Nuori mies, varattu vanhempi nainen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surupusero
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

surupusero

Vieras
Mites fiksut ihmiset ratkaisisitte seuraavan yhtälön:

Nainen 40v, työkuvioissa tutuksi tullut vapaa mies 27v. joka ilmaissut kiinnostuksensa. Kiinnostuksen kohteet ja ennen kaikkea kemiat näillä kahdella kohtaakin, mikä naiselle on äärimmäisen harvinaista.

Naisella kotona mies, jonka kanssa ei ole ollut sukupuolielämää kahteen vuoteen ja joka "tekee eroa" harva se päivä. Yhteiset kiinnostuksen kohteet, tausta ja talous kuitenkin pitäneet yhdessä.

Lapsia kuvioon ei lainkaan kuulu ja niiden suhteen naisella alkaakin olla jo kova kiire, jos joskus niitä haluaa (ehkä edes ei).

Mitään siis ei ole vielä tapahtunut, pitäisikö?

- mukava olisi jos vastaaja laittaisi sukupuolensa mukaan...

Ihan sopiva juttu. Miehen tuleekin olla nuorempi, jotta asiat sujuvat sitten parin kymmenen vuoden kuluttuakin tyydyttävällä tavalla.

Toisaalta nainen voi haluta pitää molemmat miehet: turvallisen talouden ja tutut kuvionsa JA saman aikaisesti nuoremman rakastajan. Mikäs siinä, jos se molemmille sopii.

mielestäni nainen voisi pitää "salarakkaana" tai "leikkikaluna" tuon nuoren miehen. Suhdetta kestää sen ajan mitä kestää sitten. Voi olla että ikäero tekee hallaa myöhemmässä vaiheessa. Että ei sen syvällisempää kannata ajatella nuoren miehen kanssa.

Mitään siis ei ole vielä tapahtunut, pitäisikö?

Mitä sä oikein suret? ole kiitollinen että tuollainen mies ilmestyi elämääsi!
nauti siitä !!!

Samaa kokenut! ja en voi muuta sanoa että,on ihanaa ja hyvin menee!
varsinkin kun sitä on säilynyt hyvin niin, ei ihme että saat nurempaa eikä tarvitse tyytyä vanhaan äijään jolta et saa enää mitään!jos se ei anna sulle enää mitään niin lähtisin eikä kannata jäädä roikkumaan! elämä on liian lyhyt!

Ja vaikka suhteesta ei tuliskaan mitään niin so what? olet ainakin kehittänyt kauniita muistoja ! ja sulla oli selkäraknaa jättää mies joka ei enää huomioi sua,siis mitä vielä mietit? uskalla elää!

Nauti elämästä!

Naisen talous ei ole nykyisenkään kanssa mitenkään superihmeellinen. Eli talous on tässä tapauksessa enemmän vain "koti ja totutut tavat". Leikkikalua nainen ei varsinaisesti kaipaa, eikä tänä nuori mies sellainen oikein tyypiltään olekaan - ainakaan ilmeisesti.

Hämmentää, siksi suru puserossa.

tuota tarinaa kehittelet? Haetko aiheita kirjoittaa tarina johonkin hömppälehteen vai fantasioitko muuten vain. Mistä sinä tiedät kenenkään taloudesta, jos et itse ole se vanheneva nainen? Hehheh!

Älä pidä meitä ellejä liian yksinkertaisina.

Mun mielestä myös voi antaa vain palaa - kannattaako odottaa, kunnes on koko aktiivinen seikkailuikä mennyt neljän seinän sisällä.??

Arvaa mikä on eka juttu? ota se suru nyt sieltä puserosta. Laita vaikka tilalle jotkut kauniit alusvaatteet:-)

Hyvällä tarkoitan.

Mielenkiintoisia vastauksia. 40v nainen on vain jo sen verran elänyt ja nähnyt, ettei hirveästi viitsisi sössiä elämäänsä. Suru on puserossa hämmennyksen vuoksi, ei muuten. Mitä ihmettä nää nuoret meissä "vanhenevissa naisissa" näkee?

Alkuperäinen kirjoittaja surupusero:
Mielenkiintoisia vastauksia. 40v nainen on vain jo sen verran elänyt ja nähnyt, ettei hirveästi viitsisi sössiä elämäänsä. Suru on puserossa hämmennyksen vuoksi, ei muuten. Mitä ihmettä nää nuoret meissä "vanhenevissa naisissa" näkee?

Eroa ja ala nauttia elämästä ennen kuin on myöhästä. Pusero pois ja punkkaan...

ne näkee! Nelikymppinen on nainen parhaimmillaan. Ekan kaverin minäkin karkoitin, kun en uskonut tunteen aitouteen, vaan toinen tuli ja oli sinnikkäämpi. Jäi ja pysynyt on - nyt jo keski-ikäinen ukko.

