varmaan viikkoja ihan mukavasti!

Missäs Sanni on...? Etkai ihan kokonaan masentunu..? Oliko sulla tuossa kierrossa mukana se greippimehu tai muita apuja? Käyn kyllä nyt ite ostaan kaapin täyteen sitä mehua että kun menkat alkaa niin alan sitä hörppiin.

En oo al kuullu ainakaan että sairaana ois mahdollisuudet huonommat (toivottavasti ei!) mutta kyllähän se siihen vaikuttaa että ei välttämättä huvita niin paljon touhuilla, flunssa vie voimat..

Joko on pauliina menkat alkanu? Onko menny jo kuin paljon yli? Kyllähän se on kiva tietää että kroppa lähtee toimiin ilman hormonejaki, ne voi kyllä pistää sen verran solmuun asiat että voi joutua vähäsen aikaa ootteleen mutta jospa ne kohta sieltä, tai siis toivottavasti ei ;)

Minäpä lähen tästä vietteleen perjantai-iltaa! Hauskaa viikonloppua kaikille!

Huomenta!

Ei näkynyt ovistestissä yhtä vahvaa viivaa.... Toisaalta se voi näkyä huomennakin vasta tai sitten ovis on myöhässä kun viimeksi kierto venyi. Eli en vielä luovu toivosta. Luin jostain että jos menkat on viikon tai yli myöhässä (kuten viimeksi) niin kyseessä voi olla aikainen keskenmeno eikä se että ovis on jäänyt tulematta..? Aloin tietty pohtia ja miettiä että apua, mullahan oli ihan kamalat kivut kun ne menkat sit alko ym ym. Ihan kun se jotain auttaisi... Jotenkin kamala ajatella että mitäs jos sitä olikin raskaana vähän aikaa...? Kamala ajatella et olis keskenmeno tullut. Ehkä parempi vaan ajatella ettei tullut ovista ja siksi menkat oli niinkin paljon myöhässä.

Mitäs te tänään? Me mennään kattomaan Matti- leffaa. :D Ja sit varmaan pidetään hempeilyilta. Ajattelin jos sitä kävis ostaa kermavaahtoa ja mansikoita ja tietty kuohari... Ja hempeiltäs oikein äklö-romanttisesti. :D No saa nähdä mikä on fiilis kun on kuitenkin flunssaa ja heikko olo. Ei ole varsinaisesti mikään haluttava olokaan kun nenä on ihan punainen ja naama kukkii...! Mut eikös sitä niin sanota että rakas ihminen on aina haluttava? ;D

No mä lähden tästä aamupalalle! Ja Sanni rakas koita piristyä.... Ei muuta kun hiki pintaan ""raikkaassa"" ulkosäässä ja sitten hemmottelet itseäsi kaikella hyvällä rualla ja teet itelles kasvohoidot ym. ym. niiin piristyy kummasti. :)

Eipäs ole menkkoja vielä näkynyt... joulukuun menkat jäi kokonaan pois ja nyt tässä odottelen että jospa ne tammikuun menkat sitten tulis.
Pitää kirjoittaa tämmöinen pikaviesti kun olen kauppaan tässä lähdössä... Paremmalla ajalla sitten enemmän.

Heippa kaikille

Täällä sitä taas ollaan kiitoksia kovasti kun yritätte piristää mua kyllä nyt on taas pikkasen parempi olo.
Hirveen niukat menkat tai siis ei oiken vuotoa ole kamalsti kun joskus ennen voiko se johtua siitä kun ei syö e-pillreitä.? No on se parempi niin:)

Np aloin juomaan taas greippimehua ja tilasin ovistikutkin taas uuten kiertoon periksi en anna. Vaikka en tiiä onko mitään vaikutusta sillä greippimehulla mut on ainakin ihan piristävää juoda yksi lasillinen aamuisin:) Mikäs kierron ajan kohta sulla on?

Al Mulla on ainakin niin kun tikutin mammaksin testeillä niin koskaan en saanut kahta tummaa viivaa eikä edes toinen ollut tumma. Halleita aina en tiiä miksi nyt tilasin kotitestit niin katson onko parempia kun mammaksin jos vaikka näkysin selvemmin viivat:)
En minääkään tiedä että onko vaikutusta kun olet kipeenä niin raskautumiseen. Koittapa juoda kuumaa mehua ja syödä jotakin hyvää taitaa teille tulla romantinen ilta.. Mun mies lähti töihin kun minä tuli iltavuorosta et eipä tässä paljoa näe eikä kerkee vietään romantisia iltoja:(

Pauliina mikäs sun kierto on? Joo ne voi mennä sekasin aika lailla jollaikin kun lopettaa pillrerit? Vai lopetitko?

