Nuoret vauvakuumeilijat SYKSY 2016

Dpo13 ja puhdas negahan sieltä pamahti. Täytyyhän se vielä varmistustesti tehdä ellei vuoto ala ihan justiinsa jotta uskaltaa taas aloittaa letrot seuraavaan kiertoon.. Huoh.

Uudet, voisitteko tarkistaa aloitusviestistä tietojanne ja korjata niitä tarvittaessa :) Tervetuloa mukaan.
 
Tervetuloa mukaan Tuikki! :)
Pitäis ovispäivä olla, mutta ei oo ollut mitään tuntemuksia, limoista puhumattakaan :cautious: tikuilla oon testannut eikä niissäkään näy kun negaa. Voi kyllä toki olla itselläki niin epäsäännöllinen tuo kierto :ROFLMAO: no ei se oo kun odotella ja testailla vielä viikon verran (n)

Kaikki tiedot ok aloitusviestissä (y)
Hyvää plussatuulta kaikille! :love:
 
@nnipsu! kiva että menkat tuli ja pääsette aloittaan :):)Täällä ois vielä viikko, et jätetää ehkäsy pois... Miten tää aika voi kulua näi hitaasti?! Oon yrittäny kyllä ajatella kaikkea muuta, mutta ku oon jo vuoden tätä oottanu ni vähän on vaikeeta.

Voi ei @iitata harmi että nega tuli:( Eikö sieltä vois vielä plussa tulla myöhemmin vai oonko mä jotenki taas pihalla näistä jutuista..? Aloitustiedot oli kunnossa, kiitos päivityksestä:)

@JanniSulonen tsemppiä oviksen metsästykseen ja @Tuikki tervetuloa keskusteluun. Ja tietty paljon plussatuulta @lilja_93 ja kaikki muutkin:LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: lilja_93
Gynellä käyty ja vähän sekavat fiilikset. Ei tutkinut siis muuten, kuin perus gynekologiset alatutkimukset ja sanoi kaiken tuntuvan normaalilta. Ei meinnanut aluksi edes sisäistää, että ollaan lapselle annettu lupatulla, jos on tullakseen.Sai monelta kantilta selittää, että ei ei käytetä muuta ehkäsyä ja kyllä on minulla mies, ei olla selibaatissa. :DKyselin Pscosta, mutta sanoi ettei nää järkeä tutkia, koska olen niin nuori, että voi tulla virhe diagnooseja sen vuoksi (?). Ja perusteli sillä myös, että en ole lihava..? öö ymmärräm kyllä, että en kai sitten täytä mitenkään minkään sortin kriteerejä, mutta olis ny voinu tutkia. :D tai olishan se kyllä tutkinut, jos olisin käskenyt, mutta vakuutti, että ei ole tarvetta.
Lisäksi sanoi, että jos lasta ei ala 1-2 vuoden aikana kuulua nii tuu uudestaa?! en tiiä kyllä odottelenko niin kauaan, kun miettii kauan tässä ollaan jo ilman ehkäisyä oltu. :D Kai se sitten ajatteli ikää ja kun sanoin, että ei olla yrittämällä yritetty.. no en tiiä :D pitää prosessoida koko gyne käyntiä vielä.

Tervetuloa sakkiin uusille! :) tsemppiä ja rauhallista mieltä kaikille :D
 
Eevas, eikö yritystä voisi aikaistaa, viikko sinne,tänne ;) :D mutta eipä tässä enää pitkä aikaa oo, viikko menee nopeesti!

Harmi iitatan negaa, ois jo niin teiän vuoro!

Olipas harmillinen gynekäynti piippiksellä, luulis että yksityisellä ois vähä eri tyyli...
 
@Piippis123 Toisaalta vaikka tulis pcos diagnoosi niin se ei välttämättä tarkoita ongelmia raskautumisessa. + jos ultralla vilkaistaan onko pco tyyppiset munasarjat niin se ei vielä riitä diagnoosiin vaan myös useamman muun oireen on täytyttävä. Toisaalta jos olette olleet nyt sen päälle vuoden ilman ehkäisyä jotakuinkin säännöllisellä seksielämällä, niin kyllähän te sen vuoden alarajan täytätte päästäksenne tutkimuksiin.
 
