Minulla lapsiluku täynnä... Mies haluaakin lapsia.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sinä kannat vauvaa 9kk, mutta mies varmasti olisi hoitamassa lasta sen synnyttyä. Hän ei kyllä tiedä mitä sen vauvan hoito vaatii, ja miten paljon se elämä muuttuu pysyvästi. Vaarana tässä on juuri se, että jos mies ei sitten osallistukaan, kun olet väsynyt ym. että sitten katkeroidut miehelle, kun "pakotti" sinut tekemään vielä lapsen.
Ikää teillä jo sen verran, että lapsen saaminen voi kestää.

No asiaan vaikuttaa toki sekin, että minun pitäisi todennäköisesti jäädä lapsen kanssa kotiin, syystä siitä, että laina on maksettava ja kaikki muutkin kulut ja menot. Miehellä niin paljon parempi palkka, mitä minulla on, kolminkertainen.

Kuopukseni oli 4-vuotias, kun alettin seurustelemaan, joten varsin iso ja omatoiminen jo, nukkui yöt läpeensä jne. Miehellä ei minun lasteni lisäksi ole juurikaan kokemusta lapsista, joten minusta tuntuu, ettei hän ollenkaan tiedä, millaista on olla vastasyntyneen, uhmaikäisen jne. jne. lapsen kanssa.

Tätä asiaa täytyy miettiä ja pohtia, todenteolla! Vaikka tästä meillä viikoittain jutellaankin, kunnolla, on juteltu jo pitkään.

ehdottaisin että pyytäisitte kylään jonkun tuttavaoerheen missä vauva ja miehesi pääsisi tutustumaan vauvan hoitoon. Olisiko mahdollista että pienentäisitte sitten menoja sen mukaan että miehellä mahdollisuus jäädä kotiin. Tai että olisitte molemmat vaikka lyhennetyllä työajalla?

Yhteistyössä