Nyt menen kauppaan ja asioille kun ei ole kerennyt käymään.

Iltaa!

Onpa kiva Sanni että voit taas paremmin! :) Ja ei muuta kuin uutta yritystä peliin! Niin mulla ainakin vaikutti ihan päinvastoin että kun lopetin pillerit niin menkat tuli runsaammiksi.. valitettavasti.

En tiedä että kumpi olis pahempi se että jos tietäisi saaneensa keskenmenon vai että ei ole tullut ollenkaan raskaaksi... luultavasti ajattelisin niin että olis hyvä että tietää raskautumisen olevan mahdollista mutta se että miksi pikkukaveri ei sitten pysy kyydissä, no kummin vain niin lopputulos on valitettavasti sama :(
Ens viikolla käyn uudestaan neuvolassa että jos antavat vielä ne clomit kokeille, toivottavasti auttavat. Joissakin ketjuissa on ollut juttua että terot ja clomit yhdessä auttoivat alkuun, saas nähä!
Ovistikkuja en enää aikonut ostaa koska muutenkin tämä meidän touhuiluaika on välissä rajallista niin pitää touhuilla aina kun mahdollista niin jospa se ovis joskus osuis kohdalle :)

Ois kyllä kiva viettää kunnon romanttinen ilta, jospa ens viikonloppuna kun mieskin olis kotona :) Tänään aattelin jonku elokuvan katsoa. Käyn kyllä kans katsomassa sen Matti-elokuvan joskus tässä. Kerrohan sitte Al oliko se hyvä, että kannattaako mennä!?

Kannattaa pauliina jos tässäkään kuussa ei menkkoja kuulu niin vaikka soittaa jonnekin neuvolaan tms. että jos saisit jotain avitusta asiaan. Eihän se oo kivaa vain ootella ja olla epätietoudessa noin kauaa... Sulla ei mitään oireita ole raskaudesta tai ootko tehny testiä nyt vasta?

Nyt on semmonen aika vuodesta että hirmusti kaverit ja tutut on synnytelly ja vauveleita on maailmaan tullut. Ihana asia ja tottakai olen iloinen puolesta mutta silti tulee surullinen ja tavallaan katkera olo siitä (vaikka ei kyllä saisi tulla, eihän se iteltä oo pois vaikka muilla onnistaakin...) ettei omalla kohdalla onnista ja tärppää... no jospa se meidänkin aika vielä tulee, toivottavasti.
Annoin tässä vinkin yks päivä miehelle että ei oo reilua että joudun ite syömään kaikenlaisia pillereitä että asia helpottus ja toinen polttaa siinä sivussa ja omalta kohdaltaan tavallaan tuhoaa mahdollisuuksia... en tiiä sanoinko liian tylysti mutta tuli vaan semmonen olo että toinenki vois vähä avittaa... Mutta lupas lopettaa tupakoinnin, jipii!! :) Miten teillä muilla polttaako miehet?

Tulipas taas varsinainen metrikirje... :) Noh, mutta jos jaksatte lukea! Lauantai-illan jatkoja!!

Heip!

Just tulin leffasta, tykkäsin paljon! Luulin että olisi hauskempi, mutta olikin oikeastaan aika surullinen. Siis olihan se hauskakin mutta myös tosi paha mieli tuli matin puolesta kun sitä vietiin niin pahasti... :( Mutta hyvä leffa kaikkine klassikokommenteineen. :)

Meillä tuo ukko polttaa juu, tosin vähentänyt on. Osaksi koska se voi vaikuttaa vauvan saamiseen ja osaksi koska meillä oli kauhun hetket tuossa joulukuussa kun mies vietiin piipaa autolla sairaalaan kipujen vuoksi. Mitään ei diaknosoitu mut se peästytti niin päätti sit alottaa terveemmät elämäntavat. Jo ihan varmuuden vuoksi. Lopettaa kuulemma kokonaan kun tulen raskaaksi, mutta jos nyt käy ilmi että on ukosta kiinni että kestää niin sitten lopettaa aikasemmin.

Eipä meille taida tänään romantiikka kehkeytyä kun tuli miehen veli kylään ym. Olen kyllä aika poikkikin että taidan ottaa pari situkkaa ja mennä nukkumaan! :D

Palaillaan asiaan huomenna!

Sunnuntaita!

