Nuorena mummoksi!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pippa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

pippa

Jäsen
03.07.2007
316
0
16
Mulla on siis edessä äidille kertominen omasta raskaudestani. Äiti on 41 v ja hänen nuorimmaisensa on vasta 2 v. Miten te saman ikäiset suhtautuisitte asiaan? Onko kamalaa mummoutua tuon ikäisenä? Mun oma mummo on nyt 65 v ja musta oli lapsena ihanaa, kun se meidän kans kiipeili puissa ym.. :)

Mun äiti oli 36v kun hänestä tuli mummu. Ei mun raskaus-uutinen heti oikein äiteetä mielyttänyt, mutta kyllä se siitä iloksi pikkuhiljaa muuttui :D

Nyt kun oikein mietin, mun "pitäis" n.3v:n päästä olla ( samalla vauhdilla siis ) mummu... Kääk, ei kiitos :whistle: ;)

no mun vanhemmista tuli mummi ja ukki ku olivat "jo" 52v... mun lapsille heistä tuli isovanhempia ollessaan 56v. ei se ikää katso.. onhan se totta että nykypäivänä moni sitä ihmettelee ja ajattelee että onpa nuori mummo tai ukki, mut nykyäänhän eikös se synnyttäjien keski-ikä oo jotai 30v. mut mun mielest ei isovanhemmuus ikää katso... mun vanhemmat ovat onneksi hyvässä kunnossa ja jaksavat touhuta lasten kaa ja nauttia lapsenlapsista... ja myös mun veljen tyttö7v ja mun poika 2v ni nii rakastavat ukkia ja mummia ja ne touhuaa keskenään paljon! ja mun mielest isovanhemmat on iso osa lapsen elämää ni mikäs siin jos nuoret isovanhemmat niin luultavasti kauemmin lapsen elämässä mukana... isovanhemmuus on asenne asia, eikä ikäkysymys =) eikä se asenne tarkoita et asennoitua vanhaksi, vaan mummiksi tai ukiksi.. ottaa lapsen lapsi vaunuihin, arskat päähän ja baanalle 8)

Ajattelen ehkä jotenkin oudosti, mutta minusta nelikymppinen ei ole enää mikään epätavallisen nuori mummo. Jos on kolmevitonen tai nuorempi, niin sitten on jo aika nuori mummo. Kakskymppisenähän monet lapsia tekee, joten nelikymppisen mummoutuminen on minusta aivan luonnollista. Oudompaa on, jos tulee mummoksi vasta kuuskymppisenä.

Alkuperäinen kirjoittaja pippa:
Mulla on siis edessä äidille kertominen omasta raskaudestani. Äiti on 41 v ja hänen nuorimmaisensa on vasta 2 v. Miten te saman ikäiset suhtautuisitte asiaan? Onko kamalaa mummoutua tuon ikäisenä? Mun oma mummo on nyt 65 v ja musta oli lapsena ihanaa, kun se meidän kans kiipeili puissa ym.. :)

mun äiti oli 39v kun minä sain esikoiseni ja minun nuorin pikkuveli on esikoistani 3kk nuorempi

Muistan kun meidän äiti "mummoutui" 39vuotiaana.. Sisko sai esikoisensa ½v ennen meidän pikkuveljen syntymää.

Hyvin otti muistaakseni asian silloin, tästä kuitenkin 12v ja minä olin silloin itse 11v.
Nyt kun "mummoutui" uudemman kerran 3v sitten, kun siskoni ja minä saatiin 3pv välein vauvat, tuntui että oli hankalempi niellä tämä mummous. Liekö sitten vaikuttanut se, että itse odotti ja oli pikkuisen äiti samaan aikaan kun ensimmäinen lapsenlapsi oli vauva/pieni. Nyt saattaa tietenkin vaivata myös se tietoisuus ikääntymisestä.. Näiden tyttöjen syntymän aikaan äitini oli 48v.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Aava-Maria:
No mun äidistä tuli mummu 33v :D

kamalaa mä oon nyt 33v.

Apua..niin mäkin. Ja mun lapset on onneks vielä pieniä. Hurjaa...on siis tässä tapauksessa äiti ja lapsi aloittanu aikas aikasin ton lapsen teon. Mut tavallaan ihanaa, että on kaikenlaisia ja -ikäisiä mummuja ja pappoja.

Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Ajattelen ehkä jotenkin oudosti, mutta minusta nelikymppinen ei ole enää mikään epätavallisen nuori mummo. Jos on kolmevitonen tai nuorempi, niin sitten on jo aika nuori mummo. Kakskymppisenähän monet lapsia tekee, joten nelikymppisen mummoutuminen on minusta aivan luonnollista. Oudompaa on, jos tulee mummoksi vasta kuuskymppisenä.

aha, että taas on sitten outo ihminen jos tulee mummoksi vasta kuusikymppisenä..

kaikki ei vaan yksinkertaisesti saa lapsia nuorena.. miksi kaikki pitää yrittää änkeä samaan muottiin?

Mun äidistä tuli mummo 33v :) ja ihan on mummona viihtyny.
Kaverini joka on 41v sai juuri tietää et hänestä tulee mummo on aivan järkyn ikäkriisin kourissa. Ei tykkää yhtään ajatuksesta, varsinki kun hällä oli omia vauva toiveita vielä. Potee oikeesti ihan järkkyä kriisiä raukka.

Yhteistyössä