Nuori isä pahoinpiteli vauvojaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Torstai 9.12.2010 klo 19.04

Peräseinäjokisen miehen lapset kokivat kauhuja joulun alla.

Etelä-Pohjanmaan käräjäoikeus on tuominnut 27-vuotiaan miehen kahdeksan kuukauden ehdolliseen vankeuteen kahdesta pahoinpitelystä.

Rikokset tapahtuivat Seinäjoella joulukuussa 2008 ja joulukuussa 2009.

Ensimmäisellä kerralla uhriksi joutui kahdeksankuukautinen poikavauva. Isä väänsi lapsen käsiä selän taakse niin, että vauva sai murtuman vasemman olkanivelen seudulle.

Toisella kerralla uhri oli vain kuusiviikkoinen tyttövauva. Isä tunnusti lyöneensä tyttöä leukaan tämän imiessä tuttipulloa ja puristaneensa tätä selästä. Lisäksi hän tunnusti pudottaneensa lapsen vahingossa lattialle.

Tytöllä havaittiin röntgenkuvissa kallonmurtuma, mutta oikeudessa ei pystytty osoittamaan, että se olisi aiheutettu tahallisesti. Vauvalla oli myös mustelma selässä ja leuassa sekä haava kielessä.

Syyttäjä piti tekoa törkeänä, mutta oikeus taipui tavallisen pahoinpitelyn kannalle.

Miehen motiivi teoille oli väsyminen yövalvomiseen ja lasten hoitoon.

Oikeus perusteli ehdollista sillä, että vaikka lapset olivat hyvin nuoria, teot eivät olleet vakavuudestaan huolimatta sellaisia, että ensikertalaiselle olisi annettu ehdotonta.

Pojalle oikeus tuomitsi vahingonkorvauksia 1 500 euroa ja tytölle 2 500 euroa.

Just :headwall: :'(

EIVÄT olleet ehdottoman rangaistuksen arvoisia tekoja?! No mikähän sitten on? Pariviikkoista vauvaa saa mätkiä leukaan tämän syödessä, eikä juuri mitään seuraamuksia, kun taas junaan graffiteja maalanneet joutuivat linnaan pariksi vuodeksi. Ei nyt ihan mun oikeustajuun istu tämä.

En ole väkivallan kannalla, mutta tässä tapauksessa voisi minun puolesta soveltaa tohon isään sitä silmä silmästä, hammas hampaasta-periaatteetta. Kerrassaan hirvittävä tapaus :(

Ei vittu.. Pakkosterilointi ja ikuinen lähestymiskielto tollaselle paskalle joka voi tehdä omille lapsilleen noin. Ei ole Suomen oikeuslaitos muuta kuin tekopyhää turhuutta kun raharikoksista kyllä tuomitaan mutta seksuaalirikokset ja lapsiin kohdistuvat kamaluudet ei ole kummoisia. Hävettää tämä maa kyllä joissain asioissa..

Ei vittu.. Pakkosterilointi ja ikuinen lähestymiskielto tollaselle paskalle joka voi tehdä omille lapsilleen noin. Ei ole Suomen oikeuslaitos muuta kuin tekopyhää turhuutta kun raharikoksista kyllä tuomitaan mutta seksuaalirikokset ja lapsiin kohdistuvat kamaluudet ei ole kummoisia. Hävettää tämä maa kyllä joissain asioissa..

älä niin innokkaasti jaa tuomiota toisille kun itse et välttämättät ole paljoa sen parempi ja mikä sinä olet päättämään muiden elämästä

[QUOTE="vieras";22631795]älä niin innokkaasti jaa tuomiota toisille kun itse et välttämättät ole paljoa sen parempi ja mikä sinä olet päättämään muiden elämästä[/QUOTE]

No kyllä mä olen siinä suhteessa satavarmasti parempi etten omille lapsilleni tekisi väkivaltaa. Kenen elämästä mä olen päättämässä? Tietääkseni en mitään kuolemantuomioita ole kuin siittiöille jakamassa, eiköhän kahden lapsen elämän alun pilaaminen ole tarpeeksi, enempää virheitä ei varmaan tarvitse enää tehdä? Oletko kenties jonkun vastaavanlaisen hoito tai itse taipuvainen lapsiin kohdistuvaan väkivaltaan kun niin hyvänä ihmisenä pidät?

No kyllä mä olen siinä suhteessa satavarmasti parempi etten omille lapsilleni tekisi väkivaltaa. Kenen elämästä mä olen päättämässä? Tietääkseni en mitään kuolemantuomioita ole kuin siittiöille jakamassa, eiköhän kahden lapsen elämän alun pilaaminen ole tarpeeksi, enempää virheitä ei varmaan tarvitse enää tehdä? Oletko kenties jonkun vastaavanlaisen hoito tai itse taipuvainen lapsiin kohdistuvaan väkivaltaan kun niin hyvänä ihmisenä pidät?

näetkö? taas sanoit pahoin minusta. Jaat tuomioita liian ahkerasti.

Ja kuka helvetti tekee tuollaisen kanssa lapsia?! Tuskinpa tämä isukki osaa muuten esittää ihan normaalia, rakastavaa isää ja puolisoa, ja samalla tekee tällaisia tekoja. Ja tuskinpa äiti on ollut täysin autuaan tietämätön tapahtuneista. Toivottavasti sieltä on otettu huostaan lasten lisäksi myös äiti, koska stereotypian mukaan lasten äiti on tässä tapauksessa heikon itsetunnon omaava, miehen alistama naisparka, joka ei uskalla lähteä lasten kanssa pois.

[QUOTE="vieras";22631795]älä niin innokkaasti jaa tuomiota toisille kun itse et välttämättät ole paljoa sen parempi ja mikä sinä olet päättämään muiden elämästä[/QUOTE]

:oO aika moni voi ihan tietää olevansa parempi kuin VAUVANHAKKAAJA. Minä ainakin olen vaikken täyellinen ihminen olekaan.

...tai sitten lasten äiti on joku näistä palstan täydellisistä mammoista, jotka vaativat miestä osallistumaan yhtä paljon kodin- ja lastenhoitoon kuin itse. Lisäksi tietty mies hoitaa päivätyön siinä sivussa... (pisti vaan silmään toi teon motiivi, eli väsymys yävalvomisiin ja lasten hoitoon)