Olen kanssa ajattelut mennä katsomaan matti elokuvan kun mies oisi joskus kotonakin. Tai että työvuorot ei menisi ristiin. Np mulla on kans sama juttu kun mies ei tuppaa oleen kotona silloin tärkeinä päivinä niin sit jää yritykset vähiin. Voipi olla syy raskautumiseen ja et simpat ei elä niin hyvin:(

Kyllä meillä mies polttaa itse olen päässyt hyvinkin eroon eipä tule kun kännissä ehkä pari vedettyä mut se jääkin siihen:) Kyllä oli tuskaa kun lopetti mut nyt on oikeen hyvä mieli kun on päässyt eroon. Mä olen kans miehelle sanonut et saa lopettaa kun minä tulen raskaaksi. Ja joskus äksyilyt et mitä jos vika onkin sun elämäntavassa (tupakka,kalja..)Kun minä yritän parhaani. On se lupaillut kans lopettaa sit kun.....

Mua kanssa ahistaa ystävänpäivänä on laskettu aika yhdellä niin jotenkin kun pitäs olla onnellinen niin ei oikeen millään pysty kun itse on tämmöisessä jamassa. Ja se on ahdistavaa kun kysellään et koskas teille on tulossa:( No ehkä jonain päivänä....

Al voi harmi jos meni mönkään teidän romantinen ilta:( Kyllä varmaan säikähti kun mies meni piipaa autolla, minä oisin ainakin.
Varasitko muuten sinne neuvolaan ajan?

Juu mut päivän jatkot:)

Hellurei!

Al oli mua huhuillu. Jep, odottajien puolella oon pyöriny. Pika luin viestejä ja romantiikkaa kaipailit ;) Otolliset päivät? Suhinaa vaan peittoihin! Mä laitan plussa säteitä tulemaan.. phuuuiih! Mulla on nyt rv 21 ja ens viikolla olis rakenneultra ja siis eka lekurin tarkastus..jännää. Tarkotuksena olis kysästä vauvan sukupuoli, jos vaan on yhteistyö halunen ja sen suostuu näyttämään :) Kovasti kaveri jyllää mahassa. Välillä tuntuu aika inhottavallekkin (oon kai herkkä..) kun tuntuu sellasia muljahduksia..Ilmeisesti kääntyilee sillon. Potkut on kivempia kokemuksia..niin..ainaki vielä..
Mitäs uutta muuten kuuluu? Mulla aika kuluu lähinnä harjottelussa ja kotona köllötellessä. Ei käydä enään paljo missää. Viikonloppusin joskus kyläillään, shoppaillaan ja käydään syömässä, mutta siinäpä ne meitin riennot. Flunssaa on ollu..Flunssakin on kaksinverroin tylsempää raskaana, kun ei voi pahemmin itteä lääkitä. Panadolia ja panadolin oraalijauheesta sellasta kamalan makusta litkua vaan oli tarjolla..Vängällä piti sitäkin kiskoa, mutta kyllä se auttoi. Nyt alkaa jo helpottaa.

Mitäs Sanni ja Np? Sannilla oli ainaki pettymys.. :( Jospa vuosi 2006 olis teidän vuosi! Ymmärrän kyllä, että Sannistaki voi tuntua hankalalle iloita muitten raskautumisista ja vauvoista. Muistan kun itekki mietti joskus näitä juttuja. No toivotaan iloisia yllätyksiä!

Sunnuntai-iltaa kaikille!

Annika, kivaa kuulla sustakin. Olin poissa jonkun aikaa niin enhän mä tajunnu et oot nimimerkkiä vaihtanut. :D Hyvä kun kaikki on hyvin, käyhän meitä valaisemassa aina välillä.

Juu otolliset päivät (kai) olis. En nyt sit ole varma että onko mulla ovis vai ei kun musta se viiva testissä ei ollut yhtä tumma, mutta tosi vähän vaille. Tiiä sitten... En tiiä onko sitä ovista ylipäänsä meikäläisellä kun en ole nyt tosiaan testaillut! Jos vaikka huomenna teksi vielä ovistestin kun pitäis olla ovis, jos vaikka näyttäs yhtä vahvaa viivaa tai jotain.