Kiitos kaikille tervetuloa-toivotuksista ja kiva kuulla muidenkin tilanteista. +Peukkuja! @iitata tiedot on oikein. Miehekkeen ikä on 30v jos sen haluut lisätä. @eevas kyllä aika vaan menee niin hitaasti kun hartaasti jotain odottaa. Mahtavaa jos sun toive yrittämisestä on toteutumassa pitkän odotuksen jälkeen! :)

Tänä aamuna dpo11 en malttanut enää odottaa, sillä en ollut ikinä tuntenut elämässäni tällaisia tuntemuksia mahassani ja vieläpä lähes jatkuvasti. Ihme muljahtelu ja turvotus senkun vaan jatkuu. Tuli jotenkin olo että kyllä nyt jotain tapahtuu. (n)

Nukuin todella huonosti ja pyörin jännittyneenä sängyssä ja aamulla sitten testasin heti herätyskellon soitua. Pyysin miehekkeen katsomaan ja kyllä me molemmat siinä jonkinlainen haamuviiva nähtiin ja oltiin varovaisen iloisia molemmat! Epäuskoinen kupliva fiilis jos tää oikeesti jo nyt tapahtuisi. Nyt aion jatkaa testailua ja toivoa parasta ja yrittää kuitenkin olla vähän skeptinen. Pelottaa oikeesti kirjoittaa tämä tänne, jos se vaikka tuo huonoa onnea, mutta ei oo kyllä ketään muuta kelle voisi kertoa ja oon ihan täpinöissäni vaikka mikään ei oo vielä yhtään varmaa.:eek:
 
@iitata voi ei menkat tuli niinku meinasitkin:( Sori mä kyselen vähän tyhmiä välillä..

@Tuikki ihan todella paljon onnea! Toivottavasti plussa vahvistuu. Teillä on nyt sitten vähän spesiaalimpi isänpäivä:LOL:

@nnipsu! en uskalla ottaa sitä rengasta liian aikaisin pois, otin kerran vahingossa sen viikkoa liian aikaisin ja meni kroppa ihan sekasin koko hommasta. :ROFLMAO: Meillä on myös siinä pikkujoulut kaverin luona, kun on ne viimiset menkat tai no vähän niitte jälkee ni voin vielä hyvällä omallaatunnolla juoda lasin tai pari, eikä tarvi kenenkään uteluihin vastata. En haluais, että kukaan saa tietää, että me aloitetaan yritys, ku kukaan muu ei oo samoissa suunnitelmissa.
 
  • Tykkää
Reactions: nnipsu! ja Tuikki
Itsellä eilen tai tänään olisi pitäny olla ovis mutta ovistesteissä ei ole näkynyt kun haamuviivoja (n) tänään on sellasta nippailua/menkkakipua ollut ja ei kyllä pitäisi olla tulossa kuukautiset vielä 2 viikkoon :ROFLMAO: miten tämän nyt sitten ottaisi? :LOL: kp18/30

Voi vitsi @Tuikki onneksi olkoon! :love:

@iitata mälsää kun alkoi menkat :( ei muutakun yrittämään uudestaan niiden loputtua! :)

Edit: viimeset kolme päivää maistunu metalli/oksennus suussa, tarkottaneeko se jotain :LOL: vitamiinit syön joka päivä.
 
Viimeksi muokattu:
@eevas aina saa kysyä :) joka tapauksessa jos menkat tulee yhtään outoina/niukempina kuin tavallisesti testaisin varuilta uudestaan, sillä syön tosissaan noita letroja (hormonivalmiste ovulaation tukemiseen) ja haluan olla varma, etten ole raskaana kun niitä popsin menemään. Nyt kaikki vaikuttaa olevan ihan normaalisti niin eipä ole tarvetta testailla, huomenna voi aloittaa taas nappien syömisen..

