Nuorena naimisiin, mitä sitten?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nanna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nanna

Vieras
Nuorena sitä haluaa kokeilla, ja mun mielestä saakin kokeilla. Mitä sitten vaikka Satuhäiden pari meni kolmen kuukauden tuntemisen jälkeen naimisiin? Kauniimpaa ja romanttisempaa se on, kuin astella alttarille päälle kolmekymppisenä kolmen lapsen äitinä. Se on melkein surullista jo!

Mitä eroa sillä on, käykö sen avioeron nuorena vai vanhana? En ymmärrä. Eroaminen sattuu, ihan yhtä paljon, myös silloin, jos on avoliitossa.

Ja miten se nuorena naimisiinmeno eroamiseen liittyy?

Ihan sama minulle sinänsä, minkä ikäisenä joku menee naimisiin. Tuossa nuorena ja nopeasti menemisessä on ehkä se hyvä puoli, että sitten ei morsian ehdi seota niin pahanpäiväisesti unelmaprinsessapäivästään ja oikeanvärisistä karkkipapereista kuin saattaisi ehtiä, jos suunnitteluun käytettäisiin monta vuotta.

Alkuperäinen kirjoittaja Nanna:
Nuorena sitä haluaa kokeilla, ja mun mielestä saakin kokeilla. Mitä sitten vaikka Satuhäiden pari meni kolmen kuukauden tuntemisen jälkeen naimisiin? Kauniimpaa ja romanttisempaa se on, kuin astella alttarille päälle kolmekymppisenä kolmen lapsen äitinä. Se on melkein surullista jo!

no mä en pidä avioliittoa minään kokeiluna ja ei se mikään kokeilu sais olla.

Jos naimisiin mennään siltä pohjalta et uskaltaako niin aika hepposet perusteet oli...

No minä astelin alttarille kahden lapsen äitinä ja minusta se ei ollut yhtään surullista. :) Kolmas oli masussa iiiihan alussa. Aikaa siitä on yli vuosi ja ikää oli silloin vasta 27v.:) Mun mielestä avioliitto ei ole "kokeilemista" varten. Se on päätös joka tarkoittaa että ollaan yhdessä aina.

Alkuperäinen kirjoittaja NetanJahu:
No minä astelin alttarille kahden lapsen äitinä ja minusta se ei ollut yhtään surullista. :) Kolmas oli masussa iiiihan alussa. Aikaa siitä on yli vuosi ja ikää oli silloin vasta 27v.:) Mun mielestä avioliitto ei ole "kokeilemista" varten. Se on päätös joka tarkoittaa että ollaan yhdessä aina.

Ja sitäkö päätöstä kukaan nuori ei ole koskaan tehnyt?

Mitä ihmeen väliä sillä on koska menee naimisiin kun menee oikean ihmisen kans. Kuka teistä on sanomaan, että tuo pari eroaa ja muka kokeilevat naimisiin menemistä??? Ihan hyvin voivat olla onnellisia elämänsä loppuun asti.

Kuka tietää, vaikka kuolisivat huomenna auto-onnettomuudessa??

Ja mikä sen sanoo, että nelikymppisenä ei se ero tulis eteen?

Mulle on ihan sama koska kukakin menee naimisiin, en kritisoi kenenkään valinnoista. Mutta onpa hana kuulla olevansa surullinen tapaus ensi kesän morsiammena, päälle kolmekymppisenä ÄITINÄ!

Alkuperäinen kirjoittaja saunan takana tilaa:
Miksi vanhempana solmittu avioliitto olis surullinen asia?

Ei se liitto, mutta se morsian ja kauneus ja romantiikka... äh, en osaa selittää mutta ne on kaukana jo naisesta jolla on ikää ja lapsiakin. Naimisiin voi mennä tyylilläkin mutta Suomessa on tapana kaikkien olla "nuoria ja kauniita" valkoisissaan.

Paitsi sitten jos joku on oikeasti nuori avioituessaan... ehkä se on sitä kateutta, mikä pistää sanomaan että ei se kestä kuitenkaan?

Mun mielestä se lasten saattaminen maailmaan tarkoittaa sitä että ollaan yhdessä aina!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Erittäin surullinen tapaus:
Mulle on ihan sama koska kukakin menee naimisiin, en kritisoi kenenkään valinnoista. Mutta onpa hana kuulla olevansa surullinen tapaus ensi kesän morsiammena, päälle kolmekymppisenä ÄITINÄ!

No ethän sä ole enää nuori ja nätti. Ette te ole vasta tavanneet tai tunteneet vuoden, pari. Ei teillä ole enää mitään yllätyksiä tai odotuksia niin kuin nuorilla. Nuori hääpari on minusta kaunis. Vanha, perinteiseen tapaan pukeutunut "morsian" taas... no, väärässä paikassa ehkä.

Pointti ei ole se ikä, vaan se käytös.

Mentiin mekin nuorena naimisiin, olimme täyttäneet 20 vuotta juuri. Monta vuotta tämän jälkeen voin sanoa, että en ollut siltikään lähes noin lapsellinen, vastuuton ja sinisilmäinen. Emmekä menneet naimisiin niin pian tapaamisesta muutenkaan, kyllä siinä 3,5 vuotta oli pyörähtänyt aikaa.

Mutta kuten sanoin yhdessä ketjussa samaa, en epäile, etteikö siinä olisi ihan sopiva pari toisilleen, ihan luotuja ovat toisilleen. Ainoa joka minut pisti ajattelemaan jotain negatiivista oli vaan se heidän käytös ja tyyli hoitaa asioita ja ihan yleinen olemus. Itse avioliittoon minulla ei ole mitään nokan koputtamista.

Mä en sitä ymmärrä, että mennään naimisiin toista tai kolmatta kertaa.. Ikää on jo.. no mitä kenelläkin ja AINA PITÄÄ SAADA SE SAMPERIN VALKOINEN KOLTTU!! YÖKS!!!

Kyllä siinä vaiheessa pitäis jo älytä laittaa jotain muuta ku neitseellistä päällensä..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

No ethän sä ole enää nuori ja nätti. Ette te ole vasta tavanneet tai tunteneet vuoden, pari. Ei teillä ole enää mitään yllätyksiä tai odotuksia niin kuin nuorilla. Nuori hääpari on minusta kaunis. Vanha, perinteiseen tapaan pukeutunut "morsian" taas... no, väärässä paikassa ehkä.

No onneksi sinun ei tarvitse heidän häitään olla näkemässä, sinne meneekin varmasti sellaiset jotka tukevat heidän liittoa ja näkevät asian toisessa valossa kuin sinä.

suomalaiseen vanhaan perinteeseen kuuluu morsiammen pukeutua mustaan ja kruunuun, jos oikein tarkkoja tästä perinteestä ollaan.

Hirveän suppeakatseista tulla sanomaan, ettei vanha (yli 30-v!) voi mennä naimisiin. ja kyllä minulla, 36-v vielä on paljonkin odotuksia elämältäni ja parisuhteeltani. yllätyksiäkin tulee vastaan harva se päivä. lapsia on kaksi ja häitä suunnittelen ensi talveksi.

On varmasti, mutta peruneet päätöksensä ennen kuin "leikki" on kerinnyt kunnolla alkamaankaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

On varmasti, mutta peruneet päätöksensä ennen kuin "leikki" on kerinnyt kunnolla alkamaankaan.

Ihan yhtä paljon vanhemmatkin ihmiset eroaa.

Yhteistyössä