Mulla tuli tänään sellanen jännä olo et helvetti jos ei tuu kerta nyt vauvaa ni sitten ei tule. En tiiä mistä se putkahti mutta jotenkin vaan alko turhauttaa koko odottelu. Miten se voi olla näin vaikeaa?!!!? No se olo meni ohi jo mutta toisaalta yritän ajatella niin. Olenkin miettinyt että pitäskö mennä sinne neuvolaan tai tutkimuksiin vaikka tulis vuosiki täyteen. Jos vaan olisi ilman ehkäsyä eikä miettis sen kummemmin asioita. Mahdollisesti sais koulun käytyä ym. ja jos vaikka sitten jossain vaiheessa vaikka parin vuoden päästä tärppäisikin. :) Vaikka ei meistä taida siihen olla... Alkaa vaivaamaan että missä vika.

Ootteko muuten kuullut miten luotettavia ne koti spermatestit on? Tolle miehelle sellasiin testeihin joutuminen on aika iso kynnys niin ajattelin että jos tekisi sellaisen ja jos se näyttäisi jotain hälyttävää niin sitten menis lääkäriin.

No mutta nyt iltatoimiin ja nukkumaan! Jos sitä ennen saataas vaikka luotua vähän lemmenhuumaa. ;)

Annika

Tosiaan yksi päivä täällä mietittiin et mitäköhän sulle kuuluu:) Kiva kun käyt moikkaamassa meitä välillä meillä on aika kovatkin tuskat välillä kun ei tärppiä näy. Mut toivotaan et 2006 vuosi toisi onnen kotiin.
Onko maha kasvanut joko näkyy? Kerrotko sukupuolen:)? Sitten kun saat tietää... =)

al en ole kuulutkaan mistään koti spermatestit?? Onko semmoisiakin olemassa.? Toivotaan et tärppi tulee sulle ja np:lle:)

Hei

Oon täällä vähän ""sairastellu"" kun maha ollut kipeä, tod.näköisesti kysta munasarjassa... melkosia kipuja ollu. Lääkärissä oon käyny mutta käski vaan ootella kuukautiset, yleensä sillä menee ohi. Saa nähä, ahdistaa vaan kun aina jotakin!!

Kirjottelen joskus toiste sitten lisää, nyt ei oikein juttu luista..

Moikkka

Mulla on nyt aika paska fiilisi koska ovista ei ilmeisesti taaskaan tule... Eilen näytti just sen rajamailla et onko yhtä vahva vai vähän heikompi mut tänään oli selvästi haaleampi viiva testissä. :( Ja tänään piti olla ovis. Joten se siitä kierrosta sitten! Ellei jostain ihme syystä nyt ovis olis myöhässä tms. mutta aika epätodennäköstä. Kai sitä on pakko mennä neuvolaan ja sitten tutkimuksiin kun voihan se olla etten ole ovuloinut ollenkaan kun en ole testannut!!!!

Masentaa ja v***ttaa ja teksi taas mieli huutaa ja heitellä tavaroita. Mutta tyydyn varmaan vetämään litran jätskiä naamaan ja kattomaan telkkaria...

Kirjottelen kun vähän piristyn.

No katotaan nyt..voin kai mä sen sukupuolen kertoa, jos vaan saadaan selville :) On maha kasvanu. Aika terävän mallinen näyttäs tulevan. Alkaa jo löysien paitojen alla pömpöttään, mutta on se vielä sellanen pienonen. Ei varmaan kamalan isoa mahaa tuu..toivottavasti.

al, mistä pissasta sen näytteen otit? Mä otin päivän toisesta pissasta (aamulla) joka päivä oviksen aikoihin. Ei mullakaan vahvistunu heti yhtä tummaksi viiva. Se ei ollu edes ""ovispäivänä"" yhtä tumma, vaan muistaakseni seuraavana vasta. Jos sun pissa oli laihempaa tällä kertaa, niin ei näyttäny oikein? Olitko vasta käyny vessassa tms.? Tummeneva viivahan on merkki oviksesta. Ei kai se noin vaan voi hävitä kesken ""prosessin""? Olipas järkevästi selitetty.. :o/ Jos sun ovis meni jo? Tsemppiä!

Mä lähen nyt myötätunnosta syömään lakritsajäätelöä ja appelsiinia.. Koittakaahan tytskyt tsempata! Palailen kun on uutisia.

Np

No voi ei.. Onko sun menkat myöhässä? Inhottavaa jos on noin kipee kaikkea sitä voi joutuakin kokemaan mäkin ihmettelin et mulla on vähän välilä maha kipee munasarjojen kohdalta et mistä johtuu mut en jaksa vielä puuttua jos se olikin vain menkka kipuja,. (tai sit johtuu greippimehusta en tiiää en juo sitä enää)Ja mulla taitaa kuivattaa limakalvot kokonaan se greippimehu..

