@eevas Voi hyvin olla, toivotaan ainakin näin!
Parin viikon päästähän se selviää.... Senhän sinä halusitkin varmaan kuulla.
Oliko jotain muita oireita?
@Siim Hyvä että olette samalla aaltopituudella asiasta! Olen aika varma, ettei oma mies lähtisi hoitoihin/tutkimuksiin ikinä.
Toivottavasti saatte nopeasti ajan
Itse pari päivää sitten googlettelin noita poppasvippaskonsteja omaa paskakohtuani (sori) ajatellen. Kävi ilmi, että tähän liittyvä korkeampi keskenmenoriski johtuu normikohtua huonommasta verenkierrosta tjs. Samoin minulla on tuo epäonnistunut sektiohaava, jossa siinäkin kiertää veri tietysti heikommin.
No, eikun verenkiertovinkkejä seuraavaksi googlettelemaan
Jenkeissä ilmeisesti vetelevät aspiriinia pienellä annoksella (baby aspirin) tähän vaivaan. Suomessakin lääkäri voi määrätä aspiriinia, jos on oikeasti vahva epäilys että kohdun heikko verenkierto aiheuttaa alkuraskauden keskenmenoja. Vähän hasardilta tuntuisi omin päin aloitella
Ehkä jos tulee vielä toinen keskenmeno...
Ruokavaliovinkeissä oli nitraattipitoiset ruoat yhdessä arginiinipitoisten ruokien kanssa, joka siis joo ihan todistetusti madaltaa verenpainetta (joka itselläni
on tosi korkea), mutta että kohdun verenkiertoon... Hmmh.... No, arginiinia on siemenissä ja pähkinöissä, eikä niiden lisäämisestä nyt mitään haittaa koskaan ole.
Mutta en usko, että vaikutuskaan on dramaattinen. Ruokavalioni on jo valmiiksi aika terveellinen.
Liikunta varmaan auttaisi, olenkin käynyt suhteellisen usein (= useammin kuin nolla kertaa viikossa) lenkillä, mutta nyt tuli tuo takatalvi eikä innosta