Nuori mies ja lapsihaaveet

• Viestiketjun aloittaja "mamma"
  • Ensimmäinen viesti
"mamma"
Tapailen itseäni melkein kymmenen vuotta nuorempaa miestä, jolla ei ole lapsia. Itselläni on yksi, jonka syntymän jälkeen teetin sterilisaation, koska en halua enempää lapsia.

Mies on kuitenkin jo sanonut, että haluaisi omia lapsia. Olen hänelle sanonut, että minun kanssani se ei onnistu, mutta mies haluaa kuitenkin jatkaa tapailua.

Onko tässä mitään järkeä? Kun kuitenkaan emme voi vakavissamme alkaa seurustelemaan yms. tämän lapsiasian vuoksi.

"Vieras"
Jos tiedät varmasti että et lapsia halua niin vakavaa sihdetta ei kannata miettiä. Jos suhde on molemmille vain mukavaa ajanvietettä sitä oikeaa odotellessa niin mitä se haittaa.

"Entinen Ksantippa S."
[QUOTE="mamma";28109222]Niin, en todellakaan ole ajatellut enää lapsia hankkia, ikääkin on jo 37 vuotta. Harmi, kun mies on kuitenkin niin ihana.[/QUOTE]

Niin, tästä päästään siihen kysymykseen, millaista parisuhdetta pitää ihanteena. Onko "for life" se oletusarvo, vai onko valmis hyväksymään sen, että nyt on ihanaa, mutta kymmenen vuoden päästä asiat ovat toisin...

Sinua noin kymmenen vuotta nuorempi mies ei todennäköisesti vielä sisäistä lasten saamiseen liittyviä realiteetteja teidän tapauksessanne, eikä hänellä omasta puolestaan ole siihen vielä kiirettäkään.

"mamma"
Juu, en ole tosiaan itsekään vielä ajatellut tätä kovin pitkälle, kun aika vasta olemme tavanneet. Ja eihän hänelle lasten hankkimisen suhteen mikään kiire ole, mutta tuntuu sitä jo kovasti ajattelevan.

ei ole järkeä. et voi kieltää mieheltä omia lapsia. itse en olisi alkanut elämään miehen kanssa joka olisi sanonut että ei tee lapsia mun kanssa. liian iso uhraus. jos mies tekee tuon uhrauksen sun takia niin katkeroituu varmasti ennen pitkään kun alkuhuuma on laantunut. kyllä se taitaa olla joko tai. joko mies ja lapsi tai ei kumpaakaan

Viimeksi muokattu:
"Entinen Ksantippa S."
ei ole järkeä. et voi kieltää mieheltä omia lapsia. itse en olisi alkanut elämään miehen kanssa joka olisi sanonut että ei tee lapsia mun kanssa. liian iso uhraus. jos mies tekee tuon uhrauksen sun takia niin katkeroituu varmasti ennen pitkään kun alkuhuuma on laantunut. kyllä se taitaa olla joko tai. joko mies ja lapsi tai ei kumpaakaan
Ei kai ap ole mieheltä lapsia kieltämässäkään? Mies on aikuinen ihminen, jolla on hyvinkin 20-30 vuotta tehokasta lapsentekoaikaa jäljellä. Siinä ajassa ehtii rakastua vielä moneenkin kertaan. Aika monella alle kolmekymppisellä, niin miehellä kuin naisellakin, on varmuus siitä, että haluaa lapsia "joskus", mutta ei vielä vuosiin.

Katkeroitua ei tietenkään pidä, eikä kuvitella pystyvänsä kääntämään toisen osapuolen päätä.

Yhteistyössä