Al Koitapa jaksaa mulla oli viime viikko ihan sama olo tila mut nyt on pikkasen parempi olo. Kyllä mun mielestäni kaikille ei edes tule kahta tummaa vivaa tai toinen edes mulla ei ainakaan ole ollut. Kyllä se ovis mun mielestäni voi olla vaikka viivat ei ole tummii.. Niin kuin Annikakin sanoi.. Älä heitä kirvestä kaivoon vielä=) Onnenen potku tulee täältä ***

Koittakaa jaksaa!!

Sanni

Tänään pitäis alkaa. Ei kyllä mitään tuntemuksia vielä oo, en huomannu eilen sanoa sielä lääkärissä että on nännit tullu tosi kipeeksi mitä yleensä ei kyllä ole... nyt on mahakivut jo hellittäny jonkuverran, ei enää paikallaan ollessa tunnu muuta kuin epämiellyttävälle, liikkuessa kylläkin sitte vähän koskee..

Ens kuu oliskin sitte ihan luomu, ei suostunu antaan vielä sitä clomifenia, katotaan ensin että miten lähtee näin normaalisti liikkeelle.

Onko sulla ne kivut munasarjojen kohdalla hetkellisiä vai ihan semmosia mitkä kestää kauemmankin aikaa? Oon nyt ihan menny sekasten kaikkien kierroissa mutta miten sulla ne menkat pitikään alkaa...? :)

Lähen tästä suuntaan tätä turhautuneisuutta vaikka pölyyn niin tulis ees jotenki parempi olo, mies saa sitte siivota kaikki raskaammat osiot...
Ois muuten kiva jos ois yks huone semmonen joka ois täysin äänieristetty niin vois sinne mennä vähäksi aikaa huutaan niin ois paljon parempi olo kun kävelis ulos... :)

Np

Sulla voipi plussa tulla jos ne on niitä tuntemuksia ja jos kerta nännit tuli kipeeksi yhtä äkkiä. Nyt pidän peukkuja sulle. Toivotaan et täti ei tule. Ei mulla enää kipuja ole mulla oli just menkat et silloin vähän nipisteli ei muuta. Nyt odottelen ovista viikon päästä.. et semmosia täällä.
Kohta täytyy lähteä töihin taas pakertamaan.....

No moikka kaikille

Pahin kiukku on täällä alkanut laantua. Enemmän on iso huoli että missä mennään... :( Oltin aamupissasta näytteen. En ollut just pissannut tai juonut tms. Tein vielä tänään testin ja haalea oli... En sitten tiedä miten asiat on. Jokatapauksessa soitin äsken neuvolaan ja sanoin että on vuosi takana yritystä. Pääsen sitten suoraan tutkimuksiin. Huomenna soittavat sieltä että mitä seuraavaksi.

Jotenkin outoa että melkein toivon että löytyy joku selkeä vika mikä on lääkkeellä korjattavissa! Niin tietäisi ainakin miksi mättää ym. Toisaalta olisi helpottavaa kuulla että kaikki on ok ja se on vaan ajasta kiinni millon tärppää. Minkähän hintasta tuo kunnallisessa on? siis tutkimukset.

No. kirjottelen varmaan vielä tänään tänne...

Moi!

""Toistetut kaavinnat lisäävät riskiä kohdun kiinnikkeisiin ja limakalvovaurioon. Komplikaatiot voivat heikentää hedelmällisyyttä jatkossa.""

Siinä se!!! Vaikka se lääkäri sillon aikoinaan sanoi että ei sa vaikuta mihinkään.... Olen ihan varma että koska jouduin tekemään sillon abortin ja koska lääkärit kämmäs sen ja tuli komplikaatioita ja uusi kaavinta niin ne on pilannut mun paikat!! Nyt iski ahdistus oikeen urakalla...! Lisäksi mun olisi pitänyt/olisin saanut mennä jo aikasemminkin tutkimuksiin koska on abortti alla mut eihän ne sillon siitäkään infonu mulle.

On niin katkera olo ja taas puskee se sama syyllisyys päälle mikä oli sillon abortin jälkeen. :( Vaikken olisi voinut tulla äidiksi sillon niiin.... Mitä jos se onkin ainut kerta kun tulen raksaaksi!??

Ok nyt panikoin ihan liikaa, sydän hakkaa ja musta tuntuu et pyörryn. Taidan mennä nukkumaan ennen kun lähde töihin. Palaillaan.

Yhteistyössä