@JanniSulonen kyllähän monet pitää tuota makua varmana (ja jopa ensimmäisenä) merkkinä raskaudesta! Itse en ole sitä koskaan kokenut, joka osaltaan tukee tätä teoriaa. Tsemppiä (y)
 
Kiitos ihanat kanssaeläjät:love:. Luin eilen kaikkien tarinat täältä tarkkaan ja tuntuu vähän syylliseltä että toisilla tärppää hetkessä ja toisilla ei vaikka mitä on kokeiltu :( erityiset tsempit @iitata

@Jennipä :n painostuksesta kuva dpo12
http://aijaa.com/w5J6bT
Ei tässä varmaan kauheasti epäselvää ole? :alien: Jännittää!

Uskalsin siis jo testata kun kierto on ollut monta kk 25-26pv ja tänään kp28, eikä menkoista merkkiäkään. Olen ihmetellyt, ettei pitkä e-pilleriputki sekoittanut minun kohdallani mitään, vaan kaikki toimi heti säännöllisesti, mutta vain pari päivää lyhempänä. Teillä taitaa olla tästä monenlaisia kokemuksia? On se vaan inhottavaa, että naiset hormonaalista ehkäisyä käyttäessään uhrautuu tietämättäänkin monenlaisille riskeille.
 
@Tuikki elämä on vähän epäreilua toisille :D Onneksi meilläkin on vielä paljon erilaisia vaihtoehtoja jäljellä joilla onnistua.. Niihin vain on vielä matkaa. Nää on vähän ikäviä siinä mielessä ettei itse varsinaisesti voi asioille mitään.
Onnea hirveästi sinulle, onneksi joillain käy helposti ♥ Antaa vähän toivoa että kyllä se omakin vuoro vielä tulee..
 
@iitata Ihan totta ja ihan varmasti sun vuoro tulee. :) Vaikka mulla tulikin nyt plussa niin yritän varautua siihen, että tosi yleistä alkuvaiheessa on keskenmeno ja en siksi haluis vielä tuuletella.

Toisaalta jos kukaan ei kerro alkuvaiheen innostuksistaan ja suurista pettymyksistään raskauden suhteen, ei asia olisi mitenkään normaali ja siitä ei voisi puhua. Ihanaa siis rohkeat nuoret naiset jaatte nämä ilot ja surut täällä. :love: Onko moni pystyny puhuu näistä raskaushaaveista kaverille vai onko kukaan teidän kaveri samassa tilanteessa?
 
@Tuikki minulla muutama tuttava tietää että yritys on käynnissä, mutta harvalle tulee valotettua tilannetta sen enempää. Ei ole samassa tilanteessa olevia tuttaviakaan, joka hillitsee sitä kertomista ja puhumista. Ei nää jutut oikeen tuppaa kiinnostamaan ellei oo itselle ajankohtaisia :ROFLMAO:
 
Onnea Tuikki :)
Mä oon kertonut yhdelle ihmiselle että vauva saa tulla. Mulla ei oo oikeen kavereita samassa tilanteessa, kellään ei oo suunnitteilla lapsi. Mut sitten kun raskaudun niin aion kertoa kyllä aikaisin kavereille :)

Dpo5 eikä mitään oireita. Ei siis yhtikäs mitään edes kuviteltuna. Onko tää oireettomuus nyt sit oire :D Vaikka eihän se olis vielä edes kiinnittynyt... :)
 
@Tuikki mulla ei oo netti keskusteluiden ulkopuolella ketään jolle jakaa, ainoa joka tietää, että yritys on suunnitelmissa on miäs. Voin kuvitella sen ilmeen, jos rupeisin sen kanssa mun kiertoa ja muita naisjuttuja spekuloimaan:ROFLMAO:

En ole yhtään miettinyt uskallanko missä vaiheessa kertoa kavereille, jotenkin niin kaukainen ajatus kuitenki vielä. (Paitsi eilen meni yöunet, ku aloin ajatella, että jospa se tärppäiskin heti ja oisin jo muutaman viikon päästä raskaana:LOL:) On epätodennäköistä, aina kun oon lopettanu ehkäsyn esim. merkin vaihdon vuoksi on menny koko kroppa iha sekasin.. Mutta haaveilla saa:love:

@nnipsu! mukavia synttärihulinoita! :)

Ja @Siim toivotaan, että oireettomuus on oire;)
 

Yhteistyössä