Mitäkö nuoremmat miehet hakee: tissiä, turvallisuutta ja vakautta mitä pms-oireilevat ikätoverit ei välttämättä omaa. Lisäksi vanhempi pitää nuorta arvossa, toisin kuin oman ikäinen joka haikailee tasa-arvoa, sinkkuaikojen biletystä tyttöjen kanssa jne.

13 vuoden ikäero on pysyvämpää suhdetta ajatellen jo merkitsevä, mutta kuinka paljon se merkitsisi teidän kohdalla, sen näyttäisi vain aika ja kokemus. Ja tarvitseeko sinun ajatella vuosia eteenpäin? Jos parisuhteessa ei ole ollut seksiä pariin vuoteen, niin eiköhän siitä ole jäljellä lähinnä kulissit. Kuten joku jo kirjoitti, ota suru pois puserosta ja anna palaa, jos imua on riittävästi. Meillä ihmisillä on vain yksi elämä elettävänä ja 40-vuotiaalla sitä on vielä pitkälti jäljellä

Paljon riippuu siitä, että mitä suhteelta haluat. Ehkä lasket liikaa sen varaan, että pääset huonosta suhteesta pois uuteen rakkauteen. Kukaan ei voi sellaista taata varsinkin, kun sinulla ei ole kokemusta arkielämän jakamisesta nuoren miehen kanssa.

Ikäero ei paina vielä. Tuon ikäinen mies ei välttämättä vielä 10 vuoteen halua lasta. Joillekin halu saada jälkeläisiä on niin kova, että siinä sitten menee puoliso vaihtoon. Niin voi käydä sinulle tai miehelle. Sen sijaan ikäero korostuu sitten, kun sinä ohitat vaihdevuodet ja mies on vielä "nuori".

Ihastus, himo ja kyllästyminen vanhaan suhteeseen voivat saada nuoren miehen tuntumaan paremmalta kuin onkaan. Saatat myös haluta tulla rakastetuksi. Anna ajan kulua. Kyllä sinulle asiat valkenevat. Ensiksi kyllä kannattaisi joka tapauksessa miettiä, haluatko jatkaa loppuikääsi vanhan miehesi kanssa riippumatta siitä, onko sinulla tuota ihastusta vai ei. On rohkeutta se, että uskallat olla myös yksin eikä niin, että koko ajan pitää olla joku tukena ja turvana.

Kysytkö siis, että *pitäisikö* pettää?!
No ei todellakaan pidä. Jos et osaa laittaa suhdettasi kuntoon, niin eroa. Ja mielellään ilman mitään kainalosauvaa.

Olet kyllä 40-kymppiseksi aika hattarapää, jos mietit lasten tekemistä jonkun satunnaistyöpaikkaihastuksen kanssa. Kyllä kai "kemiat kohtaa", kun nainen elää jatkuvassa puutteessa.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras Sika:
Olet kyllä 40-kymppiseksi aika hattarapää, jos mietit lasten tekemistä jonkun satunnaistyöpaikkaihastuksen kanssa.

Höpö, höpö, enpä mieti. Olisit lukenut tarkemmin: "ehkä edes ei", edes tämän nykyisen kanssa (jonka kanssa lapsia ei ole tosin nyt vaarana tullakaan). Lapsettomuus omalla kohdallani on ainakin 80 prosenttisesti oma halu ja valinta.

Toisaalta taisit kierolla tavalla osuakin asian ytimeen, ehkä minua pelottaakin että tämä 27v haluaa niitä lapsia. Vaikka vasta sitten 10 vuoden päästä (jolloin olen liian vanha).

Mies kotona on muuten kaikin puolin kunnollinen. Mitä nyt vähän omituinen ja itsekäs sikäli ettei ole halunnut saattaa suhdetta kuntoon, vaikkei eroonkaan ole käytännössä suostunut, vaikka siitä koko ajan puhuukin. Tätä suhdetta on muuten todella yritetty kuntoon, ulkopuolisellakin tuella. Ihmettelen jos olen ainoa 40v. tällaisessa suhteessa.

Muuten: 40v. naisellakin on vielä PMS-oireita.

Jos nelikymppisenä pitää tyytyä seksittömään avioelämään, niin mikä siinä pitää? Nainenhan on upeimmillaan siinä suhteessa juuri silloin. Älä ihmeessä heitä elämääsi hukkaan vaan ala itse aktiiviseksi siinä eroasiassa. Tyhjähän liittonne on.

Nämä miehet, jotka tykkäävät enemmän itseään vanhemmasta, mutta nuoresta ja aktiivisesta, itsenäisestä naisesta, ovat suhteessa tasa-arvoisempia, ajattelultaankin kypsempiä kuin itsekkäät ja omaa mukavuuttaan eniten ajattelevat köriläät. Elän 13 vuotta nuoremman miehen kanssa nyt jo seitsemättätoista vuotta ja edelleen elämämme on tosi hyvää ja aktiivista. Ex, joka oli saman ikäinen kanssani, oli kaikin puolin kuin toisesta maailmasta nuoresta pitäen. Arvosti ja ajatteli vain itseään. Ei uskoisi, miten huomaavainen ja arvostava oma nuorempi mieheni on ollut aina, se on molemminpuolista. Samoin oli aikanaan kahdella tädilläni, ovat katselleet minua pilven reunalta jo kauan - hyvin tyytyväisinä.

En nyt kehoita sinua jättäytymään tämän uuden ihastuksen varaan, vaan siihen, että et tyytyisi tyhjään liittoon, kun toisinkin voi olla. Aikuinen sinkkunainenkin nauttii elämästään paljon monipuolisemmin, kuin kyhjöttämällä rajoitetussa elämässään ilman luonnollista seksielämää. JOs tuo ihastunut nuori mies tulee kuvioihisi mukaan vapaana naisena, ikä ei estä teidän suhdettanne.

Avioliittoni oli henkisesti kuollut, kun tapasin 10 vuotta nuoremman miehen nelikymppisenä. Hän piti minua ikäisenään ja minä häntä ikäisenäni ja ikäerossa olikin alkuun sulattelemista....Erosin ja nyt olen tämän 'ikuisen poikamiehen' kanssa ollut aviossa melkein 6 vuotta. Yhteistä lasta yritimme vuosia mutta emme saaneet ja nyt olemme tilanteeseen sopeutuneet. Kumpkaan ei lasta niin paljon halunnut, että hedelmällisyyshoitoihin oltaisiin lähdetty tai adoptoitu. Ollaan hyvin tyytyväisiä, että sitä lasta ei kuitenkaan tullut!!!
Minulla on kaksi lasta entisestä avioliitosta (nyt jo aikuisia), joita näemme silloin tällöin, koska asumme eri puolella Suomea.

Kaiken kaikkiaan meillä menee hyvin.

Onko nelikymppinen vanha? Hyvänen aika, minulla ei ole kuin vajaa vuosi aikaa tuohon vanhuuteen, enkä minä ole osannut ajatella, että tässä pitäisi nyt ruveta jotain lopullisia ratkaisuja tekemään.

Kymmenen vuotta on tosiaankin ikäero, jota ei joidenkin ihmisten välillä edes huomaa. Minullakin on tällainen tuttavapariskunta, enkä minä tajunnut koko asiaa kuin joskus kun se sattumalta tuli puheeksi. Ikäeroa on turha pelätä - enemmin minä pelkäisin tunneköyhää, näivettynyttä suhdetta, jonka tympeä tunnelma olisi viimeinen, minkä tajuaa hautaan kömpiessään.

Tosi mukavia tekstejä teiltä "ihanat naiset". Tuntuu hölmöltä, mutta oikeasti itselläni on vähän sellainen olo, että "veisin" tältä nuorelta mieheltä jotain, jos suostuisin suhteeseen hänen kanssaan ja vaikka sitten jättäisin tän nykyisen itseni kanssa saman ikäisen. Näin huolimatta siitä, vaikkei suhde sitten nuoremman kanssa toimisikaan.

Teoriassa olen kyllä sitä mieltä, että ihmiset otetaan yksilöinä eikä ikänsä mukaan. En ole hakenut nuorta nuoruuden vuoksi tai ketään muutakaan sen puoleen. Tarjokkaita miehiä on kyllä varatulle tullut tätä ennenkin (vanhempia ja nuorempia), mutta en ole ollut kiinnostunut. Sen takia onkin niin omituista, että tämä 13 vuotta nuorempi mies on nyt yhtäkkiä saanut jotain sisälläni liikkumaan. Kyse ei todellakaan ole mistään fysiikasta. Kylmästi sanottuna, jos ulkonäöstä puhutaan nykyiseni on varmaan jopa ns. paremman näköinen.

Mutta mielenkiintoista että naiset kannustaa toimimaan, miehet puhuu "elostelusta" ja pms-oireista joita "vanhenevilla" 40-vuotiailla ei enää ole...

Seksiäkin enemmän kaipaisin kyllä tunteita - nuoria tai vanhoja...

Yhteistyössä